• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi zacznie zarabiać na swoich elektrykach szybciej niż konkurencja? Ambitny plan Chińczyków

04.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Od smartfona do samochodu w rekordowym tempie
  • Xiaomi dogania liderów
  • Nie tylko EV – innowacje nakręcają wzrost
  • Co może pójść nie tak?
  • Co dalej?
  • A co Wy o tym sądzicie?

Chiński gigant technologiczny Xiaomi, znany dotąd głównie z produkcji smartfonów i elektroniki użytkowej, mocno wchodzi w motoryzację. W marcu tego roku zadebiutował ich pierwszy samochód elektryczny – Xiaomi SU7. Teraz firma ogłasza jeszcze bardziej ambitny cel: zyskowność już w drugiej połowie 2025 roku. Jeśli to się uda, Xiaomi stanie się najszybciej dochodowym producentem aut elektrycznych wśród nowych chińskich marek.

Od smartfona do samochodu w rekordowym tempie

Xiaomi oficjalnie ogłosiło wejście na rynek motoryzacyjny w marcu 2021 roku. Trzy lata później, w marcu 2024, ruszyła sprzedaż pierwszego modelu – elektrycznego sedana SU7. Samochód od początku przyciągał uwagę mediów i konsumentów – przede wszystkim dzięki nowoczesnej stylistyce, imponującym parametrom technicznym oraz konkurencyjnej cenie.

W zaledwie jeden kwartał Xiaomi osiągnęło przychody na poziomie 18,1 miliarda juanów (około 9,4 miliarda złotych) tylko ze sprzedaży pojazdów elektrycznych. To oznacza wzrost o ponad 11% względem poprzedniego kwartału.

xiaomi su7

Xiaomi dogania liderów

Dla porównania, inne chińskie marki samochodów elektrycznych potrzebowały lat, by dojść do finansowej stabilności. Nio i Xpeng, obecni na rynku od dekady, dopiero w tym roku celują w osiągnięcie kwartalnego zysku. Leapmotor zaliczył pierwszy zyskowny kwartał dopiero pod koniec 2024 roku. Jedynie Li Auto wyróżnia się na tle konkurencji – jest dochodowe od końcówki 2022 roku.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
byd sealion 06

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

12/12/2025

Jeśli Xiaomi spełni swój plan, zajmie zaledwie cztery lata, by ich dział motoryzacyjny wyszedł na plus. To tempo byłoby nie tylko imponujące, ale też wyznaczyłoby nowy punkt odniesienia dla całej branży.

Nie tylko EV – innowacje nakręcają wzrost

Segment innowacyjny Xiaomi, obejmujący m.in. pojazdy elektryczne i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, wygenerował w pierwszym kwartale 2025 roku 18,6 miliarda juanów przychodu. Co ciekawe, aż 18,1 miliarda pochodziło z samej sprzedaży aut, co pokazuje, jak istotny stał się ten segment dla firmy.

Marża brutto dla całego działu innowacyjnego wyniosła 23,2%, rosnąc z 20,4% w poprzednim kwartale. Jednocześnie strata operacyjna zmniejszyła się z 700 do 500 milionów juanów, co oznacza, że firma nie tylko zwiększa przychody, ale też skutecznie tnie koszty.

Co może pójść nie tak?

Choć prognozy są optymistyczne, nie wszystko zależy wyłącznie od Xiaomi. Konkurencja na rynku samochodów elektrycznych w Chinach jest ogromna – zarówno ze strony lokalnych firm, jak i międzynarodowych graczy, takich jak Tesla. Dodatkowo, rynek nie jest już tak dynamiczny jak dwa-trzy lata temu. Spowolnienie gospodarcze, rosnące koszty surowców i niepewność regulacyjna mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowane strategie.

Kolejnym wyzwaniem jest utrzymanie jakości i wydajności produkcji przy rosnącym popycie. Xiaomi musi udowodnić, że potrafi skalować działalność motoryzacyjną z taką samą skutecznością, jak robi to w segmencie elektroniki.

xiaomi yu7

Co dalej?

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Xiaomi może w niedalekiej przyszłości stać się poważnym graczem na globalnym rynku EV. Firma ma już silną pozycję na wielu zagranicznych rynkach dzięki smartfonom i ekosystemowi inteligentnych urządzeń. Teraz może ją wykorzystać do wprowadzenia swoich samochodów do Europy czy Ameryki Południowej.

Nie można też zapominać o potencjale, jaki niesie integracja sztucznej inteligencji, usług chmurowych i systemów mobilnych w samochodach. Xiaomi, mające doświadczenie w budowaniu własnego oprogramowania, może stworzyć produkt wyjątkowo spójny i atrakcyjny dla cyfrowych konsumentów.

A co Wy o tym sądzicie?

Czy Xiaomi rzeczywiście ma szansę wyprzedzić konkurencję i zarobić na swoich elektrykach szybciej niż Nio, Xpeng czy nawet Tesla? A może to tylko marketingowa zagrywka i realna zyskowność jest dalej, niż pokazują raporty? Czekamy na Wasze komentarze – co sądzicie o samochodach Xiaomi i ich szansach na sukces na globalnym rynku?

Tagi: ChinyWyniki sprzedażyXiaomiXiaomi SU7Xiaomi YU7
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.