• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Orlen uruchamia najnowocześniejszą ładowarkę w Polsce o mocy 360 kW. Ale czy jest gotów na rewolucję, którą sam rozpętuje?

04.05.2025
w Aktualności, Stacje ładowania
Czas czytania: 6 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Technologiczny przełom i jego znaczenie
  • Nowa jakość na rynku, ale nie wszystko działa perfekcyjnie
  • Cena jak na razie bardzo konkurencyjna
  • Co dalej?
  • Czy Polska ma szansę stać się liderem ultraszybkiego ładowania?
  • Co z tego wynika dla użytkowników?
  • Zadajmy sobie pytanie

W samym centrum Warszawy, tuż przy siedzibie firmy Orlen na ul. Bielańskiej 12, stanęła najnowocześniejsza ładowarka w Polsce. Ultraszybka stacja Amber II, opracowana przez polską firmę Willbert by Euroloop, oferuje moc ładowania aż do 360 kW i obsługuje natężenie do 700 amperów na złączu CCS2. To poziom, który dotychczas był zarezerwowany właściwie tylko dla Superchargerów Tesli.

To pierwsza taka instalacja w kraju, a być może i jedna z pierwszych w Europie o czym poinformował Łukasz Kwiatkowski z Orlenu w serwisie LinkedIn. Co więcej, urządzenie zostało opracowane przez rodzimą firmę, co czyni ten projekt nie tylko technologicznym skokiem, ale i dowodem na rosnącą pozycję polskich inżynierów w sektorze elektromobilności.

Technologiczny przełom i jego znaczenie

Do niedawna standard CCS2 pozwalał na ładowanie z maksymalnym natężeniem 500 A. Nowe rozwiązanie Willberta przekracza ten próg aż o 40%. Przy architekturze 400 V, jaką mają niektóre auta elektryczne, umożliwia to ładowanie nawet do 280 kW.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

To oznacza, że samochody z dużymi bateriami – np. Volvo EX90 – będą w stanie osiągać deklarowaną przez producentów wydajność. W przypadku tego modelu, przy napięciu ok. 370 V, wymagane natężenie sięga nawet 670 A, co do tej pory było po prostu nierealne na publicznych ładowarkach.

REKLAMA

Dzięki chłodzeniu cieczą, ładowarka jest w stanie utrzymać wysoką moc ładowania nawet przez dłuższy czas, bez przegrzewania się kabli czy samego urządzenia.

orlen charge 500 kw
orlen charge 500 kw
orlen charge 500 kw

Nowa jakość na rynku, ale nie wszystko działa perfekcyjnie

Orlen zmodernizował stację, ale cyfrowa strona projektu wciąż pozostawia wiele do życzenia. Aplikacja mobilna, która ma umożliwiać dostęp do ładowarek, sprawia problemy – użytkownicy skarżą się na błędy przy dodawaniu kart płatniczych i nieprawidłowe informacje o cenach. To istotna przeszkoda, zwłaszcza dla nowych kierowców EV, którzy liczą na intuicyjne i bezproblemowe doświadczenie.

Dodatkowo na miejscu dostępna jest też ładowarka AC VERTICA_PRO o mocy 22 kW, wyprodukowana przez inną polską firmę – Enelion. To dobra opcja dla tych, którzy nie potrzebują ultraszybkiego ładowania, ale chcą skorzystać z bardziej tradycyjnych rozwiązań.

Cena jak na razie bardzo konkurencyjna

Warto podkreślić, że Orlen Charge przy Bielańskiej oferuje obecnie promocyjną cenę – tylko 2,07 zł za kWh. To jedna z najniższych stawek w kraju za ładowanie prądem DC o tak wysokiej mocy. Trudno powiedzieć, jak długo potrwa ta promocja, ale dziś to bardzo atrakcyjna oferta, która może przyciągnąć wielu kierowców.

REKLAMA
orlen charge ceny

Co dalej?

Orlen zapowiada, że to dopiero początek. Jeszcze w tym roku planuje uruchomienie kolejnych ultraszybkich stacji ładowania przy głównych trasach tranzytowych. Mają być wielostanowiskowe, z dostępem do roamingu, co umożliwi korzystanie z ładowarek także użytkownikom innych operatorów.

To duży krok w stronę nowoczesnej i dostępnej elektromobilności w Polsce. Jeśli rzeczywiście uda się zrealizować te plany, Orlen może stać się jednym z liderów rynku ładowania EV w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ale na drodze do tego celu pozostają wyzwania – przede wszystkim technologiczne zaplecze w postaci niezawodnych aplikacji i systemów płatności. Bez nich nawet najlepsze urządzenia nie spełnią swojej roli.

Czy Polska ma szansę stać się liderem ultraszybkiego ładowania?

Wprowadzenie technologii opartej na 700-amperowym ładowaniu to jedno z pierwszych takich wdrożeń na świecie. Fakt, że za tym rozwiązaniem stoi polski producent, może być sygnałem, że nasz kraj ma realne szanse, by zaznaczyć swoją obecność w globalnym wyścigu technologicznym.

Jeśli Willbert i Euroloop będą w stanie skalować swoją produkcję, a Orlen rozszerzy współpracę na inne lokalizacje – Polska może wyznaczać trendy w zakresie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych.

Co z tego wynika dla użytkowników?

Nowa stacja przy Bielańskiej to świetna wiadomość dla mieszkańców Warszawy, ale również symboliczny moment dla całej branży. Pokazuje, że infrastruktura EV w Polsce zaczyna dorównywać światowym standardom – przynajmniej w zakresie technicznym.

Z drugiej strony, problemy z oprogramowaniem i obsługą klienta pokazują, że elektromobilność to nie tylko hardware. To również UX, software, obsługa, aktualizacje, transparentność cen w aplikacji i niskie ceny bez akcji promocyjnych. Tego wciąż jeszcze brakuje.

Zadajmy sobie pytanie

Czy jesteśmy jako rynek – użytkownicy, producenci, operatorzy – gotowi na tak dynamiczny rozwój elektromobilności? Czy priorytetem jest technologia, czy jednak wygoda użytkownika?

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o nowej stacji Orlenu. Czy już testowaliście Amber II? Co powinno się zmienić, żeby korzystanie z ładowarek było naprawdę przyjazne dla każdego kierowcy?

Tagi: ładowanie samochodu elektrycznegoorlenorlen chargePolskaszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
byd dolphin surf
Aktualności

BYD wyprzedza Teslę w Europie i szykuje prawdziwą ofensywę produktową

2025-06-29
nio et5
Aktualności

Nio rozdaje, żeby nie zniknąć? Dramatyczna walka chińskiego producenta o przetrwanie w Europie

2025-06-28

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie w sprzedaży – nowy SUV, który może pogrążyć Model Y

2025-06-26
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
orlen charge stacja
Aktualności

ORLEN Charge wprowadza wakacyjną rewolucję cenową – ładowanie elektryków nawet o 80 groszy taniej za kWh

2025-07-01
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.