• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Porsche wdraża program recyklingu baterii EV w obiegu zamkniętym

31.03.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Porsche rozpoczyna nowy pilotażowy program recyklingu baterii EV, mający na celu odzyskiwanie cennych surowców z wysokonapięciowych pakietów akumulatorowych po zakończeniu ich eksploatacji w pojazdach. Celem nowego pilotażu jest opracowanie „zamkniętego obiegu” surowców, w którym nowe baterie będą powstawać z elementów starych akumulatorów, bez konieczności wydobywania nowych minerałów, co wiąże się z wysokim kosztem emisji CO2.

Niemiecka firma słynąca z produkcji ultrawysokich samochodów sportowych i wyścigowych ma równie długą historię w dziedzinie inżynierii i innowacji, a w ostatnich latach w pełni przyjęła koncepcję pojazdów elektrycznych – wprowadzając na rynek w pełni elektryczne wersje kompaktowego crossovera Macan oraz oczywiście doskonałego Porsche Taycan.

Niezależność od niestabilnych rynków surowców

Dzięki tej nowej inicjatywie inżynierowie Porsche mają nadzieję odpowiedzieć na rosnące znaczenie recyklingu surowców akumulatorowych i promować odpowiedzialne postępowanie z akumulatorami wysokonapięciowymi po zakończeniu ich eksploatacji.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W dłuższej perspektywie planowane jest ustanowienie sieci recyklingu akumulatorów EV we współpracy z zewnętrznymi partnerami.

REKLAMA

„Dzięki innowacyjnym procesom recyklingu dążymy do zwiększenia naszej niezależności od zmiennych i niestabilnych geopolitycznie rynków surowcowych” – mówi Barbara Frenkel, członkini zarządu ds. zakupów w Porsche. „Gospodarka o obiegu zamkniętym jest podstawowym filarem naszej strategii zrównoważonego rozwoju, a tym projektem pilotażowym chcemy podkreślić nasze ambicje.”

Trójfazowy plan

Porsche rozwija swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, przyjmując zasady „redukcji, ponownego użycia i recyklingu”. Firma opracowuje bardziej wydajne pojazdy elektryczne z dłużej działającymi akumulatorami, które są następnie wykorzystywane w systemach magazynowania energii „Second Life”, takich jak ten wdrożony w zakładzie w Lipsku. Teraz, poprzez nowy pilotaż recyklingu w obiegu zamkniętym, Porsche podkreśla aspekt „recyklingu”, podchodząc do projektu w trzech fazach.

W pierwszej fazie projektu baterie EV z pojazdów rozwojowych są mechanicznie rozdrabniane po zakończeniu fazy użytkowania i przetwarzane na „czarną masę” zawierającą cenne surowce, takie jak nikiel, kobalt, mangan i lit. Do tej pory program wyprodukował około 65 ton przetworzonej czarnej masy.

REKLAMA

W następnej fazie czarna masa jest dalej separowana i rafinowana, aż materiały osiągną zarówno poziom jakości, jak i czystości, jakiego Porsche wymaga od „dziewiczych” materiałów, które kupuje do swoich nowych baterii.

W trzeciej fazie Porsche wykorzystuje surowce odzyskane ze swoich wycofanych z eksploatacji akumulatorów wysokonapięciowych i produkuje z nich nowe baterie, demonstrując „holistyczne podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym”.

Przygotowanie na nadchodzące zmiany regulacyjne

Porsche ma nadzieję, że jego nowy pilotaż pomoże przygotować firmę na nadchodzące zmiany regulacyjne – na przykład oczekiwane wymogi dotyczące baterii w Unii Europejskiej do 2031 roku. Przyjmując wcześnie materiały pochodzące z recyklingu, firma zamierza aktywnie przyczynić się do rozwoju technologii, jednocześnie dodatkowo zmniejszając swój wpływ na środowisko.

Podejście Porsche do zrównoważonego rozwoju opiera się na kompleksowej strategii obejmującej cały cykl życia produktu – od projektowania, poprzez produkcję, aż po recykling. Firma dąży do redukcji śladu węglowego na każdym etapie i aktywnie poszukuje innowacyjnych rozwiązań, które mogą pomóc w osiągnięciu neutralności klimatycznej.

Co to oznacza dla elektromobilności?

Inicjatywa Porsche pokazuje, że producenci samochodów luksusowych i wysokiej klasy również poważnie traktują kwestie zrównoważonego rozwoju. Recykling baterii EV to nie tylko odpowiedź na wyzwania środowiskowe, ale także strategiczne podejście do zabezpieczenia łańcucha dostaw kluczowych surowców.

W miarę jak coraz więcej krajów wprowadza przepisy dotyczące odpowiedzialności producentów za cały cykl życia produktu, podejście Porsche może stać się standardem w branży. Odzyskiwanie cennych materiałów z baterii EV nie tylko zmniejsza zależność od wydobycia pierwotnego, ale także może znacząco obniżyć koszty produkcji w długim terminie.D

la konsumentów oznacza to, że samochody elektryczne Porsche będą nie tylko wydajne i luksusowe, ale także bardziej przyjazne dla środowiska – wartość, która staje się coraz ważniejsza dla świadomych klientów.

Tagi: Porscherecyklingrecykling baterii
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

gm ultium bateria
Aktualności

Toyota wie, co zrobić ze starymi bateriami z aut. To może być rewolucja

2025-08-24
porsche macan ev
Aktualności

Porsche zaskakuje swoimi wynikami sprzedaży – ponad jedna trzecia sprzedanych aut to już hybrydy i BEV, ale hitem jest Macan

2025-07-08
volvo ex90 ładowanie
Aktualności

Miliony baterii z elektrycznych aut znajdą drugie życie – nowy biznes zmieni branżę energetyczną

2025-06-30

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
yangwang u7
Aktualności

BYD Yangwang U7 oficjalnie debiutuje – luksusowy sedan za nieoczekiwanie niską cenę

2025-03-27
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.