• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Li Auto otwiera pierwsze zagraniczne centrum badawczo-rozwojowe w Niemczech. Czy to początek globalnej ekspansji?

17.01.2025
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński producent samochodów elektrycznych Li Auto zrobił znaczący krok w kierunku podboju rynków międzynarodowych. Firma otworzyła swoje pierwsze zagraniczne centrum badawczo-rozwojowe w Monachium, stawiając na innowacje i globalizację. Czy ten ruch pozwoli Li Auto zyskać przewagę w rywalizacji z innymi chińskimi gigantami, jak Nio, Xpeng czy Zeekr?

Monachium jako serce europejskich badań

Centrum badawczo-rozwojowe w Monachium to pierwszy krok Li Auto w kierunku globalizacji strategii R&D. Główne zadania centrum obejmują rozwój technologii przyszłościowych, takich jak półprzewodniki mocy, inteligentne układy jezdne oraz napędy elektryczne. Niemiecki zespół będzie współpracował z jednostkami badawczymi w Pekinie i Szanghaju, łącząc kompetencje chińskie i europejskie.

Firma już teraz ma na swoim koncie opracowanie pierwszej generacji modułów mocy opartych na technologii SiC (węglika krzemu). Nowe centrum w Monachium ma przyspieszyć rozwój kolejnej generacji tej technologii, co może stać się kluczowym elementem przewagi konkurencyjnej na globalnym rynku pojazdów elektrycznych.

li auto centra badawcze

Technologie przyszłości w zasięgu ręki

Centrum w Monachium będzie również wsparciem w rozwoju takich nowoczesnych rozwiązań, jak:

Inne w podobnym temacie

bmw recykling baterii

Oto nowy sposób BMW na odzysk surowców. W Bawarii ruszył zakład, który mieli baterie, zamiast je topić

16/12/2025
Zeekr 7x

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

01/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
fastned stacja ladowania

Charakterystyczne żółte dachy znikają z niemieckich autostrad. Fastned zmienia strategię i zaciska pętlę wokół Alp

26/11/2025
  • Hamulce i układy kierownicze typu „by-wire”, które eliminują tradycyjne mechaniczne połączenia.
  • Aktywne zawieszenie, które automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych.

Co więcej, niemiecki zespół pomoże Li Auto dostosować swoje pojazdy do europejskich regulacji i standardów, co jest kluczowe, jeśli firma planuje podbój tego wymagającego rynku. Zrozumienie lokalnych potrzeb użytkowników pozwoli na opracowanie pojazdów bardziej dostosowanych do specyficznych wymagań europejskich rodzin i firm.

AI na pierwszym planie

Jednym z fundamentów strategii Li Auto jest rozwój sztucznej inteligencji. Firma przeznacza niemal połowę swoich inwestycji badawczo-rozwojowych na technologie AI, co obejmuje zarówno zaawansowane systemy asysty kierowcy, jak i rozwiązania wspierające autonomiczną jazdę. Centrum w Niemczech odegra kluczową rolę w realizacji tej strategii, przyciągając globalne talenty i wprowadzając różnorodność do zespołów badawczych.

li auto li mega
Li Mega

Konkurencja z Nio, Xpeng i Zeekr

Li Auto to jeden z niewielu dużych chińskich producentów samochodów elektrycznych, który jeszcze nie rozpoczął znaczącej ekspansji zagranicznej. Tymczasem Nio, Xpeng i Zeekr odważnie podbijają europejskie rynki, oferując swoje modele w takich krajach jak Norwegia, Niemcy czy Holandia.

W październiku ubiegłego roku pojawiły się jednak doniesienia, że Li Auto powołało specjalny dział odpowiedzialny za ekspansję międzynarodową. Otwarcie centrum w Monachium można uznać za pierwszy poważny krok w tym kierunku. Firma ma jednak jeszcze sporo do nadrobienia, jeśli chce dogonić swoich lokalnych rywali.

Rekordowe wyniki sprzedaży

Mimo że Li Auto dopiero rozpoczyna międzynarodową ekspansję, na rynku chińskim radzi sobie znakomicie. W grudniu 2024 roku firma dostarczyła rekordowe 58 513 pojazdów, a całoroczna sprzedaż wyniosła ponad 500 000 sztuk, co oznacza wzrost o 33% rok do roku. To imponujący wynik, który pokazuje, że marka jest w stanie konkurować na jednym z najbardziej wymagających rynków motoryzacyjnych na świecie.

Czy globalna ekspansja się powiedzie?

Otwarcie centrum badawczo-rozwojowego w Niemczech to jasny sygnał, że Li Auto myśli długofalowo o ekspansji międzynarodowej. Współpraca z niemieckimi inżynierami może przyspieszyć rozwój kluczowych technologii, takich jak półprzewodniki mocy czy zaawansowane zawieszenia. Jednak sukces na rynku europejskim będzie wymagał czegoś więcej niż tylko technologii – potrzebne są również atrakcyjne modele, konkurencyjne ceny oraz rozbudowana sieć sprzedaży i serwisu.

Zaproszenie do dyskusji

Czy Li Auto zdoła powtórzyć sukces Nio, Xpeng i Zeekr na rynkach międzynarodowych? Czy inwestycje w sztuczną inteligencję i zaawansowane technologie pomogą firmie zdobyć przewagę konkurencyjną? Zachęcamy do dzielenia się opiniami i przewidywaniami na temat przyszłości chińskiej motoryzacji na globalnym rynku.

Źródło: cnevpost
Tagi: centrum badawczo-rozwojoweekspansjali autoNiemcy
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

bmw recykling baterii
Aktualności

Oto nowy sposób BMW na odzysk surowców. W Bawarii ruszył zakład, który mieli baterie, zamiast je topić

2025-12-16
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.