• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy sedan za mniej niż 110 tys. zł? Avatr 06 może namieszać nie tylko w Chinach

22.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Sedan większy niż Model 3
  • Do wyboru: BEV i EREV
  • BEV z mocą i zasięgiem
  • Systemy od Huawei
  • Rośnie nie tylko oferta, ale i sprzedaż
  • Czy Europa powinna się bać?
  • Co dalej?

Chińska marka Avatr, wspierana przez gigantów takich jak Changan, CATL i Huawei, właśnie wypuściła na rynek nowego elektrycznego sedana – Avatr 06. I wszystko wskazuje na to, że konkurencja, z Teslą na czele, ma się czego obawiać.

Nowy model został oficjalnie zaprezentowany podczas nocnej premiery, a jego cena startowa została ustalona na 209 900 juanów, czyli około 107 000 zł – to mniej niż cena w przedsprzedaży. W przeliczeniu na złotówki daje to niecałe 120 tysięcy złotych. Jak na to, co oferuje Avatr 06, brzmi jak wyjątkowo agresywna oferta.

Sedan większy niż Model 3

Avatr 06 to pięciomiejscowy sedan, który wymiarami przewyższa Teslę Model 3. Ma 4 855 mm długości, 1 960 mm szerokości i do 1 467 mm wysokości, przy rozstawie osi 2 940 mm. To oznacza więcej przestrzeni wewnątrz – zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

avatr 06
avatr 06
avatr 06

Do wyboru: BEV i EREV

Avatr 06 dostępny jest w pięciu wersjach: dwóch z rozszerzonym zasięgiem (EREV) oraz trzech czysto elektrycznych (BEV). Taka strategia to już znak rozpoznawczy Avatra – marka stosuje ją konsekwentnie od modelu 11.

Wersje EREV bazują na silniku elektrycznym wspieranym przez silnik 1.5T pełniący funkcję generatora prądu. Mają napęd na tył, 231 kW mocy i 367 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki: 6,6 sekundy. Na jednym ładowaniu akumulatora (31,7 kWh) przejadą 230 km, ale z pełnym bakiem i naładowanym ogniwem zasięg rośnie do imponujących 1 190 km.

REKLAMA

Zastosowany w EREV akumulator Freevoy od CATL obsługuje szybkie ładowanie w technologii 4C i debiutował zaledwie pół roku temu. To jeden z bardziej zaawansowanych systemów dla hybryd plug-in.

BEV z mocą i zasięgiem

Wersje BEV są znacznie bardziej dynamiczne. Dwie tańsze opcje oferują 252 kW mocy, 365 Nm momentu obrotowego i sprint do setki w 6,1 sekundy. Topowa odmiana z napędem na cztery koła osiąga 100 km/h w 3,9 sekundy dzięki podwójnemu silnikowi (188 kW z przodu i 252 kW z tyłu).

Zasięg? Do 650 km w wersji RWD oraz 600 km w AWD. Wszystko to dzięki baterii Shenxing od CATL (72,88 kWh), która obsługuje błyskawiczne ładowanie: od 30% do 80% w mniej niż 10 minut. To poziom, do którego europejscy producenci dopiero aspirują.

REKLAMA

Systemy od Huawei

Avatr 06, podobnie jak inne modele tej marki, korzysta z zaawansowanych rozwiązań opracowanych przez Huawei. W podstawowych wersjach mamy system wspomagania kierowcy ADS SE, bez LiDARu. W droższych – ADS z 192-kanałowym LiDARem, który umożliwia zaawansowane funkcje jazdy autonomicznej.

To jasny sygnał, że Avatr celuje nie tylko w rynek samochodów elektrycznych, ale również w segment technologiczny – tam, gdzie Tesla jeszcze długo nie będzie miała poważnej konkurencji w Chinach.

avatr 06

Rośnie nie tylko oferta, ale i sprzedaż

Avatr nie jest już niszową marką. W marcu 2025 sprzedano ponad 10 tysięcy aut, a w pierwszym kwartale – ponad 24 tysiące, co oznacza wzrost o 68% r/r. W całym 2024 roku dostarczono ponad 73 tysiące samochodów, czyli o 132% więcej niż rok wcześniej.

Ambicje są równie imponujące: 400 tysięcy aut rocznie do 2027, 800 tysięcy do 2030, a 1,5 miliona do 2035. Czy to realne? Jeśli tempo wzrostu się utrzyma, Avatr może stać się jedną z najważniejszych chińskich marek na świecie.

avatr 06 wnętrze
avatr 06 wnętrze

Czy Europa powinna się bać?

Na razie Avatr koncentruje się na rynku chińskim, ale plany globalne są coraz bardziej konkretne. Cena Avatr 06, jego osiągi i wyposażenie mogą w przyszłości poważnie zagrozić pozycji europejskich producentów – zwłaszcza w segmencie średnich sedanów, gdzie dominują dziś takie modele jak Tesla Model 3, BMW i4 czy Hyundai Ioniq 6.

Jeśli Avatr 06 trafi do Europy z podobną ceną i specyfikacją, może stać się czarnym koniem rynku. Szczególnie, jeśli marka zadba o odpowiednią sieć serwisową i wsparcie technologiczne.

Co dalej?

Avatr pokazuje, że w Chinach rewolucja elektromobilna już się dzieje – i dzieje się szybko. A marki takie jak Avatr nie tylko gonią liderów, ale coraz częściej zaczynają ich wyprzedzać.

Czy jesteśmy gotowi na chińską ofensywę w elektromobilności? Czy Avatr ma szansę zdobyć klientów w Europie, jeśli trafi tu z takim modelem jak Avatr 06? Dajcie znać w komentarzach, co o tym myślicie.

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: adasavatravatr 06avatr 06 bateriaavatr 06 cenaavatr 06 mocavatr 06 specyfikacjaavatr 06 wnętrzeavatr 06 wyglądavatr 06 zasięgcatlchanganchinyhuaweilidarpremiera
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

onvo l90
Aktualności

Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

2025-05-23
hiphi ev electra
Aktualności

HiPhi wraca do gry dzięki pieniądzom z Libanu – czy elektryczna rewolucja nabierze rozpędu?

2025-05-22
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.