• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio ma problem, którego zazdroszczą mu wszyscy. Czas oczekiwania na hitowego SUV-a Onvo L90 eksplodował

13.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Fabryka pracuje na pełnych obrotach, a kolejka rośnie
  • Tajemnica sukcesu? Bateria w abonamencie
  • Co wybierają pierwsi klienci?
  • Co dalej z Onvo i Nio?

Nowa marka Nio, Onvo, wstrzeliła się w rynek tak celnie, że teraz mierzy się z problemem, o którym wielu producentów może tylko marzyć. Popyt na jej flagowego SUV-a, model Onvo L90, wystrzelił w kosmos, a czas oczekiwania na odbiór auta wydłużył się dwukrotnie. Fabryka pracuje na pełnych obrotach, ale chętnych jest po prostu zbyt wielu. To klasyczna klęska urodzaju, która pokazuje, jak bardzo rynek czekał na ten samochód.

Fabryka pracuje na pełnych obrotach, a kolejka rośnie

Gdy Onvo oficjalnie wprowadziło model L90 na rynek 31 lipca, a pierwsze dostawy ruszyły dzień później, wszystko wyglądało idealnie. Początkowo klienci, którzy składali spersonalizowane zamówienia, mieli czekać od 4 do 6 tygodni. To już był przyzwoity wynik. Jednak zainteresowanie przerosło najśmielsze oczekiwania. Zaledwie kilkanaście dni później, oficjalny czas oczekiwania na Onvo L90 wynosi już od 8 do 10 tygodni.

Sytuacja jest na tyle poważna, że Onvo L90 stał się jednym z niewielu modeli w całym portfolio Nio, który w ostatnich latach boryka się z niedoborami produkcyjnymi. A przecież firma przygotowała się na premierę, produkując znaczną liczbę aut na zapas. To jednak nie wystarczyło. William Li, założyciel i dyrektor generalny Nio, zapewnił 5 sierpnia, że firma robi co może, by przyspieszyć produkcję. Fabryka w Hefei pracuje na pełnych obrotach i na dodatkowych zmianach, aby sprostać zamówieniom. Dzień później szef Onvo, Shen Fei, opublikował w mediach społecznościowych wideo, na którym widać, jak zakład pracuje w dzień i w nocy, by wysyłać gotowe L90 do klientów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Nio pokłada w Onvo L90 ogromne nadzieje. Firma liczy, że to właśnie ten model pomoże jej osiągnąć pierwszy w historii kwartalny zysk w czwartym kwartale tego roku. Stawka jest więc wysoka. Według lokalnych mediów, Shen Fei postawił swojemu zespołowi bardzo ambitny cel: dostawy Onvo L90 w samym sierpniu muszą przekroczyć 10 000 egzemplarzy.

REKLAMA

Co ciekawe, problem dotyczy też mniejszego modelu, Onvo L60. Czas oczekiwania na tego średniej wielkości SUV-a również się wydłużył i wynosi obecnie od 4 do 6 tygodni. Dla porównania, czas oczekiwania na większość modeli głównej marki Nio pozostaje stabilny i znacznie krótszy, wahając się od 2 do 5 tygodni w zależności od modelu.

onvo l60
ONVO L60

Tajemnica sukcesu? Bateria w abonamencie

Skąd tak gigantyczne zainteresowanie? Onvo właśnie ujawniło dane dotyczące pierwszych klientów, które rzucają światło na tę kwestię. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest rewolucyjny model zakupu. Ponad 70 procent pierwszych właścicieli Onvo L90 wybrało opcję BaaS (Battery as a Service), czyli wynajem baterii.

To rozwiązanie drastycznie obniża próg wejścia. Zamiast płacić pełną cenę za samochód z baterią, klient kupuje auto bez niej, a za sam akumulator płaci miesięczny abonament. Spójrzmy na liczby, które mówią same za siebie. Ceny Onvo L90 w wersji z baterią 85 kWh zaczynają się od 265 800 juanów (ok. 135 500 zł). Jednak w modelu BaaS cena startowa samochodu spada do zaledwie 179 800 juanów (ok. 91 700 zł). Miesięczna opłata za wynajem baterii wynosi 899 juanów (ok. 458 zł).

Dzięki takiemu podejściu duży, nowoczesny i dobrze wyposażony SUV staje się dostępny dla zupełnie nowej grupy klientów, którzy nie byliby w stanie wydać pełnej kwoty od razu. To finansowy strzał w dziesiątkę, który najwyraźniej idealnie trafił w potrzeby rynku.

REKLAMA

Co wybierają pierwsi klienci?

Z udostępnionych danych wiemy też, jakie konfiguracje Onvo L90 cieszą się największą popularnością. Na razie dostarczane są wersje sześcioosobowe (siedmioosobowe trafią do klientów pod koniec września). Aż 55 procent klientów wybrało najbogatszą wersję wyposażenia Ultra, a 43 procent zdecydowało się na wariant Max.

Jeśli chodzi o wygląd, króluje klasyka. Prawie połowa nabywców postawiła na czarny lakier. Dużą popularnością cieszą się też kolory srebrny i brązowy, które łącznie wybrało blisko 40 procent zamawiających. We wnętrzu dominuje elegancja – ponad 60 procent klientów zdecydowało się na brązową tapicerkę, a 30 procent na beżową.

onvo l90
onvo l90
onvo l90
Nio ma problem, którego zazdroszczą mu wszyscy. Czas oczekiwania na hitowego SUV-a Onvo L90 eksplodował
onvo l90 wnętrze

Co dalej z Onvo i Nio?

Obecna sytuacja to dla Nio miecz obosieczny. Z jednej strony, gigantyczny popyt to potężny sygnał dla rynku i inwestorów, że strategia tworzenia nowej, bardziej przystępnej cenowo marki była słuszna. Onvo skutecznie podbiera klientów w segmencie, w którym Nio do tej pory nie konkurowało. Z drugiej strony, firma stoi przed ogromnym wyzwaniem produkcyjnym.

Jeśli Nio uda się szybko zwiększyć moce produkcyjne bez utraty jakości i zrealizować ambitny cel 10 000 dostaw miesięcznie, udowodni swoją operacyjną sprawność i znacząco przybliży się do upragnionej rentowności. Porażka mogłaby jednak nadszarpnąć zaufanie klientów, zniechęconych zbyt długim oczekiwaniem. Sukces modelu BaaS może też wywołać rewolucję na całym rynku. Jeśli klienci tak chętnie wybierają opcję oddzielenia własności auta od baterii, inni producenci mogą być zmuszeni do wprowadzenia podobnych ofert.

Pozostaje nam obserwować, jak Nio poradzi sobie z tym „problemem bogactwa”. To fascynujący test dla całej organizacji, od linii produkcyjnej po zarząd. Jedno jest pewne: Onvo L90 już teraz jest jednym z najgorętszych aut elektrycznych na rynku.

A co Wy sądzicie o takim modelu sprzedaży? Czy bylibyście skłonni kupić samochód bez baterii i płacić za nią miesięczny abonament, gdyby znacząco obniżyło to cenę zakupu? A może wolicie tradycyjny model posiadania całości? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: ChinyNioONVOonvo l90onvo l90 bateriaonvo l90 cenaonvo l90 moconvo l90 specyfikacjaOnvo L90 wnętrzeonvo l90 wyglądonvo l90 zasięgSUV
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

bateria solid state nio 150 kwh
Aktualności

Nikt nie chce baterii na 1 000 km. Nio przyznaje się do klęski i anuluje plany dla Europy

2025-11-14
nio szwecja
Aktualności

Nio dostało zielone światło w Szwecji. Ich stacje wymiany baterii to przełom, który zarobi tysiące Euro

2025-11-13
xiaomi yu7
Aktualności

Król jest martwy? Nowy SUV Xiaomi sprzedaje się lepiej niż Tesla Model Y

2025-11-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.