• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

28.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Xpeng G6 – cel: pokonać Teslę Model Y
  • Xpeng G9 – luksus w rozsądnej cenie
  • Europejska produkcja i polskie dopłaty – przepis na sukces?

Na ten moment czekało wielu obserwatorów polskiego rynku elektromobilności. Xpeng, jedna z najciekawszych chińskich marek premium, oficjalnie pokazał polskie cenniki swoich dwóch kluczowych modeli w odświeżonych wersjach – G6 i G9. I trzeba to przyznać od razu: liczby robią ogromne wrażenie. To nie jest kolejne ostrożne badanie rynku. To jest mocne, zdecydowane wejście, które może fundamentalnie zmienić układ sił w kilku ważnych segmentach.

Za dystrybucję marki w Polsce odpowiada firma Inchcape, gracz doskonale znany klientom segmentu premium, głównie za sprawą wieloletniej współpracy z BMW i Mini. To daje marce Xpeng solidny fundament wiarygodności i zaplecze serwisowe już na starcie. Jednak najważniejsza informacja jest inna. Odświeżone modele G6 i G9 na rok 2025 nie przypłyną do nas z Chin. Ich produkcja ruszyła w austriackim Grazu, co jest strategicznym mistrzostwem. To nie tylko skraca logistykę, ale przede wszystkim wytrąca z rąk sceptyków argument o „chińskiej jakości” i potencjalnych unijnych cłach. To europejskie samochody, które korzystają z chińskiej technologii i agresywnej polityki cenowej. A to mieszanka, której konkurenci powinni się realnie obawiać.

Xpeng G6 – cel: pokonać Teslę Model Y

Mniejszy z debiutujących modeli, Xpeng G6, to SUV o modnej linii coupe, który celuje prosto w serce rynku. Jego głównymi rywalami są absolutni bestsellerzy: Tesla Model Y, Hyundai Ioniq 5 czy Volkswagen ID.4 i Skoda Enyaq. Xpeng nie zamierza jednak konkurować wyłącznie ceną. Proponuje pakiet, który w każdym aspekcie wydaje się być co najmniej o krok przed rywalami.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Spójrzmy na konkrety.

REKLAMA
WersjaMocZasięg (WLTP)0–100 km/hCena (PLN)
RWD AIR Standard Range252 KM480 km6,9 s194 900 zł
RWD Long Range Pro296 KM535 km6,7 s223 900 zł
AWD Performance Pro487 KM510 km4,1 s247 900 zł

Już bazowa wersja za mniej niż 200 tysięcy złotych oferuje zasięg 480 km, co jeszcze niedawno było wartością zarezerwowaną dla znacznie droższych aut. Ale prawdziwa siła oferty Xpenga tkwi w wyposażeniu standardowym. Każdy G6, nawet ten najtańszy, wyjeżdża z salonu z panoramicznym szklanym dachem, podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami z ekologicznej skóry, dwoma dużymi ekranami (10,25 i 15,6 cala), systemem audio Xopera z 18 głośnikami o mocy 960W, dwiema ładowarkami indukcyjnymi o mocy 50W i kompletem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. W przypadku europejskiej konkurencji za taki zestaw trzeba by dopłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych.

xpeng g6 2025
xpeng g6 2025
xpeng g6 2025 wnętrze

Do tego dochodzi technologia ładowania. Dzięki architekturze 800V, Xpeng G6 może przyjąć prąd stały (DC) z mocą do 451 kW. Przekłada się to na obietnicę uzupełnienia energii od 10 do 80% w zaledwie 12 minut. To wynik, który stawia go w absolutnej czołówce i eliminuje problem długich postojów na ładowarkach. Z praktycznych rzeczy warto dodać, że G6 ma nie tylko spory, 571-litrowy bagażnik z tyłu, ale także 75-litrowy frunk z przodu.

Xpeng G9 – luksus w rozsądnej cenie

Jeśli G6 ma być hitem sprzedażowym, to G9 jest pokazem technologicznych i jakościowych możliwości marki. To duży, flagowy SUV, który bez kompleksów rzuca wyzwanie takim graczom jak BMW iX, Mercedes EQE SUV czy Audi Q6 e-tron. I tutaj strategia jest podobna: dać więcej, za znacznie mniej.

REKLAMA

Cennik G9 otwiera się kwotą, za którą u niemieckiej konkurencji możemy co najwyżej kupić bazowy, znacznie mniejszy model.

WersjaMocZasięg (WLTP)0–100 km/hCena (PLN)
RWD Standard Range351 KM502 km6,6 s252 900 zł
RWD Long Range Pro351 KM585 km6,4 s269 900 zł
AWD Performance575 KM540 km4,2 s315 900 zł

Ponownie, lista wyposażenia standardowego jest imponująca. Bezramkowe drzwi z cichym domykaniem (Soft-Close), podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewana tylna kanapa, 4-strefowa klimatyzacja z pompą ciepła i systemem oczyszczania powietrza, a także aż trzy ekrany w kabinie (jeden dla kierowcy i dwa po 14,96 cala dla systemu centralnego i pasażera). To wszystko jest w cenie bazowej. Za 16 900 zł można dokupić pakiet, który dodaje tapicerkę ze skóry Nappa, masaż w fotelach i fenomenalny system audio Dynaudio Xopera o mocy 2250W.

Technologicznie G9 idzie jeszcze dalej niż G6. Maksymalna moc ładowania DC sięga tu aż 525 kW, co również przekłada się na około 12-minutowy postój na ultraszybkiej ładowarce. Samochód oferuje też funkcję V2L z gniazdem 230V o mocy 6 kW, co pozwala zasilać z niego potężne urządzenia, a nawet mały dom. Z pojemnym bagażnikiem (660 l) i frunkiem (71 l) jest to propozycja dla najbardziej wymagających.

xpeng g9 2025
xpeng g9 2025
xpeng g9 2025 wnętrze

Europejska produkcja i polskie dopłaty – przepis na sukces?

Analizując ofertę Xpenga, dwa czynniki wysuwają się na pierwszy plan i mogą zdecydować o sukcesie marki w Polsce. Pierwszym jest wspomniana produkcja w Austrii. To genialne posunięcie, które buduje zaufanie i neutralizuje obawy związane z chińskim pochodzeniem. Drugim, kluczowym dla polskiego klienta, jest program „Mój Elektryk”.

Limit cenowy dla dotacji wynosi 225 000 zł netto, czyli 276 750 zł brutto. Sprawdźmy, jak łapią się na niego nowe modele:

  • Xpeng G6: Wszystkie trzy wersje kwalifikują się do dopłat! Oznacza to, że realna cena startowa dla klienta indywidualnego, po odjęciu 27 000 zł, może wynieść zaledwie 167 900 zł. Za tak wyposażonego i nowoczesnego SUV-a to cena absolutnie nokautująca.
  • Xpeng G9: Tutaj sytuacja jest nieco inna. Do programu kwalifikują się dwie wersje z napędem na tył: Standard Range (252 900 zł) oraz Long Range Pro (269 900 zł). Najmocniejsza odmiana AWD Performance przekracza limit. Mimo to, możliwość zakupu tak dużego i luksusowego SUV-a z dopłatą, co obniży jego cenę do około 225 900 zł, jest ofertą, obok której trudno przejść obojętnie.

Pozycjonowanie cenowe Xpenga, zwłaszcza po uwzględnieniu dotacji, stawia pod ścianą nie tylko europejskich producentów, ale także Teslę. Model G6 jest bezpośrednim, a w wielu aspektach lepszym (wyposażenie, szybkość ładowania) konkurentem dla Modelu Y, oferowanym w znacznie niższej cenie. Z kolei G9 w cenie dobrze wyposażonego auta klasy średniej oferuje przestrzeń, luksus i technologię z segmentu premium.

nowe xpeng g6 i xpeng g9

Oczywiście, przed marką stoją też wyzwania. Największym będzie budowa świadomości i zaufania wśród klientów, którzy wciąż mogą podchodzić z rezerwą do nowego gracza. Kluczowa będzie rozbudowa sieci serwisowej i zapewnienie płynności dostaw części. Jednak z tak mocnym partnerem jak Inchcape i tak konkurencyjnym produktem, Xpeng ma wszystkie narzędzia, by stać się czarnym koniem polskiego rynku samochodów elektrycznych.

To, co dzisiaj widzimy, to prawdopodobnie początek poważnego przetasowania na rynku. Agresywna polityka cenowa, bardzo bogate wyposażenie standardowe i technologia z najwyższej półki, a wszystko to opakowane w produkt „Made in Europe”. Ta strategia wydaje się być skazana na sukces.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy Xpeng ma szansę namieszać w statystykach sprzedaży i zagrozić dominacji Tesli oraz europejskich marek? Czy bylibyście gotowi dać szansę nowemu graczowi z taką ofertą? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Tagi: 800vPolskaSUVXpengXpeng G6xpeng g6 bateriaxpeng g6 cenaxpeng g6 mocxpeng g6 specyfikacjaxpeng g6 wnętrzexpeng g6 wyglądxpeng g6 zasięgxpeng g9xpeng g9 bateriaxpeng g9 cenaxpeng g9 mocxpeng g9 specyfikacjaxpeng g9 wnętrzexpeng g9 wyglądxpeng g9 zasięg
Udostępnij3Tweet2UdostępnijWyślij

Zobacz też

xpeng p7 autonomia w fabryce
Aktualności

Xpeng P7 sam zjeżdża z taśmy produkcyjnej. Podobnie jak samochody Tesli w ich fabryce

2025-08-28
leapmotor b10 statek
Aktualności

Chińczycy odpalili kolejną bombę. Nowy elektryczny SUV Leapmotor B10 wjeżdża do Europy w cenie, która zwali z nóg

2025-08-27
najwiekszy supercharger tesli oasis
Aktualności

Myślisz, że elektryk jest „brudny”? Nowe badanie miażdży popularny mit

2025-08-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.