• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak

05.01.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 2 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

QuantumScape, amerykański startup, poinformował, że Volkswagen przetestował najnowsze ogniwa solid-state (ze stałym elektrolitem). Po 1000 cyklach ładowania ich pojemność wynosiła 95%, co oznacza praktycznie brak degradacji baterii i świetne wieści dla elektromobilności!

Baterie przyszłości QuantumScape

Nie od dziś wiadomo, że za przyzwoity wynik degradacji baterii w motoryzacji przyjmuje się około 80% pierwotnej pojemności po około 1000 cyklach ładowania. Teraz jednak spółka córka VW – PowerCo – sprawdziła rozwiązanie QuantumScape, które oparte jest o stały elektrolit i wyniki są rewelacyjne. Przybliża to ogniwa coraz bardziej do rozpoczęcia masowej produkcji i wykorzystywania ich w nowych samochodach elektrycznych.

Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak
Volkswagen testował ogniwa solid-state od QuantumScape. Degradacji praktycznie brak

Ogniwa solid-states poza mniejszą degradacją baterii, cechują się większą gęstością energii oraz umożliwiają szybsze ładowanie niż ich odpowiedniki wykorzystujące ciekły elektrolit. Dodatkowo w przypadku stałego elektrolitu praktycznie nie istnieje ryzyko samozapłonu. Przed QuantumScape jeszcze jednak sporo pracy, nim ich produkt trafi do masowego odbiorcy – obecnie firma musi zoptymalizować koszty produkcji, która w tej chwili sprawia, że baterie z ogniwami mającymi stały elektrolit są droższe niż ich starsze odpowiedniki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Źródło: VW
Tagi: Baterie ze stałym elektrolitemOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

chery logo reuters
Aktualności

Rewolucja w zasięgu? Chery pokazało baterię, która ma dać 1300 km realnego zasięgu

2025-10-20
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
mercedes eqs solid state 1200 km przejazd
Aktualności

Koniec z przystankami na ładowanie? Mercedes z nową baterią pokonał 1200 km i wciąż miał zapas mocy

2025-09-09

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
buick electra l7 test adas noa
Aktualności

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

2025-10-27
nio es9 i nio es8
Aktualności

Nio ES9 nadchodzi. Gigantyczny SUV większy od największych zadebiutuje niedługo

2025-10-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.