• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Honeywell wprowadza nową generację czujników bezpieczeństwa baterii dla pojazdów elektrycznych

01.02.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Honeywell zaprezentował nową serię czujników bezpieczeństwa baterii – Battery Safety Electrolyte Sensor (BES), zaprojektowaną specjalnie z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa w aplikacjach z bateriami litowo-jonowymi. Według firmy, czujniki te przewyższają standardy branżowe pod względem wydajności i niezawodności, co czyni je kluczowym rozwiązaniem w ochronie systemów baterii w pojazdach elektrycznych (EV) i magazynach energii.

Technologia Li-ion Tamer – wczesne wykrywanie zagrożeń

Nowy BES wykorzystuje opatentowaną technologię detekcji gazów elektrolitowych Li-ion Tamer, która pozwala na identyfikację tzw. „first vent” – pierwszych oznak potencjalnych awarii baterii. Dzięki temu system może ostrzegać o ryzyku nawet 5 do 20 minut przed wystąpieniem zagrożenia pożarowego.

Czujniki są w stanie wykrywać wiele gazów uwalnianych podczas tzw. „thermal runaway” (niekontrolowanego wzrostu temperatury w baterii), co minimalizuje ryzyko fałszywych negatywów. Dodatkowo, zastosowanie algorytmu zmiany tempa (rate of change) eliminuje konieczność testowania progów gazów docelowych, co obniża koszty integracji i skraca czas realizacji projektów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Tryby pracy i oszczędność energii

Czujniki BES obsługują protokół komunikacyjny CAN i oferują dwa tryby pracy:

  • Tryb Normalny: Pełna funkcjonalność z aktywną komunikacją CAN.
  • Tryb Eco: Komunikacja CAN jest wyłączona, co zmniejsza zużycie energii o 60%, jednak w przypadku wykrycia alarmu czujnik automatycznie przełącza się na tryb Normalny, aby przesłać sygnał do systemu zarządzania baterią (BMS).

Inne rozwiązania Honeywell dla bezpieczeństwa baterii

Honeywell oferuje szeroką gamę zaawansowanych czujników bezpieczeństwa, które wspierają rozwój elektromobilności i magazynowania energii:

REKLAMA
  1. Battery Aerosol Safety Sensors (BAS Series):
    Czujniki te wykorzystują zasadę rozpraszania światła do wykrywania aerozoli, takich jak dym, ciecz czy drobiny, które mogą być wczesnymi oznakami awarii termicznej. Dzięki temu umożliwiają szybkie działania zapobiegawcze, chroniąc system baterii i jego otoczenie.
  2. Battery Pressure Sensors (BPS Series):
    Czujniki ciśnienia monitorują zmiany ciśnienia w bateriach litowo-jonowych, co jest kluczowe dla wykrywania niekontrolowanego wzrostu temperatury. Łącząc technologie MEMS i ASIC, zapewniają precyzyjne, rzeczywiste monitorowanie w czasie rzeczywistym.
  3. Battery Safety Electrolyte Detector (BES LITE):
    Lżejsza i bardziej ekonomiczna wersja BES, zaprojektowana do wykrywania par elektrolitu w bateriach. BES LITE jest idealnym rozwiązaniem dla mniejszych aplikacji, takich jak pojazdy dwu- i trójkołowe czy systemy magazynowania energii.

Znaczenie dla elektromobilności

Czujniki bezpieczeństwa baterii Honeywell są kluczowym elementem wspierającym rozwój elektromobilności i magazynowania energii. Dzięki wczesnemu wykrywaniu zagrożeń, takim jak thermal runaway, technologie te zwiększają bezpieczeństwo i niezawodność systemów baterii, jednocześnie obniżając ryzyko katastrofalnych awarii.

Czy zaawansowane czujniki bezpieczeństwa, takie jak BES, mogą stać się standardem w pojazdach elektrycznych? Jakie są Wasze opinie na temat ich roli w rozwoju elektromobilności? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Tagi: badaniabaterie litowo-jonowebezpieczeństwoczujniki bateriihoneywellochrona
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

stare baterie recykling magazyn
Aktualności

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

2025-06-03
catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02
sk on solid-state bateria
Aktualności

SK On potraja żywotność baterii solid-state. Czy to przełom dla elektromobilności?

2025-05-24

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
nio et5
Aktualności

Nio wkracza do Polski i sześciu innych krajów Europy. Chiński gigant elektryczny szykuje ofensywę

2025-06-03
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.