• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen walczy o przetrwanie w Chinach. Nowe auta mają uratować pozycję giganta

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Trzy nowe modele, jeden cel – odbudować zaufanie
  • Volkswagen ID. Era – elektryk z duszą spalinówki
  • Volkswagen ID. Evo – szybkie ładowanie, szybkie decyzje
  • Volkswagen ID. Aura – sedan z „mózgiem” i osobowością
  • Chińska prędkość, niemiecka precyzja?
  • 30 nowych modeli do 2027 roku
  • Audi też gra po chińsku
  • Czy to wystarczy?

Volkswagen jeszcze kilka lat temu był królem chińskich szos. Teraz walczy o przetrwanie w kraju, który sam pomógł zmotoryzować. Przez lata niemiecki koncern zarabiał krocie w Państwie Środka. Ale czasy się zmieniły – chińscy producenci elektryków stali się szybsi, bardziej nowocześni i lepiej rozumieją lokalnego klienta. Volkswagen to wie i wreszcie wyciąga wnioski.

Trzy nowe modele, jeden cel – odbudować zaufanie

Na targach w Szanghaju Volkswagen zaprezentował trzy koncepcyjne samochody elektryczne stworzone wyłącznie z myślą o Chinach. To ID. Aura, ID. Evo i ID. Era – sedan oraz dwa SUV-y. Każdy został zaprojektowany wspólnie z jednym z trzech chińskich partnerów: SAIC, FAW oraz Volkswagen Anhui.

To nie jest już „niemiecka technologia dla całego świata”. To strategia „In China, for China” – po chińsku, dla Chińczyków.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Volkswagen ID. Era – elektryk z duszą spalinówki

Największe zainteresowanie wzbudził ID. Era, czyli samochód o napędzie EREV (Extended Range Electric Vehicle). To elektryk z generatorem spalinowym, który ładuje baterię w trasie. W efekcie auto ma oferować nawet 1000 km zasięgu, z czego 300 km na samym prądzie.

To ukłon w stronę chińskiego rynku, gdzie EREV-y stają się coraz popularniejsze. Klienci chcą elektryka, ale bez obaw o brak ładowarek. Volkswagen w końcu to zrozumiał.

REKLAMA
volkswagen id era
volkswagen id era
volkswagen id era

Volkswagen ID. Evo – szybkie ładowanie, szybkie decyzje

Kolejny projekt to ID. Evo – SUV stworzony z myślą o młodych, stylowych kierowcach. Auto zbudowano na platformie 800-voltowej, co oznacza szybsze ładowanie i większą moc. To pierwszy model nowej submarki VW w Chinach – ID. Unyx.

Design? Ostry, futurystyczny, mocno inspirowany lokalną estetyką. To coś zupełnie innego niż znane nam modele Volkswagena w Europie.

volkswagen id evo
volkswagen id evo
volkswagen id evo

Volkswagen ID. Aura – sedan z „mózgiem” i osobowością

Trzeci z konceptów to sedan ID. Aura, oparty na nowej platformie Compact Main Platform. Auto ma „ludzkiego asystenta AI”, naturalne zachowanie przy autonomicznej jeździe i interfejs przypominający smartfona.

REKLAMA

Brzmi jak science fiction? W Chinach to już standard. Klienci oczekują, że samochód będzie inteligentny, interaktywny i połączony z ich cyfrowym światem. Volkswagen musiał się dostosować albo zniknąć.

volkswagen id aura
volkswagen id aura
volkswagen id aura

Chińska prędkość, niemiecka precyzja?

Volkswagen ma świadomość, że jego tempo wprowadzania nowych modeli nie przystaje do realiów rynku chińskiego. Tam lokalne marki potrafią wypuszczać nowe modele co 2–3 lata, często szybciej. Dlatego VW ogłosił, że dzięki nowemu centrum rozwojowemu w Hefei czas opracowania modelu ma spaść do maksymalnie 34 miesięcy.

To nadal wolniej niż Nio czy BYD, ale dla Volkswagena to i tak rewolucja. Wreszcie liczy się szybkość, nie tylko tradycyjna solidność.

30 nowych modeli do 2027 roku

Trzy zaprezentowane auta to dopiero początek. Do końca 2027 roku Volkswagen planuje wprowadzić 30 nowych modeli, w tym 20 „New Energy Vehicles”, czyli elektryków i hybryd plug-in. Każdy z nich będzie odpowiadał na potrzeby lokalnego klienta.

VW nie chce już przenosić niemieckich rozwiązań do Chin. Teraz tworzy auta na miejscu, z lokalnymi partnerami, lokalnym zespołem, lokalnym podejściem.

Audi też gra po chińsku

Na tej samej imprezie swój nowy model pokazała również chińska spółka Audi. Audi E5 Sportback powstało z myślą o Chinach – bez klasycznych czterech pierścieni z przodu, ale z ogromnym 27-calowym ekranem 4K i systemem AI do obsługi głosowej.

Auto ma nawet 800-voltowy system ładowania, zasięg do 770 km i cztery warianty napędu. Wszystko to na nowej platformie Advanced Digitised Platform, stworzonej wspólnie z SAIC.

Audi także stawia na lokalność – więcej technologii, więcej personalizacji, więcej Chin w Chinach.

Czy to wystarczy?

Volkswagen stracił 10% sprzedaży w Chinach w zeszłym roku. Traci udziały, prestiż i pozycję lidera. Teraz stawia wszystko na jedną kartę: lokalną produkcję, szybki rozwój, nowoczesne technologie i auta dopasowane do chińskiego stylu życia.

Ale czy to wystarczy, by przekonać klientów, którzy już zakochali się w BYD, XPeng czy Nio?

Chiński rynek jest bezlitosny. Klienci oczekują doskonałości, nie sentymentów. Volkswagen musi być innowacyjny, szybki i precyzyjny. To nie jest druga szansa – to ostatnia.

A Wy co sądzicie o tej ofensywie Volkswagena? Czy nowa strategia „In China, for China” to dobry kierunek? A może jest już za późno, by dogonić chińską konkurencję? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: 800vchinyerevkonceptsaicsuvvolkswagenvolkswagen id. auravolkswagen id. aura bateriavolkswagen id. aura cenavolkswagen id. aura mocvolkswagen id. aura specyfikacjavolkswagen id. aura wnętrzevolkswagen id. aura wyglądvolkswagen id. aura zasięgvolkswagen id. eravolkswagen id. era bateriavolkswagen id. era cenavolkswagen id. era mocvolkswagen id. era specyfikacjavolkswagen id. era wnętrzevolkswagen id. era wyglądvolkswagen id. era zasięgvolkswagen id. evovolkswagen id. evo bateriavolkswagen id. evo cenavolkswagen id. evo mocvolkswagen id. evo specyfikacjavolkswagen id. evo wnętrzevolkswagen id. evo wyglądvolkswagen id. evo zasięgzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

onvo l90
Aktualności

Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

2025-05-23
hiphi ev electra
Aktualności

HiPhi wraca do gry dzięki pieniądzom z Libanu – czy elektryczna rewolucja nabierze rozpędu?

2025-05-22
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.