MG oficjalnie potwierdziło premierę całkowicie nowego elektrycznego SUV-a – MGS5 EV. Model będzie dostępny w Wielkiej Brytanii już od przyszłego miesiąca, a na rynkach europejskich zadebiutuje w drugim kwartale tego roku.
Trzy warianty do wyboru
Brytyjska marka wprowadzi na rynek trzy wersje nowego modelu: MGS5 EV SE Standard Range, MGS5 EV SE Long Range oraz flagowy MGS5 EV Trophy Long Range. Wszystkie warianty zostały wycenione wyjątkowo konkurencyjnie, zgodnie z filozofią marki oferującej samochody elektryczne w przystępnych cenach.
Ceny w Wielkiej Brytanii rozpoczynają się od £28,495 (około 145,000 zł) za model SE Standard Range, przez £30,995 (około 158,000 zł) za SE Long Range, aż po £33,495 (około 171,000 zł) za najbogatszą wersję Trophy Long Range. Wszystkie modele objęte są 7-letnią gwarancją MG lub do przebiegu 80,000 mil (około 129,000 km).
Zaawansowana technologia i platforma
David Allison, szef działu produktu i planowania MG Motor UK, podkreśla: „MGS5 EV to zaawansowany, przyjemny w prowadzeniu i wyrafinowany samochód elektryczny. Dedykowana platforma EV została udoskonalona, aby stworzyć naprawdę przestronne, praktyczne i eleganckie wnętrze dla tego całkowicie nowego SUV-a MG.„
Pojazd bazuje na modułowej platformie MG (Modular Scalable Platform) oraz wykorzystuje ultrasmukłą konstrukcję ogniw poziomych o grubości 110 mm. To druga po MG4 konstrukcja brytyjskiej marki oparta na tej architekturze, zaprojektowanej specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych.





Przestronne i funkcjonalne wnętrze
MGS5 EV wyróżnia się przestronnym wnętrzem z 1026 mm przestrzeni nad głową dla pasażerów z przodu i 967 mm dla podróżujących z tyłu. Bagażnik oferuje pojemność 453 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do imponujących 1441 litrów. Dwupoziomowa podłoga bagażnika zapewnia dodatkową elastyczność, a elektryczna klapa bagażnika ułatwia załadunek.
W kabinie znajdziemy centralnie umieszczony 12,8-calowy ekran dotykowy HD z ulepszoną grafiką i szybszym czasem reakcji. Co ważne, MG zachowało fizyczne przyciski do obsługi głównych funkcji – odpowiadając na potrzeby klientów. Przed kierowcą znajduje się 10,25-calowy cyfrowy wyświetlacz.





Innowacyjne systemy wspomagania kierowcy
MGS5 EV wyposażono w pakiet technologii iSMART, która umożliwia szybką i wygodną interakcję między kierowcą a pojazdem za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Funkcje obejmują zdalne blokowanie i odblokowywanie pojazdu, lokalizowanie miejsca parkowania, wstępne uruchomienie klimatyzacji przed podróżą oraz monitorowanie kluczowych informacji takich jak zasięg czy stan naładowania baterii.
Nowością jest funkcja MG Pilot Custom, pozwalająca kierowcy dostosować i zapisać preferowane ustawienia systemów wspomagających. System MG Pilot obejmuje szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), w tym aktywne hamowanie awaryjne i wykrywanie martwego pola.
Osiągi i baterie
MGS5 EV napędzany jest wysokowydajnym elektrycznym układem napędowym o mocy maksymalnej 170 kW (231 KM) i momencie obrotowym 350 Nm. Napęd na tylne koła i rozkład masy 47:53 wraz z pięciowahaczowym zawieszeniem tylnym zapewniają doskonałe właściwości jezdne.
Do wyboru są dwie opcje baterii: 49 kWh dla wersji SE Standard Range oraz 64 kWh dla wersji SE Long Range i Trophy Long Range. Bateria 64 kWh zapewnia zasięg 298 mil (480 km) w przypadku modelu SE Long Range i 288 mil (463 km) dla Trophy Long Range.
Imponująca jest również wydajność ładowania – bateria 49 kWh może być naładowana od 10% do 80% w zaledwie 24 minuty, a większa bateria 64 kWh w 28 minut. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 120 kW dla baterii 49 kWh i 139 kW dla baterii 64 kWh.







Design i dynamika jazdy
Stylistyka MGS5 EV czerpie inspirację z dramatycznego konwertibla Cyberster GT. Z przodu znajduje się charakterystyczna dzielona osłona chłodnicy w stylu Cyberster oraz zintegrowane światła. Światła do jazdy dziennej LED mają sygnaturę szachownicy, która jest powtórzona również z tyłu.
Wprowadzono pięć trybów jazdy – Normal, Sport, Comfort, Snow i Custom, dając kierowcy większą kontrolę nad charakterystyką pojazdu. Wersja SE Long Range przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy.
Potencjał rynkowy
MGS5 EV ma szansę odnieść znaczący sukces na europejskim rynku, szczególnie w segmencie kompaktowych SUV-ów elektrycznych. Konkurencyjna cena w połączeniu z imponującymi osiągami, zasięgiem i wyposażeniem może przyciągnąć klientów poszukujących przystępnego cenowo samochodu elektrycznego o wysokich walorach użytkowych.
Dla MG, marki o brytyjskich korzeniach obecnie należącej do chińskiego koncernu SAIC Motor, MGS5 EV stanowi kolejny ważny krok w budowaniu pozycji na europejskim rynku elektromobilności. Poprzednie modele, takie jak MG4 EV, zyskały uznanie za dobry stosunek jakości do ceny, a nowy SUV wydaje się kontynuować tę strategię.
Co sądzicie o nowym MGS5 EV? Czy konkurencyjna cena i imponujące dane techniczne przekonają europejskich klientów do wyboru tego modelu? A może wolicie poczekać na więcej informacji o dostępności i cenach w Polsce? Podzielcie się swoimi opiniami!
Dołącz do dyskusji