• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Xiaomi odpowiada na plotki o śmiertelnym wypadku podczas szkolenia SU7. Co naprawdę wydarzyło się w Pekinie?

12.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Co dokładnie się wydarzyło?
  • Szkolenie, które miało edukować – nie szkodzić
  • Reakcje uczestników i branży
  • Xiaomi stawia na sport i bezpieczeństwo
  • Co dalej?
  • A co Wy o tym sądzicie?

W sieci zawrzało. Po premierze nowego programu szkoleniowego dla właścicieli elektrycznego sedana Xiaomi SU7, internet zalały plotki o rzekomym śmiertelnym wypadku podczas jednej z sesji treningowych w Pekinie. Firma błyskawicznie zareagowała, stanowczo zaprzeczając tym doniesieniom i ogłaszając kroki prawne przeciwko osobom odpowiedzialnym za rozpowszechnianie fałszywych informacji (widać to powszechne wśród chińskich producentów).

Co dokładnie się wydarzyło?

Wiceprezes Xiaomi, Li Xiaoshuang, opublikował na platformie Weibo oświadczenie, w którym oskarżył anonimowych użytkowników o rozpowszechnianie sfabrykowanych zdjęć i fałszywych relacji, sugerujących, że podczas kursu doszło do tragicznego wypadku. W jego słowach było wiele emocji – nazwał działania „skrajnie złośliwymi” i potwierdził, że firma zebrała wszystkie potrzebne dowody, by pociągnąć autorów wpisów do odpowiedzialności.

wypadek xiaomi su7 szkolenie

Również Wang Hua, szef PR w Xiaomi Group, potwierdził, że firma ma już pełną dokumentację dotyczącą sprawy. Podkreślił, że żadne ofiary śmiertelne nie miały miejsca, a cała sytuacja to typowy przykład dezinformacji, która może zaszkodzić wizerunkowi marki.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Szkolenie, które miało edukować – nie szkodzić

Zamieszanie zbiegło się w czasie z inauguracją zaawansowanego programu szkoleniowego dla kierowców SU7, który Xiaomi rozpoczęło 6 czerwca w Pekinie. Celem kursu jest poprawa świadomości kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy i zrozumienie granic możliwości pojazdu – szczególnie, że SU7 to sedan o bardzo wysokich osiągach.

REKLAMA

Program łączy teorię z praktyką na zamkniętym torze. W części teoretycznej uczestnicy uczą się m.in. prawidłowej pozycji za kierownicą, technik skrętu oraz dynamiki jazdy pojazdem elektrycznym o dużej mocy. W części praktycznej kierowcy ćwiczą:

  • Hamowanie awaryjne i unikanie przeszkód
  • Trening zwinności i panowanie nad autem w ciasnych zakrętach
  • Jazdę po nawierzchniach o niskiej przyczepności, np. symulujących poślizg
  • Jazdę na czas po torze, by utrwalić reakcje pod presją

Wszystkie sesje odbywają się na profesjonalnie przygotowanych torach, a szkolenie prowadzą instruktorzy z minimum 10-letnim doświadczeniem w markach premium. W przypadku wersji SU7 Ultra instruktorzy muszą posiadać międzynarodową licencję rajdową klasy C. Wśród gości pojawiają się też zawodowi kierowcy wyścigowi, tacy jak Xie Xinzhe, którzy dzielą się doświadczeniem i analizą toru.

xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie

Reakcje uczestników i branży

Program początkowo był dostępny bezpłatnie dla pierwszych 10 tys. właścicieli SU7. Obecnie kosztuje 1 999 juanów, czyli około 1 040 zł, i jest dostępny m.in. w Pekinie, Szanghaju i Kantonie.

Wielu uczestników chwali inicjatywę Xiaomi. Podkreślają, że kurs uzupełnia luki w klasycznej edukacji kierowców, zwłaszcza w kontekście reagowania w sytuacjach kryzysowych. Niektórzy przyznają, że dopiero dzięki temu szkoleniu nauczyli się właściwego panowania nad pojazdem o dużej mocy – co bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo w codziennym ruchu.

Nie brakuje także porównań do szkół jazdy BMW czy Mercedes-AMG – z tą różnicą, że Xiaomi robi to znacznie taniej i bardziej przystępnie. Dla wielu obserwatorów rynku to pierwszy realny krok w stronę tzw. „demokratyzacji osiągów” – czyli udostępniania doświadczeń zarezerwowanych dotąd dla klasy premium szerszemu gronu użytkowników.

Xiaomi stawia na sport i bezpieczeństwo

Pomimo drobnych incydentów – jak np. niegroźne poślizgi podczas symulacji – Xiaomi zapewnia, że żadne zdarzenie nie zagrażało zdrowiu uczestników. Wszystko odbywa się w kontrolowanych warunkach, pod ścisłym nadzorem.

Firma zapowiedziała również, że program będzie rozwijany i integrowany z przyszłymi wydarzeniami motoryzacyjnymi sygnowanymi marką Xiaomi. To wyraźny sygnał, że chiński gigant chce nie tylko sprzedawać samochody, ale też tworzyć wokół nich kulturę motoryzacyjną – z naciskiem na świadomą i bezpieczną jazdę.

xiaomi su7 szkolenie
xiaomi su7 szkolenie

Co dalej?

Prawdopodobnie możemy spodziewać się rozszerzenia programu na kolejne miasta w Chinach, a w dłuższej perspektywie może nawet za granicą. Xiaomi testuje grunt pod własny styl „motoryzacyjnego lifestyle’u”, podobnie jak zrobiły to wcześniej marki premium. Ale z istotną różnicą – przystępność cenowa i ukierunkowanie na przeciętnego użytkownika.

REKLAMA

Walka z dezinformacją, którą obecnie toczy Xiaomi, to także test odporności wizerunkowej marki wchodzącej dopiero na rynek motoryzacyjny. Sukces programu może się okazać nie tylko przewagą konkurencyjną, ale też kolejnym etapem ekspansji Xiaomi poza elektronikę użytkową.

A co Wy o tym sądzicie?

Czy chcielibyście zobaczyć takie szkolenie również w Polsce? Czy producenci aut elektrycznych powinni inwestować więcej w edukację użytkowników? Dajcie znać w komentarzach, jak według Was wyglądałaby idealna szkoła jazdy dla kierowców EV.

Tagi: ChinysedanszkoleniewypadekXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 maxxiaomi su7 mocxiaomi su7 proXiaomi SU7 specyfikacjaXiaomi SU7 Ultraxiaomi su7 ultra bateriaxiaomi su7 ultra cenaxiaomi su7 ultra mocxiaomi su7 ultra specyfikacjaxiaomi su7 ultra wnętrzexiaomi su7 ultra wyglądxiaomi su7 ultra zasięgxiaomi su7 wnętrzexiaomi su7 wyglądxiaomi su7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
xpeng robotaxi zapowiedz
Aktualności

Xpeng rzuca wyzwanie Tesli i Google. Wprowadzają fizyczną AI, a Volkswagen już to kupuje

2025-11-08
nio coca cola
Aktualności

Nio łamie własne zasady. Reklamy Coca-Coli wjechały na stacje wymiany baterii. Czy to desperacja?

2025-11-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.