• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Honeywell wprowadza nową generację czujników bezpieczeństwa baterii dla pojazdów elektrycznych

01.02.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 3 min
0
Udostępnij

Honeywell zaprezentował nową serię czujników bezpieczeństwa baterii – Battery Safety Electrolyte Sensor (BES), zaprojektowaną specjalnie z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa w aplikacjach z bateriami litowo-jonowymi. Według firmy, czujniki te przewyższają standardy branżowe pod względem wydajności i niezawodności, co czyni je kluczowym rozwiązaniem w ochronie systemów baterii w pojazdach elektrycznych (EV) i magazynach energii.

Technologia Li-ion Tamer – wczesne wykrywanie zagrożeń

Nowy BES wykorzystuje opatentowaną technologię detekcji gazów elektrolitowych Li-ion Tamer, która pozwala na identyfikację tzw. „first vent” – pierwszych oznak potencjalnych awarii baterii. Dzięki temu system może ostrzegać o ryzyku nawet 5 do 20 minut przed wystąpieniem zagrożenia pożarowego.

Czujniki są w stanie wykrywać wiele gazów uwalnianych podczas tzw. „thermal runaway” (niekontrolowanego wzrostu temperatury w baterii), co minimalizuje ryzyko fałszywych negatywów. Dodatkowo, zastosowanie algorytmu zmiany tempa (rate of change) eliminuje konieczność testowania progów gazów docelowych, co obniża koszty integracji i skraca czas realizacji projektów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Tryby pracy i oszczędność energii

Czujniki BES obsługują protokół komunikacyjny CAN i oferują dwa tryby pracy:

REKLAMA
  • Tryb Normalny: Pełna funkcjonalność z aktywną komunikacją CAN.
  • Tryb Eco: Komunikacja CAN jest wyłączona, co zmniejsza zużycie energii o 60%, jednak w przypadku wykrycia alarmu czujnik automatycznie przełącza się na tryb Normalny, aby przesłać sygnał do systemu zarządzania baterią (BMS).

Inne rozwiązania Honeywell dla bezpieczeństwa baterii

Honeywell oferuje szeroką gamę zaawansowanych czujników bezpieczeństwa, które wspierają rozwój elektromobilności i magazynowania energii:

  1. Battery Aerosol Safety Sensors (BAS Series):
    Czujniki te wykorzystują zasadę rozpraszania światła do wykrywania aerozoli, takich jak dym, ciecz czy drobiny, które mogą być wczesnymi oznakami awarii termicznej. Dzięki temu umożliwiają szybkie działania zapobiegawcze, chroniąc system baterii i jego otoczenie.
  2. Battery Pressure Sensors (BPS Series):
    Czujniki ciśnienia monitorują zmiany ciśnienia w bateriach litowo-jonowych, co jest kluczowe dla wykrywania niekontrolowanego wzrostu temperatury. Łącząc technologie MEMS i ASIC, zapewniają precyzyjne, rzeczywiste monitorowanie w czasie rzeczywistym.
  3. Battery Safety Electrolyte Detector (BES LITE):
    Lżejsza i bardziej ekonomiczna wersja BES, zaprojektowana do wykrywania par elektrolitu w bateriach. BES LITE jest idealnym rozwiązaniem dla mniejszych aplikacji, takich jak pojazdy dwu- i trójkołowe czy systemy magazynowania energii.

Znaczenie dla elektromobilności

Czujniki bezpieczeństwa baterii Honeywell są kluczowym elementem wspierającym rozwój elektromobilności i magazynowania energii. Dzięki wczesnemu wykrywaniu zagrożeń, takim jak thermal runaway, technologie te zwiększają bezpieczeństwo i niezawodność systemów baterii, jednocześnie obniżając ryzyko katastrofalnych awarii.

REKLAMA

Czy zaawansowane czujniki bezpieczeństwa, takie jak BES, mogą stać się standardem w pojazdach elektrycznych? Jakie są Wasze opinie na temat ich roli w rozwoju elektromobilności? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach!

Tagi: badaniabaterie litowo-jonowebezpieczeństwoczujniki bateriihoneywellochrona
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

baterie ev
Aktualności

Xiaomi obiecuje 1200 km na jednym ładowaniu. Rewolucja na rynku elektryków coraz bliżej?

2025-06-17
stare baterie recykling magazyn
Aktualności

Czy stare baterie elektryków naprawdę trafią na wysypiska? Sprawdzamy, jak wygląda przyszłość akumulatorów EV

2025-06-03
catl baterie
Aktualności

Chińskie baterie tańsze i lepsze – Europa i USA zostają w tyle?

2025-06-02

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
aito m9
Aktualności

Odświeżony Aito M9 2025 – luksusowy SUV Huawei z czterema LiDARami podbija chiński rynek

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.