• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak

05.01.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 2 min
0
Udostępnij

QuantumScape, amerykański startup, poinformował, że Volkswagen przetestował najnowsze ogniwa solid-state (ze stałym elektrolitem). Po 1000 cyklach ładowania ich pojemność wynosiła 95%, co oznacza praktycznie brak degradacji baterii i świetne wieści dla elektromobilności!

Baterie przyszłości QuantumScape

Nie od dziś wiadomo, że za przyzwoity wynik degradacji baterii w motoryzacji przyjmuje się około 80% pierwotnej pojemności po około 1000 cyklach ładowania. Teraz jednak spółka córka VW – PowerCo – sprawdziła rozwiązanie QuantumScape, które oparte jest o stały elektrolit i wyniki są rewelacyjne. Przybliża to ogniwa coraz bardziej do rozpoczęcia masowej produkcji i wykorzystywania ich w nowych samochodach elektrycznych.

Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak
Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak

Ogniwa solid-states poza mniejszą degradacją baterii, cechują się większą gęstością energii oraz umożliwiają szybsze ładowanie niż ich odpowiedniki wykorzystujące ciekły elektrolit. Dodatkowo w przypadku stałego elektrolitu praktycznie nie istnieje ryzyko samozapłonu. Przed QuantumScape jeszcze jednak sporo pracy, nim ich produkt trafi do masowego odbiorcy – obecnie firma musi zoptymalizować koszty produkcji, która w tej chwili sprawia, że baterie z ogniwami mającymi stały elektrolit są droższe niż ich starsze odpowiedniki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Źródło: VW
Tagi: Baterie ze stałym elektrolitemOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

stare baterie recykling magazyn
Aktualności

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

2025-06-03
catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
sk on solid-state bateria
Aktualności

SK On potraja żywotność baterii solid-state. Czy to przełom dla elektromobilności?

2025-05-24

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
nio et5
Aktualności

Nio wkracza do Polski i sześciu innych krajów Europy. Chiński gigant elektryczny szykuje ofensywę

2025-06-03
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.