• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

12.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Drastyczne cięcia na chińskim rynku
  • Miażdżące statystyki sprzedaży
  • Bezlitosny rynek chiński
  • Nowa strategia na trudne czasy
  • Walka o przetrwanie poza Chinami
  • Co dalej z marką Polestar?

Szwedzko-chiński producent samochodów elektrycznych Polestar drastycznie ogranicza swoją obecność w Chinach. Firma zamknęła już dwie trzecie salonów w tym kraju, koncentrując się na innych, bardziej obiecujących rynkach. To zaskakujący zwrot dla marki, która mimo chińskiego właściciela, nie potrafi przebić się na największym rynku samochodów elektrycznych świata.

Drastyczne cięcia na chińskim rynku

Polestar cicho zredukował liczbę swoich salonów w Chinach z 36 do zaledwie 10. Zmianę widać w oficjalnej aplikacji marki służącej do umawiania jazd próbnych. Decyzja ta nastąpiła zaledwie miesiąc po tym, jak firma zaprzeczała pogłoskom o restrukturyzacji w Państwie Środka.

Oficjalnie dyrektor generalny Polestara, Michael Lohscheller, twierdzi, że marka nie porzuca Chin całkowicie, a jedynie „priorytetyzuje określone rynki”. Jednak trudno nie zauważyć, że Polestar stał się kolejną ofiarą bezwzględnej konkurencji lokalnych producentów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Miażdżące statystyki sprzedaży

Liczby mówią same za siebie – w 2024 roku Polestar sprzedał w Chinach zaledwie 3120 samochodów. To kropla w morzu na tle 12,9 miliona pojazdów elektrycznych i hybryd sprzedanych w tym samym okresie w Chinach. Chiny stanowiły jedynie 7% globalnej sprzedaży Polestara w ubiegłym roku.

REKLAMA

Dominację na chińskim rynku utrzymują lokalne marki, takie jak BYD, Geely, Li, Xpeng i Xiaomi. Co ciekawe, Polestar znajduje się w szczególnie trudnej sytuacji, ponieważ mimo chińskiego właściciela (Geely Group) jest postrzegany jako marka europejska i musi konkurować z podobnymi markami z portfolio Geely, jak choćby Zeekr.

Bezlitosny rynek chiński

Sytuacja Polestara podkreśla brutalną rzeczywistość – chiński rynek samochodów elektrycznych nie jest już przyjaznym miejscem dla marek „importowanych”. Choć Polestar produkuje model Polestar 2 w Chinach i należy do chińskiego koncernu Geely, jego działalność ma charakter europejski.

Lokalni gracze w Chinach opanowali sztukę tworzenia tańszych i szybciej produkowanych pojazdów elektrycznych niż konkurencja z zewnątrz. Dodatkowo, oferują technologie specjalnie dostosowane do lokalnego rynku, których nawet najbardziej minimalistyczne, skandynawskie projekty nie są w stanie zaoferować.

polestar 2 2026
Polestar 2 2026

Nowa strategia na trudne czasy

Rok 2024 był trudny dla Polestara na wielu frontach. Sprzedaż spowolniła, marże są napięte, taryfy celne liczne, a konkurencja rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł znaczącą poprawę z 76% wzrostem globalnej sprzedaży, ale przy tak niewielkim udziale Chin w całościowych wynikach, nie dziwi, że producent chce skupić się na rynkach, na których radzi sobie lepiej.

Lohscheller wskazał Wielką Brytanię i Francję jako dwa kluczowe rynki, gdzie marka widzi potencjał wzrostu. Firma zidentyfikowała również możliwości rozwoju w USA. Pod koniec ubiegłego roku Polestar zobowiązał się do zwiększenia swojej sieci sprzedaży w Stanach Zjednoczonych o 75% – z 35 do prawie 60 lokalizacji. Realizacja tego planu ma nastąpić poprzez wykorzystanie istniejącej sieci dealerów Volvo, co może zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki istniejącej bazie klientów.

REKLAMA

Walka o przetrwanie poza Chinami

Polestar musi teraz skoncentrować się na mądrzejszej walce poza Chinami. Marka potrzebuje zbudować swoją tożsamość i rozpoznawalność w Europie i USA, aby zrekompensować utracony wolumen sprzedaży z Chin.

Oznacza to kontynuację rozwoju globalnej sprzedaży modeli Polestar 3 i Polestar 4 oraz przekonanie klientów, że potrzebują właśnie Polestara, a nie Volvo, Cadillaca czy Tesli. Z odrobiną szczęścia, firma może znaleźć swoje miejsce na innych rynkach.

Co dalej z marką Polestar?

Decyzja o ograniczeniu działalności w Chinach rodzi pytania o przyszłość marki. Czy Polestar zdoła zbudować silną pozycję w Europie i USA? Czy uda mu się wyróżnić na tle coraz liczniejszej konkurencji w segmencie premium samochodów elektrycznych?

Czy uważacie, że Polestar ma szansę na sukces poza chińskim rynkiem, czy może jest to początek końca tej marki? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Tagi: ChinyPolestarpolestar 2polestar 3polestar 4Wyniki sprzedaży
Udostępnij2Tweet2UdostępnijWyślij

Zobacz też

polestar ładowanie
Aktualności

Polestar otwiera dostęp do miliona ładowarek w Europie – koniec z lękiem przed rozładowaniem

2025-07-05
tesla model y juniper
Aktualności

Tesla Model Y straciła tytuł najpopularniejszego samochodu świata – Toyota RAV4 powraca na szczyt

2025-07-05
nio stacja wymiany baterii w niemczech
Aktualności

Nio przełamuje tradycję po 8 latach – ich najważniejsze wydarzenie roku zmienia termin z powodu strategii sprzedaży

2025-07-05

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.