• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Duże elektryczne SUV-y i pickupy to „nierozwiązywalny problem” – Ford stawia na EREV

06.02.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Ford, jeden z liderów rynku motoryzacyjnego, przedstawia odważną zmianę strategii w zakresie elektryfikacji. Podczas podsumowania wyników za czwarty kwartał 2024 roku, CEO Forda, Jim Farley, jasno określił wyzwania związane z dużymi elektrycznymi SUV-ami i pickupami. Według Farleya, modele te są obecnie nieekonomiczne i nie spełniają oczekiwań klientów. Ford zamierza skupić się na elektrykach średnich i małych rozmiarów, a w przypadku większych pojazdów – na technologii EREV (Extended-Range Electric Vehicles).

Spis treści

  • Dlaczego duże elektryki są problemem?
  • EREV – rozwiązanie dla dużych pojazdów
  • Ford stawia na PHEV, hybrydy i EREV
  • Elektryki dla klientów komercyjnych
  • Małe i średnie EV kluczem do sukcesu
  • Czy EREV-y to przyszłość?
  • Co myślicie?

Dlaczego duże elektryki są problemem?

Farley przyznał, że w przypadku dużych elektrycznych pojazdów, takich jak SUV-y i pickupy, ekonomia nie działa. Klienci oczekują od nich:

  • Możliwości holowania,
  • Jazdy w terenie,
  • Długiego zasięgu.

Jednak spełnienie tych wymagań oznacza konieczność stosowania bardzo dużych i kosztownych baterii. Dodatkowo, pojazdy te mają gorszą aerodynamikę i są cięższe, co jeszcze bardziej obniża ich efektywność.Przykłady z rynku pokazują skalę problemu:

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

  • Tesla Cybertruck zaczyna się od 79 990 USD,
  • GMC Sierra EV kosztuje 92 000 USD,
  • Chevrolet Silverado EV w niekomercyjnej wersji to wydatek 70 000 USD.

Tak wysokie ceny sprawiają, że klienci nie są skłonni płacić premium za takie pojazdy. W efekcie sprzedaż dużych elektrycznych pickupów w 2024 roku była słaba. Tesla Cybertruck, mimo początkowych szacunków na ponad milion rezerwacji, sprzedał zaledwie 38 965 sztuk, a Ford musiał kilkukrotnie ograniczać produkcję modelu F-150 Lightning, aby dostosować się do popytu.

tesla cybertruck

EREV – rozwiązanie dla dużych pojazdów

W obliczu tych wyzwań Ford zamierza wprowadzić technologię EREV (Extended-Range Electric Vehicles) jako alternatywę dla dużych elektryków. Pojazdy EREV to elektryki z dodatkowym silnikiem spalinowym, który pełni rolę generatora prądu. Dzięki temu:

REKLAMA
  • Koła są napędzane wyłącznie przez silniki elektryczne,
  • Zasięg pojazdu można znacznie zwiększyć bez potrzeby stosowania ogromnych baterii,
  • Ładowanie w trasie możliwe jest poprzez szybkie uzupełnienie paliwa w silniku spalinowym.

Farley podkreśla, że klienci postrzegają EREV-y jako pojazdy elektryczne, a nie hybrydy. Według badań Forda, aż 95% przebiegu takich pojazdów odbywa się w trybie elektrycznym, a użytkownicy ładują je regularnie każdej nocy.

EREV-y oferują także wiele zalet typowych dla elektryków:

  • Ciche działanie,
  • Natychmiastowe przyspieszenie,
  • Możliwość pre-heatingu i pre-coolingu bez emisji spalin.

Dodatkowo, dzięki mniejszym bateriom i uproszczonej konstrukcji, EREV-y są tańsze w produkcji, a ich cena jest bardziej przystępna dla klientów.

REKLAMA

Ford stawia na PHEV, hybrydy i EREV

Farley zaznaczył, że duże rodzinne SUV-y i pickupy będą opłacalne tylko w wersjach PHEV, hybrydowych lub EREV. Modele te, dzięki połączeniu elektrycznego napędu i generatora spalinowego, mogą osiągnąć zasięg ponad 700 mil (około 1130 km) na jednym tankowaniu, jednocześnie zapewniając większość przebiegu w trybie elektrycznym.

Elektryki dla klientów komercyjnych

Ford widzi sens w produkcji ciężkich elektryków, ale wyłącznie dla klientów komercyjnych. Firmy logistyczne, korzystające z takich pojazdów jak elektryczne vany czy ciężarówki dostawcze, mogą ładować je w swoich bazach, eliminując problem zasięgu. W przeciwieństwie do klientów detalicznych, firmy precyzyjniej dobierają pojemność baterii do swoich potrzeb, co pozwala uniknąć nadmiernych kosztów.

flexis panel van
Flexix Panel Van

Małe i średnie EV kluczem do sukcesu

Ford zamierza skoncentrować się na małych i średnich elektrycznych SUV-ach oraz pickupach, które wymagają mniejszych baterii i lepiej odpowiadają potrzebom codziennych użytkowników. Farley dodał, że firma pracuje nad nową generacją EV, które będą przystępne cenowo, masowe i korzystne dla biznesu.

Czy EREV-y to przyszłość?

EREV-y mogą być kluczem do rozwiązania problemów związanych z dużymi elektrykami. Technologia ta pozwala na zachowanie większości zalet EV, jednocześnie eliminując ograniczenia związane z zasięgiem i kosztami. Pierwszy amerykański pickup z technologią EREV, Ram 1500 Ramcharger, zadebiutuje już w tym roku, a Scout Terra ma trafić na rynek w 2027 roku.

Ram 1500 Ramcharger
Ram 1500 Ramcharger, fot. Stellantis
scout motors terra concept
Scout Terra Concept

Co myślicie?

Ford przyznaje, że obecne duże elektryczne SUV-y i pickupy są nieopłacalne, a ich sprzedaż pozostawia wiele do życzenia. Dlatego firma stawia na technologię EREV, która może stać się kompromisem między zasięgiem, kosztami i oczekiwaniami klientów.

Czy EREV-y zrewolucjonizują rynek dużych pojazdów? Jak oceniacie strategię Forda? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Źródło: insideevs
Tagi: erevfordford f-150 lightningphevpickupRam 1500 RamchargerScout TerrasuvTesla CybertruckUSA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

tesla cybertruck wnętrze
Aktualności

Tesla wycofuje się z obietnicy dla właścicieli Tesli Cybertruck. Autosteer jednak nie dla wszystkich

2025-05-08
avatr 12 cx test
Aktualności

Chiński producent EV rzuca wyzwanie Elonowi Muskowi. Czy Avatr 12 rzeczywiście oszukuje z oporem powietrza?

2025-05-08

Dołącz do dyskusji

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA

RSS Nowe tematy na forum

  • Must have elektryka
  • Must have elektryka
  • Witam i pozdrawiam z Wałbrzycha
  • Dostawczaki
  • Dostawczaki
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.