• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Peugeot E-208 GTi: legenda GTi wraca jako elektryczny hot hatch

13.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Powrót legendy
  • Dane techniczne Peugeot E-208 GTi
  • Sportowa jazda, zero kompromisów
  • Design: klasyka w nowoczesnym wydaniu
  • Elektryczna rewolucja w segmencie hot hatchy?
  • Kiedy i za ile?
  • Co dalej?
  • Jakie wrażenia? Czekamy na Wasze opinie!

Peugeot wskrzesza kultowe oznaczenie GTi, tym razem w wersji elektrycznej. Nowy Peugeot E-208 GTi zadebiutował podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans i od razu przyciągnął uwagę fanów dynamicznej jazdy. To nie tylko nowy model – to manifest wejścia francuskiej marki w erę sportowej elektromobilności.

Powrót legendy

Minęło ponad 40 lat, odkąd Peugeot pokazał światu model 205 GTi. Mały, zadziorny hatchback szybko zdobył miano ikony. Teraz Francuzi wracają do tej historii, ale w nowoczesnym, bezemisyjnym wydaniu. Peugeot E-208 GTi to pierwszy w pełni elektryczny model z oznaczeniem GTi, co według producenta otwiera „nową erę sportowej mobilności elektrycznej”.

Nie jest to tylko marketingowa zagrywka. Peugeot naprawdę zmodyfikował E-208 – zarówno technicznie, jak i wizualnie – by zaoferować kierowcom coś więcej niż kolejnego miejskiego „elektryka”.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Peugeot E-208 GTi
Peugeot E-208 GTi
Peugeot E-208 GTi

Dane techniczne Peugeot E-208 GTi

ParametrWartość
SilnikM4+ (elektryczny)
Moc206 kW (280 KM)
Moment obrotowy345 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h5,7 s
Prędkość maksymalna180 km/h
Pojemność akumulatora54 kWh (CATL)
Zasięg (WLTP)ok. 350 km
Czas ładowania (7,4 kW AC)4 h 40 min
Czas ładowania (100 kW DC)<30 min (20–80%)
Układ napędowyPrzedni, z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu
ZawieszenieSportowe, z hydraulicznymi odbojnikami
OponyMichelin Pilot Sport Cup 2
Hamulce przednieTarcze 355 mm
Felgi18 cali, z napisem „Peugeot GTi”

Sportowa jazda, zero kompromisów

Peugeot wyposażył E-208 GTi w silnik M4+ o mocy 280 KM i 345 Nm momentu obrotowego, czyli dokładnie tyle, ile oferują inne sportowe elektryki segmentu B, jak np. Abarth 600e czy Alfa Romeo Junior Veloce. Przyspieszenie poniżej 6 sekund do setki nie zostawia wątpliwości – to auto ma potencjał na tor.

Zmieniono również układ jezdny. Auto jest niższe o 30 mm, a rozstaw kół zwiększono o 56 mm z przodu i 27 mm z tyłu. Dodano sportowe amortyzatory, stabilizator tylnej osi i zaawansowany system ESP z trybem Sport, który wyłącza część systemów wspomagających, pozwalając kierowcy poczuć pełnię możliwości auta.

REKLAMA

W standardzie pojawiły się także wysokiej klasy opony Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz sportowa kierownica z czerwonymi akcentami i perforowanym wykończeniem z Alcantary.

Peugeot E-208 GTi

Design: klasyka w nowoczesnym wydaniu

Peugeot E-208 GTi nie próbuje być „grzecznym” elektrykiem. Z jaskrawoczerwonym lakierem (nawiązującym do 205 GTi), agresywnymi nadkolami i nowymi spojlerami, od razu daje do zrozumienia, że to auto stworzone do jazdy, a nie tylko do oszczędzania energii.

Wnętrze również przypomina o sportowym rodowodzie – czerwone pasy bezpieczeństwa, dywaniki, detale w tapicerce oraz charakterystyczne fotele z zintegrowanymi zagłówkami (wzór inspirowany 205 GTi 1.9) budują atmosferę rajdowego auta.

REKLAMA

Peugeot nie zapomniał też o użyteczności. W standardzie znajdziemy prawie wszystkie dodatki znane z wersji cywilnej, w tym funkcję V2L (Vehicle-to-Load), pozwalającą na zasilanie urządzeń zewnętrznych z akumulatora auta.

Elektryczna rewolucja w segmencie hot hatchy?

Peugeot E-208 GTi może być początkiem nowego rozdziału nie tylko dla Peugeota, ale i całego segmentu sportowych małych samochodów na prąd. Jeszcze niedawno dominowało przekonanie, że elektryki nie nadają się do zabawy za kierownicą – są za ciężkie, za spokojne, za nudne. Teraz to się zmienia.

Renault pracuje nad Alpine R5, Volkswagen zapowiada ID.2 GTI jeszcze przed premierą podstawowego modelu, a Opel szykuje e-Corsę Rally. Peugeot nie chce zostać w tyle. Peugeot E-208 GTi to pierwszy, ale prawdopodobnie nie ostatni sportowy elektryk Stellantis.

Warto też zwrócić uwagę, że dotąd grupa Stellantis raczej unikała mocnych, entuzjastycznych modeli elektrycznych. W E-208 GTi Francuzi odważnie odchodzą od tej filozofii – i to może być zapowiedź większej zmiany.

Peugeot E-208 GTi wnętrze
Peugeot E-208 GTi wnętrze
Peugeot E-208 GTi wnętrze
Peugeot E-208 GTi wnętrze

Kiedy i za ile?

Peugeot na razie nie zdradził ani daty premiery rynkowej, ani ceny nowego E-208 GTi, ale wszystko wskazuje na to, że sprzedaż ruszy jeszcze przed końcem 2025 roku.

Bazowy E-208 kosztuje w Polsce ok. 160–170 tys. zł, więc sportowa wersja GTi z mocniejszym silnikiem, dopracowanym zawieszeniem i kompletnym wyposażeniem może przekroczyć barierę 200 tys. zł. Jeśli Peugeot utrzyma tę cenę w ryzach, może przyciągnąć kierowców, którzy do tej pory wybierali droższe propozycje marek premium.

Co dalej?

Peugeot E-208 GTi nie jest tylko ciekawostką czy limitowaną edycją. To pełnoprawny model, który ma wejść do produkcji seryjnej. I choć segment hot hatchy nie jest już tak dominujący jak w latach 90., to w erze elektromobilności może zyskać drugie życie.

Sukces tego auta może sprawić, że Stellantis rozwinie sportową linię GTi, Veloce czy nawet OPC w wersjach elektrycznych w kolejnych markach. Fani dynamicznej jazdy mogą więc zacząć patrzeć na EV nie tylko przez pryzmat zasięgu i ładowania, ale także – emocji.

Jakie wrażenia? Czekamy na Wasze opinie!

Czy nowy Peugeot E-208 GTi ma szansę zdobyć serca kierowców tak, jak zrobił to 205 GTi? Czy sportowy elektryk ma dziś rację bytu? Jakie cechy powinien mieć hot hatch na prąd, by naprawdę wciągał do jazdy? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: Europahot hatchpeugeotPeugeot E-208 GTiPeugeot E-208 GTi bateriaPeugeot E-208 GTi cenaPeugeot E-208 GTi mocPeugeot E-208 GTi specyfikacjaPeugeot E-208 GTi wnętrzePeugeot E-208 GTi wyglądPeugeot E-208 GTi zasięgpremieraStellantis
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

firefly ev
Aktualności

Nio testuje Firefly w Europie, ale Polski na razie nie ma na mapie

2025-06-12
fiat 500e wymiana baterii
Aktualności

Fiat 500e z wymianą baterii w 5 minut? Nowy-stary pomysł Stellantis może zmienić zasady gry

2025-06-12
bmw ix3 przedpremierowo
Aktualności

BMW iX3 z nowej generacji: 800 km zasięgu, ładowanie 400 kW i cztery „supermózgi”

2025-06-11

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
REKLAMA

Popularne wpisy

byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Rewolucja w polskiej elektromobilności: Xpeng daje trzy lata darmowego ładowania za symboliczną złotówkę

2025-06-10
xpeng g7
Aktualności

Xpeng G7: elektryczny SUV z chipami AI własnej produkcji – chiński konkurent dla Tesli i Zeekr już dostępny w przedsprzedaży

2025-06-11
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.