• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi rewolucjonizuje ładowanie! Współpraca z gigantami rynku NEV zmienia zasady gry

23.12.2024
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Xiaomi, wchodząc na rynek pojazdów elektrycznych, zaskakuje strategią. Zamiast budować własną sieć ładowarek, firma nawiązała współpracę z liderami rynku NEV w Chinach – Nio, Xpeng i Li Auto. Dzięki temu Xiaomi dodało do swojej infrastruktury ponad 36 500 stacji ładowania w jeden dzień, nie stawiając ani jednej ładowarki. Czy to nowy sposób na zdobycie rynku EV?

Xiaomi korzysta z gotowej infrastruktury

Nio, Xpeng i Li Auto to najstarsze marki na chińskim rynku pojazdów elektrycznych. Ich wspólne osiągnięcia w budowie infrastruktury ładowania to imponujące liczby:

  • Nio: 2 527 szybkich ładowarek, 11 657 standardowych stacji oraz 13 007 ładowarek na stacjach docelowych.
  • Xpeng: 1 790 stacji ładowania z 9 070 punktami.
  • Li Auto: 1 344 stacje z 2 821 punktami ładowania.

Dzięki współpracy z tymi markami Xiaomi może oferować klientom dostęp do istniejącej sieci bez konieczności ogromnych inwestycji w budowę własnych stacji. To praktyczne i efektywne rozwiązanie, które pozwala skupić się na rozwoju pojazdów, a nie infrastruktury.

stacja ładowania li auto
Stacja ładowania LI AUTO
stacja ładowania nio
Stacja ładowania NIO
stacja ładowania xpeng
Stacja ładowania XPENG

Xiaomi SU7 – pierwszy krok na rynku EV

Xiaomi weszło na rynek EV w marcu 2024 roku, prezentując model SU7, elektrycznego sedana. W ciągu dziewięciu miesięcy firma sprzedała 113 000 pojazdów, co stanowi świetny wynik dla debiutanta. Celem Xiaomi na 2024 rok jest sprzedaż 130 000 aut.

Cena SU7 wynosi od 215 900 do 299 900 yuanów (29 600–41 100 USD), co czyni go atrakcyjną ofertą w średnim segmencie rynku. Jednak Xiaomi traci na każdym sprzedanym aucie około 38 000 yuanów (5 250 USD). Strategia firmy opiera się na długoterminowym rozwoju i budowie pozycji w branży.

REKLAMA

Latem 2025 roku Xiaomi planuje premierę drugiego modelu – crossovera YU7, który ma uzupełnić ofertę i zwiększyć sprzedaż.

xiaomi yu7
Xiaomi YU7
xiaomi su7
Xiaomi SU7

Współpraca z liderami – czy to wystarczy?

Współpraca z Nio, Xpeng i Li Auto to dowód na to, że Xiaomi zamierza korzystać z najlepszych dostępnych rozwiązań. Nio jest liderem w budowie stacji szybkiego ładowania, co daje użytkownikom Xiaomi łatwy dostęp do zaawansowanej infrastruktury. Dodatkowo Xiaomi nawiązało współpracę z operatorami ładowarek, takimi jak Sunnic, YKC, Towatt i Xiaoju, co jeszcze bardziej zwiększa wygodę użytkowników.

Strategia Xiaomi jest innowacyjna, ale rodzi pytania. Czy brak własnej sieci ładowania może ograniczyć rozwój firmy w przyszłości? Jak poradzi sobie na rynku, gdzie konkurenci, tacy jak Tesla czy BYD, stale inwestują w swoje stacje ładowania?

REKLAMA

Czy strategia Xiaomi zmieni rynek EV?

Decyzja Xiaomi o wykorzystaniu istniejącej infrastruktury może być przełomowa. Firma pokazuje, że można zdobywać rynek EV, unikając kosztownej budowy własnej sieci ładowania. Jednak wyzwania pozostają – konkurencja w Chinach jest ogromna, a konsumenci zwracają uwagę na dostępność i wygodę ładowania.

Zapraszamy do dyskusji! Czy uważacie, że strategia Xiaomi okaże się sukcesem? Czy współpraca z liderami rynku to wystarczający krok, aby zbudować trwałą pozycję? Jakie rozwiązania preferujecie jako użytkownicy EV – własne sieci ładowania czy współdzieloną infrastrukturę? Czekamy na Wasze opinie!

Źródło: carnewschina
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

wydobycie europa
Aktualności

Europa szuka surowców poza własnym podwórkiem. UE zatwierdza 13 strategicznych projektów w krajach trzecich

2025-06-05
xiaomi su7
Aktualności

Produkcja Xiaomi SU7 nie wyrabia. Na elektryka trzeba czekać rok

2025-06-05
naszeauto opoznienia
Aktualności

40 tysięcy na elektryka? Na razie tylko na papierze. Program NaszEauto zalicza falstart

2025-06-05

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
nio et5
Aktualności

Nio wkracza do Polski i sześciu innych krajów Europy. Chiński gigant elektryczny szykuje ofensywę

2025-06-03
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.