• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Changan stawia na baterie solid-state – prototypy z zasięgiem 1,500 km już pod koniec 2025 roku

12.03.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński gigant motoryzacyjny Changan Automobile ogłosił ambitne plany wprowadzenia nowej generacji baterii typu solid-state do swoich prototypowych pojazdów jeszcze przed końcem 2025 roku. Te zaawansowane technologicznie baterie mają oferować zasięg ponad 1,500 km na jednym ładowaniu, co stanowi ogromny przełom w walce z tzw. „lękiem zasięgowym” wśród użytkowników pojazdów elektrycznych.

Baterie solid-state – nowa era w elektromobilności

Changan intensywnie pracuje nad bateriami Jinzhongzhao all-solid-state, które zadebiutują w działających prototypach pod koniec tego roku. Firma planuje pełną walidację tych baterii w pojazdach do 2026 roku, a ich stopniową masową produkcję zamierza rozpocząć w 2027 roku.

Te baterie mają osiągać gęstość energii do 400 Wh/kg, co oznacza znaczącą poprawę względem tradycyjnych baterii litowo-jonowych, które zazwyczaj oferują maksymalnie 350 Wh/kg. W efekcie, pojazdy wyposażone w solid-state mają zapewniać znacznie dłuższy zasięg na jednym ładowaniu.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Bezpieczeństwo i efektywność dzięki AI

Changan wykorzystuje technologię zdalnej diagnostyki opartej na sztucznej inteligencji (AI), dzięki której poprawiono bezpieczeństwo baterii solid-state o 70% w porównaniu do tradycyjnych baterii litowych. Firma podkreśla, że celem jest całkowite wyeliminowanie zagrożeń związanych z użytkowaniem ciekłych elektrolitów, które są stosowane w obecnych bateriach.

REKLAMA

Plany innych producentów

Plany Changana są zbieżne z działaniami innych chińskich graczy na rynku baterii. Największy na świecie producent baterii, CATL, zapowiedział w kwietniu 2024 roku, że planuje rozpocząć produkcję baterii solid-state w małych partiach w 2027 roku. Według głównego naukowca CATL, Wu Kai, baterie solid-state mogą osiągnąć nawet 500 Wh/kg, co jeszcze bardziej zwiększy ich efektywność w porównaniu do obecnych baterii litowych.

Z kolei BYD, kolejny chiński gigant w branży elektromobilności, ogłosił w lutym 2025 roku, że planuje rozpocząć „użytkowanie demonstracyjne” baterii solid-state około 2027 roku, jednak ich pełna adopcja na szeroką skalę może nastąpić dopiero po 2030 roku.

changan solid state

Changan – lider innowacji?

Changan, który zapowiedział masową produkcję baterii solid-state do 2027 roku, chce stać się jednym z liderów nowej technologii w branży motoryzacyjnej. Firma podkreśla, że jej celem jest zapewnienie klientom „wolności energetycznej”, a baterie solid-state mają być kluczowym elementem tej strategii.

REKLAMA

Rewolucja w elektromobilności czy odległa przyszłość?

Chociaż Changan i inne chińskie firmy podejmują intensywne prace nad technologią solid-state, eksperci wskazują, że jej pełne wdrożenie na masową skalę może zająć jeszcze kilka lat. Osiągnięcie dużej gęstości energii oraz zwiększonego bezpieczeństwa to istotne kroki naprzód, ale wyzwania związane z kosztami produkcji i skalowalnością pozostają znaczące.

Co myślisz?

Plany Changana dotyczące wprowadzenia baterii solid-state do prototypowych pojazdów jeszcze w 2025 roku są kolejnym dowodem na szybki rozwój technologii w branży elektromobilności. Te baterie, z zasięgiem ponad 1,500 km i zwiększonym bezpieczeństwem, mogą zrewolucjonizować rynek EV w nadchodzących latach. Jednak pełna adopcja tej technologii na masową skalę może nastąpić dopiero po 2030 roku.

Czy technologia solid-state stanie się przyszłością branży EV? Jakie wyzwania mogą napotkać producenci w jej wdrażaniu? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Źródło: cnevpost
Tagi: Baterie ze stałym elektrolitemchangan automobileChinyOgniwa solid-state
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

toyota corolla ev koncept
Aktualności

Toyota zapowiada 1200 km zasięgu i ładowanie w 10 minut. Jest jeden problem: rywale są bardziej do przodu

2025-11-03
Geely Xingyuan (Geely EX2)
Aktualności

Absolutny bestseller w ogniu. Geely płonie w chinach, a lada moment ma trafić do Europy jako model EX2

2025-11-01
Xiaomi YU7
Aktualności

Kanada szykuje solidny policzek dla Trumpa. Mają dość USA i paktują z Chinami, a Tesla zaleje rynek tanimi autami

2025-10-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
toyota corolla ev koncept
Aktualności

To już nie jest samochód dla dziadka. Toyota pokazała Corollę EV i fani nie wierzą własnym oczom

2025-10-30
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.