• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi odpowiada na plotki o śmiertelnym wypadku podczas szkolenia SU7. Co naprawdę wydarzyło się w Pekinie?

12.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Co dokładnie się wydarzyło?
  • Szkolenie, które miało edukować – nie szkodzić
  • Reakcje uczestników i branży
  • Xiaomi stawia na sport i bezpieczeństwo
  • Co dalej?
  • A co Wy o tym sądzicie?

W sieci zawrzało. Po premierze nowego programu szkoleniowego dla właścicieli elektrycznego sedana Xiaomi SU7, internet zalały plotki o rzekomym śmiertelnym wypadku podczas jednej z sesji treningowych w Pekinie. Firma błyskawicznie zareagowała, stanowczo zaprzeczając tym doniesieniom i ogłaszając kroki prawne przeciwko osobom odpowiedzialnym za rozpowszechnianie fałszywych informacji (widać to powszechne wśród chińskich producentów).

Co dokładnie się wydarzyło?

Wiceprezes Xiaomi, Li Xiaoshuang, opublikował na platformie Weibo oświadczenie, w którym oskarżył anonimowych użytkowników o rozpowszechnianie sfabrykowanych zdjęć i fałszywych relacji, sugerujących, że podczas kursu doszło do tragicznego wypadku. W jego słowach było wiele emocji – nazwał działania „skrajnie złośliwymi” i potwierdził, że firma zebrała wszystkie potrzebne dowody, by pociągnąć autorów wpisów do odpowiedzialności.

wypadek xiaomi su7 szkolenie

Również Wang Hua, szef PR w Xiaomi Group, potwierdził, że firma ma już pełną dokumentację dotyczącą sprawy. Podkreślił, że żadne ofiary śmiertelne nie miały miejsca, a cała sytuacja to typowy przykład dezinformacji, która może zaszkodzić wizerunkowi marki.

Szkolenie, które miało edukować – nie szkodzić

Zamieszanie zbiegło się w czasie z inauguracją zaawansowanego programu szkoleniowego dla kierowców SU7, który Xiaomi rozpoczęło 6 czerwca w Pekinie. Celem kursu jest poprawa świadomości kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy i zrozumienie granic możliwości pojazdu – szczególnie, że SU7 to sedan o bardzo wysokich osiągach.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
byd sealion 06

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

12/12/2025

Program łączy teorię z praktyką na zamkniętym torze. W części teoretycznej uczestnicy uczą się m.in. prawidłowej pozycji za kierownicą, technik skrętu oraz dynamiki jazdy pojazdem elektrycznym o dużej mocy. W części praktycznej kierowcy ćwiczą:

  • Hamowanie awaryjne i unikanie przeszkód
  • Trening zwinności i panowanie nad autem w ciasnych zakrętach
  • Jazdę po nawierzchniach o niskiej przyczepności, np. symulujących poślizg
  • Jazdę na czas po torze, by utrwalić reakcje pod presją

Wszystkie sesje odbywają się na profesjonalnie przygotowanych torach, a szkolenie prowadzą instruktorzy z minimum 10-letnim doświadczeniem w markach premium. W przypadku wersji SU7 Ultra instruktorzy muszą posiadać międzynarodową licencję rajdową klasy C. Wśród gości pojawiają się też zawodowi kierowcy wyścigowi, tacy jak Xie Xinzhe, którzy dzielą się doświadczeniem i analizą toru.

xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie

Reakcje uczestników i branży

Program początkowo był dostępny bezpłatnie dla pierwszych 10 tys. właścicieli SU7. Obecnie kosztuje 1 999 juanów, czyli około 1 040 zł, i jest dostępny m.in. w Pekinie, Szanghaju i Kantonie.

Wielu uczestników chwali inicjatywę Xiaomi. Podkreślają, że kurs uzupełnia luki w klasycznej edukacji kierowców, zwłaszcza w kontekście reagowania w sytuacjach kryzysowych. Niektórzy przyznają, że dopiero dzięki temu szkoleniu nauczyli się właściwego panowania nad pojazdem o dużej mocy – co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo w codziennym ruchu.

Nie brakuje także porównań do szkół jazdy BMW czy Mercedes-AMG – z tą różnicą, że Xiaomi robi to znacznie taniej i bardziej przystępnie. Dla wielu obserwatorów rynku to pierwszy realny krok w stronę tzw. „demokratyzacji osiągów” – czyli udostępniania doświadczeń zarezerwowanych dotąd dla klasy premium szerszemu gronu użytkowników.

Xiaomi stawia na sport i bezpieczeństwo

Pomimo drobnych incydentów – jak np. niegroźne poślizgi podczas symulacji – Xiaomi zapewnia, że żadne zdarzenie nie zagrażało zdrowiu uczestników. Wszystko odbywa się w kontrolowanych warunkach, pod ścisłym nadzorem.

Firma zapowiedziała również, że program będzie rozwijany i integrowany z przyszłymi wydarzeniami motoryzacyjnymi sygnowanymi marką Xiaomi. To wyraźny sygnał, że chiński gigant chce nie tylko sprzedawać samochody, ale też tworzyć wokół nich kulturę motoryzacyjną – z naciskiem na świadomą i bezpieczną jazdę.

xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie

Co dalej?

Prawdopodobnie możemy spodziewać się rozszerzenia programu na kolejne miasta w Chinach, a w dłuższej perspektywie może nawet za granicą. Xiaomi testuje grunt pod własny styl „motoryzacyjnego lifestyle’u”, podobnie jak zrobiły to wcześniej marki premium. Ale z istotną różnicą – przystępność cenowa i ukierunkowanie na przeciętnego użytkownika.

Walka z dezinformacją, którą obecnie toczy Xiaomi, to także test odporności wizerunkowej marki wchodzącej dopiero na rynek motoryzacyjny. Sukces programu może się okazać nie tylko przewagą konkurencyjną, ale też kolejnym etapem ekspansji Xiaomi poza elektronikę użytkową.

A co Wy o tym sądzicie?

Czy chcielibyście zobaczyć takie szkolenie również w Polsce? Czy producenci aut elektrycznych powinni inwestować więcej w edukację użytkowników? Dajcie znać w komentarzach, jak według Was wyglądałaby idealna szkoła jazdy dla kierowców EV.

Tagi: ChinysedanszkoleniewypadekXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 proXiaomi SU7 specyfikacjaXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięgxiaomi su7 wnętrzexiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.