Spis treści
Xiaomi YU7 oficjalnie zadebiutował na rynku, a jego ceny, osiągi i wyposażenie rzucają rękawicę nie tylko Tesli, ale całemu segmentowi elektrycznych SUV-ów klasy premium. Po sukcesie sedana SU7, chiński gigant technologiczny wchodzi na wyższy poziom elektromobilności – tym razem z SUV-em coupe o muskularnej sylwetce, wysokiej kulturze wykonania i nowoczesnej architekturze 800V.
Od lipca 2025 model YU7 trafia do chińskich salonów w trzech wersjach, a pierwsze egzemplarze już są konfigurowane przez klientów.
Ceny i warianty Xiaomi YU7
Wersja | Napęd | Pojemność baterii | Zasięg (CLTC) | Moc | 0–100 km/h | Cena w RMB | Cena w PLN (≈) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YU7 Standard | RWD | 96,3 kWh | 835 km | 235 kW (320 KM) | 5,88 s | 253 500 | ~127 900 zł |
YU7 Pro | AWD | 96,3 kWh | 770 km | 370 kW (496 KM) | 4,27 s | 284 900 | ~143 800 zł |
YU7 Max | AWD | 101,7 kWh | 760 km | 508 kW (690 KM) | 3,23 s | 329 900 | ~166 400 zł |
Xiaomi celuje w serce segmentu premium
Xiaomi YU7 to coś więcej niż kolejny „elektryk” z Chin. To SUV o wymiarach większych niż Tesla Model Y – długość 4,999 m, szerokość 1,996 m i aż 3-metrowy rozstaw osi przekładają się na przestrzeń rodem z segmentu E.
Pozycjonowanie jest jasne – YU7 nie ma być tanim autem masowym, ale prestiżowym SUV-em nowej generacji, z zaawansowaną technologią i komfortem klasy premium. Dodatki takie jak lodówka, trzy panoramiczne ekrany Mini LED, skórzana tapicerka Nappa czy siedzenia Zero Gravity stawiają ten model blisko takich marek jak BMW i Audi – ale za ułamek ceny.



Technologia i osiągi, które robią wrażenie
Nowy SUV Xiaomi oparto na architekturze 800 V, co pozwala na ładowanie z mocą do 5,2C. Ładowanie od 10 do 80% trwa zaledwie 12 minut, co pozwala na szybkie uzupełnienie energii na dystans nawet 620 km.
YU7 Max to prawdziwa bestia – 3,23 sekundy do setki i 690 KM stawiają go na równi z najmocniejszymi elektrykami na rynku.
Cały system infotainment oparty jest na Snapdragonie 8 Gen 3, z obsługą OTA, sterowaniem gestami i osobnymi ekranami dla pasażerów tylnych. Auto wspiera bezkluczykowy dostęp przez UWB, a obsługa smart home jest zintegrowana z ekosystemem Xiaomi.
Przewaga nad Teslą? Na papierze – zdecydowana
Tesla Model Y w Chinach to do tej pory niekwestionowany lider sprzedaży. Ale Xiaomi YU7 oferuje:
- Większy zasięg (do 835 km vs. 719 km Tesli)
- Szybsze ładowanie (12 min vs. 27 min)
- Lepsze osiągi w wersji Max (3,23 s vs. 3,7 s w Model Y Performance)
- Więcej przestrzeni i lepsze wyposażenie w standardzie
Dodatkowo Xiaomi oferuje pełen pakiet autonomiczny z LiDAR-em, chipem Nvidia Thor, radarami 4D i zaawansowanym systemem wsparcia kierowcy – coś, co nadal nie jest standardem u Tesli w Chinach.



SUV dla nowej klasy konsumentów
Xiaomi YU7 to również odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku. Młodzi konsumenci z dużych miast coraz częściej poszukują samochodu, który łączy luksus, technologię i użyteczność – i niekoniecznie musi pochodzić z Niemiec czy USA.
To także przejaw nowego trendu – „elektrycznych prestiżowców” z Chin, które nie kopiują, a wyznaczają nowe standardy. Xiaomi pokazuje, że wie, jak przemówić do użytkowników, którzy już znają ich smartfony, laptopy i inteligentne domy.
Czy to nowy lider rynku?
W 2024 roku Tesla sprzedała w Chinach 480 tys. Modeli Y, ale początek 2025 wskazuje na spadek o 19,6% w ujęciu rocznym. Xiaomi SU7 sprzedało się w liczbie ponad 258 tys. sztuk w ciągu zaledwie kilku miesięcy, co jest wynikiem niemal bez precedensu w branży EV.
YU7 może nie tylko powtórzyć ten sukces, ale wręcz przesunąć Xiaomi do TOP3 producentów BEV w Chinach. Firma już zapowiedziała, że produkcja i dostawy ruszają pełną parą od lipca – a lista zamówień rośnie.
Wasz głos ma znaczenie!
Czy Xiaomi YU7 ma szansę zagrozić pozycji Tesli Model Y? Czy chcielibyście zobaczyć ten model na polskich drogach? A może czas na Xiaomi Polska Motors?
Dajcie znać w komentarzach:
- Co dla Was jest najważniejsze w nowoczesnym SUV-ie EV?
- Czy Xiaomi robi lepszą robotę niż tradycyjni producenci?
- Jak oceniacie stosunek ceny do jakości?
Dołącz do dyskusji