• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Tesla Cybertruck już bez możliwości dodania range extendera. Ilość dostarczonych sztuk? 0…

06.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Tesla bez rozgłosu usunęła dodatkowy pakiet baterii typu „range extender” z konfiguracji modelu Tesla Cybertruck dostępnej online. Ta nieoczekiwana zmiana rodzi pytania o przyszłość zapowiadanego produktu, który miał istotnie zwiększyć zasięg elektrycznego pickupa.

Spis treści

  • Obietnice kontra rzeczywistość
  • Range extender – kosztowne rozwiązanie problemu
  • Tajemnicze zniknięcie z konfiguracji
  • Problemy techniczne czy zmiana strategii?
  • Co to oznacza dla właścicieli i potencjalnych klientów?
  • Perspektywy na przyszłość

Obietnice kontra rzeczywistość

Kiedy Tesla zaprezentowała produkcyjną wersję Cybertrucka pod koniec 2023 roku, klienci doświadczyli dwóch głównych rozczarowań: ceny i zasięgu pojazdu. Te parametry znacząco odbiegały od pierwotnych zapowiedzi:

  • Wersja z trzema silnikami (Cyberbeast) pierwotnie miała oferować zasięg ponad 500 mil (804 km) i kosztować od 70 000 dolarów (273 000 zł). Rzeczywistość? Cena 100 000 dolarów (390 000 zł) i zasięg tylko 320 mil (515 km).
  • Wersja z dwoma silnikami miała kosztować 50 000 dolarów (195 000 zł) i oferować ponad 300 mil (483 km) zasięgu. Realna oferta? Cena startowa 80 000 dolarów (312 000 zł) przy zasięgu 325 mil (523 km).

Aby zrekompensować ten znaczny spadek zasięgu w porównaniu z pierwotnie zapowiadanymi parametrami, Tesla ogłosiła wprowadzenie „range extendera” – dodatkowego akumulatora umieszczanego w skrzyni ładunkowej pickupa.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Range extender – kosztowne rozwiązanie problemu

Dodatkowy akumulator typu „range extender” miał kosztować 16 000 dolarów (62 400 zł) i zajmować około jednej trzeciej przestrzeni ładunkowej pickupa Tesla Cybertruck. Choć samochód jest już produkowany od półtora roku, to rozwiązanie nadal nie jest dostępne dla klientów.

Pierwotnie Tesla zapowiadała wprowadzenie range extendera na „początek 2025 roku”. Pod koniec ubiegłego roku termin przesunięto na „połowę 2025”. Przy okazji zmniejszono również deklarowany dodatkowy zasięg, jaki miał zapewniać ten moduł – z „470+ mil” do „445+ mil” (716 km) dla wersji z dwoma silnikami, co oznacza redukcję o około 40 kilometrów.

REKLAMA

Tajemnicze zniknięcie z konfiguracji

Teraz firma całkowicie usunęła opcję range extendera ze swojego internetowego konfiguratora dla Tesla Cybertruck. Wcześniej firma przyjmowała rezerwacje na ten dodatek za „bezzwrotną zaliczkę w wysokości 2000 dolarów”, ale obecnie opcja ta nie jest w ogóle widoczna.

tesla cybertruck range extender konfigurator

Nie jest jasne, czy Tesla zrezygnowała całkowicie z wprowadzenia tego produktu na rynek, czy tylko tymczasowo wstrzymała możliwość rezerwacji.

Co ciekawe, na stronie ze specyfikacją techniczną Tesla nadal wymienia osiągalny zasięg obu wersji Cybertrucka zarówno z range extenderem, jak i bez niego:

REKLAMA
  • Tesla Cybertruck z dwoma silnikami: 325 mil (523 km) standardowo, 445+ mil (716+ km) z range extenderem
  • Tesla Cybertruck Cyberbeast (trzy silniki): 320 mil (515 km) standardowo, 440+ mil (708+ km) z range extenderem

Problemy techniczne czy zmiana strategii?

Usunięcie opcji range extendera z konfiguratora może wskazywać na różne scenariusze. Niewykluczone, że Tesla napotkała techniczne trudności z produkcją lub integracją dodatkowego akumulatora.

Istnieje również możliwość, że firma rozważa inne rozwiązanie problemu zasięgu, takie jak ulepszona bateria w przyszłych wersjach Cybertrucka. Być może Tesla uznała, że range extender zajmujący znaczną część przestrzeni ładunkowej nie jest optymalnym rozwiązaniem dla pickupa, którego jedną z głównych funkcji jest przecież przewożenie ładunków.

Warto przypomnieć, że według wcześniejszych informacji range extender nie miał być samodzielnie instalowany przez użytkowników. Klienci musieliby umawiać się na wizytę serwisową w celu instalacji lub demontażu dodatkowego akumulatora, co stanowiło kolejne ograniczenie elastyczności tego rozwiązania.

tesla cybertruck specyfikacja

Co to oznacza dla właścicieli i potencjalnych klientów?

Dla osób, które zarezerwowały Cybertrucka z nadzieją na możliwość zwiększenia jego zasięgu za pomocą range extendera, ta wiadomość może być rozczarowująca. Wiele osób mogło zdecydować się na zakup właśnie ze względu na obietnicę możliwości zwiększenia zasięgu w przyszłości.

Brak oficjalnego komunikatu ze strony Tesli dodatkowo komplikuje sytuację. Firma znana jest z podejmowania nagłych decyzji dotyczących swojej oferty produktowej bez szerszego ich komentowania, co dla klientów bywa frustrujące.

Perspektywy na przyszłość

Tesla może rozważać różne alternatywy dla range extendera:

  1. Udoskonalenie głównego akumulatora w przyszłych wersjach Cybertrucka
  2. Opracowanie mniej inwazyjnej wersji range extendera, która nie zabierałaby tak dużo przestrzeni ładunkowej
  3. Zupełnie nowe rozwiązanie technologiczne, które jeszcze nie zostało ujawnione

Tymczasem właściciele Cybertrucków muszą zadowolić się zasięgiem, który choć niższy od pierwotnie zapowiadanego, nadal jest konkurencyjny wobec innych elektrycznych pickupów dostępnych na rynku.

Co sądzicie o tej sytuacji? Czy Tesla powinna nadal rozwijać koncepcję range extendera, czy raczej skupić się na zwiększeniu podstawowego zasięgu swojego Tesla Cybertruck? A może proponujecie inne rozwiązanie tego problemu? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: pickuprange extenderTeslaTesla Cybertrucktesla cybertruck bateriatesla cybertruck cenatesla cybertruck moctesla cybertruck specyfikacjatesla cybertruck wyglądtesla cybertruck zasięgUSA
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

byd rosnie tesla traci kwiecien 2025
Aktualności

BYD wyprzedza Teslę w Europie – nowy lider rejestracji aut elektrycznych

2025-05-23
dodge charger daytona 2026
Aktualności

Dodge Charger Daytona EV – elektryczna rewolucja z czterema drzwiami w końcu trafia do salonów

2025-05-22
tesla model s facelift 2026
Aktualności

Tesla Model S Plaid w nowej wersji przyłapana w czasie testów na torze. Czy wreszcie doczekamy się poważnej aktualizacji?

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.