• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volvo uśmierca legendę, by stworzyć hybrydę lepszą od niejednego elektryka. Oto Volvo XC70

29.08.2025
w Aktualności, Hybrydy
Czas czytania: 13 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Hybryda plug-in o zasięgu elektryka
  • Technologia z aut w pełni elektrycznych
  • Strategiczny pomost do świata EV
  • Co wiemy o napędzie i bateriach?
  • Cena i perspektywy na europejskim rynku

Volvo obiera nowy kurs, który może zmartwić fanów klasycznej motoryzacji. Szwedzka marka, znana ze swoich kultowych i praktycznych kombi, postanowiła zakończyć ich produkcję na rynku amerykańskim. Jednak nazwa Volvo XC70 nie znika. Powraca w zupełnie nowej, zaskakującej odsłonie, która może na nowo zdefiniować pojęcie hybrydy plug-in.

Hybryda plug-in o zasięgu elektryka

Nowe Volvo XC70 nie jest kolejnym, nudnym crossoverem. To samochód, który w centrum swojej konstrukcji stawia napęd zelektryfikowany. Co więcej, jest dostępny wyłącznie jako hybryda plug-in (PHEV). I to nie byle jaka hybryda. Volvo deklaruje, że wariant z większą baterią jest w stanie przejechać ponad 200 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

Trzeba oczywiście wziąć poprawkę, że jest to wynik uzyskany według liberalnego chińskiego cyklu testowego CLTC. W bardziej realistycznych warunkach, zbliżonych do europejskiego WLTP czy amerykańskiego EPA, zasięg ten wyniesie prawdopodobnie około 130-140 km. Mimo to, jest to wartość absolutnie rewolucyjna. Większość dostępnych dziś na rynku hybryd plug-in oferuje realne zasięgi na poziomie 50-80 km. Nowe Volvo XC70 podwaja tę stawkę, co całkowicie zmienia zasady gry. Taki zasięg pozwala na codzienne funkcjonowanie w trybie w pełni elektrycznym, nawet jeśli dojeżdżamy do pracy z podmiejskiej miejscowości. Silnik spalinowy staje się tu jedynie dodatkiem na naprawdę długie trasy. Łączny zasięg na pełnym baku i naładowanej baterii ma przekraczać imponujące 1200 km.

Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70

Technologia z aut w pełni elektrycznych

To, co dodatkowo wyróżnia nowe Volvo XC70 na tle konkurencji, to zastosowanie rozwiązań znanych dotąd głównie z samochodów w pełni elektrycznych (BEV). Przede wszystkim, auto wyposażono w standardowe gniazdo szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Volvo podaje, że naładowanie baterii od zera do 80% zajmuje zaledwie 23 minuty. To kolejna rewolucja w świecie PHEV, które zazwyczaj można ładować jedynie prądem przemiennym (AC), co trwa kilka godzin.

Inne w podobnym temacie

leapmotor a10

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

27/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
geely galaxy v900

Geely Galaxy V900 oficjalnie. Ten gigantyczny van ma skrzydła i chce zmienić zasady gry

23/11/2025
REKLAMA

Na pokładzie znajdzie się również technologia ładowania dwukierunkowego V2L (vehicle-to-load). Oznacza to, że samochód może stać się mobilnym powerbankiem. Za pomocą specjalnego adaptera (sprzedawanego osobno) będziemy mogli zasilać z baterii auta urządzenia zewnętrzne, takie jak laptop, elektronarzędzia czy sprzęt kempingowy.

Strategiczny pomost do świata EV

Skąd tak odważny ruch ze strony Volvo? Håkan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny firmy, tłumaczy, że nowy model ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na hybrydy o dużym zasięgu, szczególnie w Chinach. To właśnie tam Volvo XC70 zadebiutuje w pierwszej kolejności. Do Europy trafi „w późniejszym terminie”.

Według szefostwa Volvo, XC70 to „kamień węgielny zelektryfikowanego portfolio” i „pomost do świata w pełni elektrycznych samochodów” dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na ten krok. Daje im to wszystkie korzyści z jazdy na prądzie na co dzień, eliminując jednocześnie lęk przed ograniczonym zasięgiem czy niewystarczającą infrastrukturą ładowania podczas wakacyjnych wyjazdów. Niestety, ze względu na ponad 100-procentowe cła na chińskie samochody w USA, szanse na debiut tego modelu za oceanem są znikome.

Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze
Volvo XC70 wnętrze

Co wiemy o napędzie i bateriach?

Choć Volvo nie ujawniło jeszcze pełnej specyfikacji, wiele możemy wywnioskować na podstawie bliźniaczego modelu z tego samego koncernu (Geely Group) – Lynk & Co 08. To właśnie na jego platformie bazuje nowe Volvo XC70.

REKLAMA

Wszystko wskazuje na to, że topowy wariant będzie wyposażony w akumulator NMC o pojemności aż 39,6 kWh. To więcej niż w niejednym małym samochodzie w pełni elektrycznym. Dostępna będzie też prawdopodobnie mniejsza bateria LFP o pojemności 21,2 kWh (zasięg CLTC ok. 120 km).

Podstawowa wersja napędowa, oparta na turbodoładowanym silniku 1.5 litra i jednym silniku elektrycznym, ma generować łączną moc systemową 381 KM. Dla spragnionych wrażeń przygotowano wariant z dwoma silnikami elektrycznymi (AWD), którego łączna moc sięga aż 593 KM, a moment obrotowy 904 Nm. To parametry godne sportowego samochodu.

Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70
Volvo XC70

Cena i perspektywy na europejskim rynku

W Chinach ceny Volvo XC70 mają zaczynać się od kwoty przekraczającej 30 000 dolarów, czyli około 110 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę cła i podatki, w Europie cena startowa prawdopodobnie przekroczy 40 000 dolarów, co w przeliczeniu daje ponad 145 tysięcy złotych.

Czy taki samochód ma szansę na sukces? Wydaje się, że tak. Volvo stworzyło kategorię „super-PHEV”, która może idealnie trafić w potrzeby wielu kierowców. To propozycja dla tych, którzy 95% swoich podróży odbywają w mieście i jego okolicach, ale raz na jakiś czas potrzebują bezstresowo pojechać na drugi koniec kraju. Nowe Volvo XC70 zaciera granicę między hybrydą a elektrykiem, oferując to, co najlepsze z obu światów.

To odważny i ciekawy ruch, który pokazuje, że era przejściowa w motoryzacji może być znacznie bardziej zaawansowana technologicznie, niż nam się do tej pory wydawało. Czy taka hybryda to idealny kompromis? A może to ślepa uliczka w drodze do pełnej elektryfikacji? Co sądzicie o takim podejściu Volvo? Czekamy na wasze opinie w komentarzach!

Tagi: Chinyhybrydy plug-inPHEVpremieraVolvovolvo xc70volvo xc70 bateriavolvo xc70 cenavolvo xc70 mocvolvo xc70 specyfikacjavolvo xc70 wnętrzevolvo xc70 wyglądvolvo xc70 zasięg
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
dongfeng bateria solid-state
Aktualności

450 km w 5 minut i 1000 km zasięgu. Chiński gigant odpala masową produkcję baterii solid-state

2025-11-15
tesla glosowanie suc q3 2025
Aktualności

Internauci wybrali nową lokalizację Superchargera. To kluczowy punkt na mapie, ale radość może być przedwczesna

2025-11-22
saic solid-state battery
Aktualności

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

2025-11-23
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.