• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiny opóźniają zgodę na budowę fabryki BYD w Meksyku z obawy przed wyciekiem technologii do USA

20.03.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński rząd opóźnia zatwierdzenie planów budowy fabryki pojazdów elektrycznych (EV) przez BYD w Meksyku. Powodem są obawy, że zaawansowana technologia smart car opracowana przez BYD mogłaby trafić do Stanów Zjednoczonych, jak donosi Financial Times.

Obawy o wyciek technologii

BYD, jeden z największych producentów pojazdów elektrycznych na świecie, potrzebuje zgody chińskiego Ministerstwa Handlu na realizację projektów zagranicznych. Jednak ministerstwo wstrzymuje decyzję, obawiając się, że Meksyk, ze względu na swoje bliskie relacje z USA, mógłby umożliwić dostęp do technologii BYD amerykańskim firmom lub rządowi.

Jak podkreśliła jedna z osób zaznajomionych z sytuacją: „Największym zmartwieniem Ministerstwa Handlu jest bliskość Meksyku do USA”.

Preferencje Chin wobec krajów Inicjatywy Pasa i Szlaku

Chiński rząd priorytetowo traktuje projekty realizowane w krajach należących do Inicjatywy Pasa i Szlaku (Belt and Road Initiative). Meksyk, który nie jest częścią tej inicjatywy, dodatkowo utrudnia sytuację BYD. Nowy rząd Meksyku przyjął również bardziej nieprzyjazne stanowisko wobec chińskich firm, co jeszcze bardziej komplikuje plany budowy fabryki.

Inne w podobnym temacie

gwm ora

Kolejny chiński gigant wchodzi do Europy z rozmachem. 300 tysięcy aut rocznie i nowa fabryka GWM na horyzoncie

01/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
saic solid-state battery

SAIC odpala linię produkcyjną baterii ze stałym elektrolitem. Czy rok 2027 to realny początek nowej ery?

23/11/2025
REKLAMA

Plany BYD w Meksyku

W lutym 2024 roku BYD ogłosiło, że rozważa budowę fabryki EV w Meksyku. Wstępne plany zakładały inwestycję o wartości około 600 milionów dolarów, podobną do kosztów budowy fabryki w Brazylii. Fabryka miała produkować 150 000 pojazdów rocznie w pierwszej fazie, a w drugiej fazie liczba ta miała się podwoić.

BYD sprzedało w Meksyku ponad 40 000 pojazdów w 2024 roku i planuje podwoić tę liczbę do 2025 roku, otwierając przy tym 30 nowych salonów sprzedaży.

REKLAMA
byd shark pickup hybrid
BYD Shark Pickup

Meksyk jako „tylne drzwi” do USA

Meksyk, będący częścią strefy wolnego handlu NAFTA (obecnie USMCA), umożliwia eksport samochodów do USA i Kanady bez ceł. To sprawia, że Meksyk jest atrakcyjną lokalizacją dla producentów samochodów, w tym BYD. Jednak USA oskarżały Meksyk o bycie „tylnymi drzwiami” dla chińskich towarów, co dodatkowo zwiększa obawy Pekinu.

Niepewna przyszłość projektu

Pomimo ambitnych planów, przyszłość fabryki BYD w Meksyku pozostaje niepewna. Meksykański prezydent Claudia Sheinbaum stwierdziła, że nie otrzymała jeszcze oficjalnej propozycji od BYD, a wiceprezes firmy, Stella Li, przyznała, że decyzja o budowie fabryki w Meksyku nie została jeszcze podjęta.

Co myślisz?

Opóźnienie w zatwierdzeniu budowy fabryki BYD w Meksyku pokazuje, jak napięcia geopolityczne i obawy o wyciek technologii wpływają na decyzje biznesowe. Chiny obawiają się, że Meksyk, ze względu na bliskość do USA, mógłby umożliwić dostęp do zaawansowanej technologii BYD. Jednocześnie Meksyk, próbując utrzymać dobre relacje z USA, może nie być idealnym partnerem dla chińskich firm.

Czy BYD zdoła przekonać chiński rząd do realizacji projektu w Meksyku? Jakie będą konsekwencje dla globalnej strategii firmy? Podziel się swoją opinią w komentarzach!

Tagi: BYDChinyfabrykafabryka samochodówkradzieżmeksykUSA
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

gwm ora
Aktualności

Kolejny chiński gigant wchodzi do Europy z rozmachem. 300 tysięcy aut rocznie i nowa fabryka GWM na horyzoncie

2025-12-01
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.