• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Audi bez czterech pierścieni? Nowy AUDI E5 Sportback tylko dla Chin zaskakuje światem

25.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Samochód uszyty na miarę chińskiego klienta
  • Co potrafi AUDI E5 Sportback?
  • Innowacje, które wyprzedzają czas
  • Design: Audi, ale inne niż wszystkie
  • Czy Europa może tylko patrzeć?
  • Co dalej?
  • Czas na dyskusję

Audi oficjalnie pokazało swój pierwszy model nowej marki AUDI – bez słynnych pierścieni, za to z ogromnymi ambicjami. AUDI E5 Sportback, zaprezentowany podczas Auto Shanghai 2025, to samochód elektryczny, który ma zmienić zasady gry na najważniejszym rynku świata – w Chinach.

Nowa marka, stworzona wspólnie przez niemieckiego producenta i chińskiego giganta SAIC, ma być odpowiedzią na rosnące wymagania lokalnych klientów. I to widać od pierwszego spojrzenia. AUDI, pisane dużymi literami, bez logo z czterech pierścieni, to zupełnie nowa tożsamość – ale wciąż z genami klasycznego Audi.

AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback

Samochód uszyty na miarę chińskiego klienta

AUDI E5 Sportback to nie jest kolejny globalny model, który przypadkiem trafił do Chin. To pojazd zaprojektowany i skonstruowany z myślą wyłącznie o tym rynku. Powstał na platformie Advanced Digitised Platform (ADP), rozwijanej wspólnie przez zespoły z Niemiec i Chin. Ma 4,87 m długości i niemal 3-metrowy rozstaw osi. To elektryczny fastback z mocną sylwetką i bardzo wyraźnym kierunkiem stylistycznym.

W środku znajdziemy 27-calowy ekran o rozdzielczości 4K rozciągający się przez całą szerokość deski rozdzielczej, naturalne drewno i prawdziwy pokaz nowoczesności skrojony pod gusta chińskich użytkowników – od sztucznej inteligencji w roli wirtualnego asystenta po unikalny system zapachowy.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
rivian r2 lidar

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

13/12/2025
byd sealion 06

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

12/12/2025
xpeng x9 chiny

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

08/12/2025

Co potrafi AUDI E5 Sportback?

Osiągi? Topowa wersja AUDI E5 Sportback ma aż 579 kW mocy (czyli 776 KM) i przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy. Maksymalny zasięg – do 770 km według chińskiego cyklu CLTC. To imponujące liczby, nawet jak na dynamiczny rynek EV.

Samochód wspiera ładowanie z mocą 800 V, dzięki czemu w 10 minut można odzyskać 370 km zasięgu. Wersje napędu? Cztery konfiguracje, w tym klasyczny napęd na tył i znany z Audi napęd quattro.

AUDI E5 Sportback wnętrze
AUDI E5 Sportback wnętrze
AUDI E5 Sportback wnętrze
Audi bez czterech pierścieni? Nowy AUDI E5 Sportback tylko dla Chin zaskakuje światem

Innowacje, które wyprzedzają czas

Najciekawsze rzeczy dzieją się jednak „pod maską”. AUDI E5 Sportback wyposażono w zonalną architekturę elektroniki, która umożliwia aktualizacje OTA (over-the-air) wszystkich systemów w aucie. Całość zarządzana jest przez system operacyjny AUDI OS, napędzany chipem Snapdragon 8295 – ten sam, który znajdziemy w najbardziej zaawansowanych smartfonach.

Do tego 29 czujników, w tym LiDAR i kamery 360 stopni, oraz zestaw funkcji wspomagających kierowcę zaprojektowany konkretnie pod chińskie realia – rozpoznaje nawet trzykołowe pojazdy dostawcze, tak charakterystyczne dla miast takich jak Pekin czy Szanghaj.

Design: Audi, ale inne niż wszystkie

Z zewnątrz AUDI E5 Sportback wygląda futurystycznie, ale nie krzykliwie. Zamiast czterech pierścieni mamy napis AUDI – podświetlany z przodu i z tyłu. Nowy, „lśniący” język stylistyczny to ukłon w stronę chińskich upodobań. Czarne, zintegrowane elementy aerodynamiczne, świetlne animacje i minimalistyczny przód – wszystko tu robi wrażenie przemyślanej całości.

Z tyłu: szeroki pas świetlny, z przodu – ponad tysiąc punktów świetlnych LED, które tworzą dynamiczne wzory świetlne. E5 Sportback bardziej przypomina high-endowy gadżet niż klasyczne auto.

AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback

Czy Europa może tylko patrzeć?

Trudno nie zapytać: czy tak będzie wyglądać przyszłość Audi również poza Chinami? Nowa marka AUDI (bez pierścieni) to wyraźne odcięcie się od dotychczasowej tożsamości, przynajmniej na rynku chińskim. Ale skoro niemieccy inżynierowie współtworzyli ten samochód, a tempo rozwoju platformy ADP było o 30% szybsze niż zwykle – to wiele mówi o kierunku zmian.

Europejscy klienci, patrząc na te technologie i design, mogą czuć zazdrość. Audi E5 Sportback wyznacza poziom, który dziś trudno spotkać nawet w topowych modelach dostępnych w Niemczech, Francji czy Polsce.

AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback

Co dalej?

AUDI E5 Sportback w Chinach do sprzedaży ma trafić latem tego roku. W 2026 i 2027 roku pojawią się kolejne dwa elektryczne modele spod znaku AUDI – również tylko na Chiny. To część największej ofensywy produktowej w historii marki, jak mówią sami przedstawiciele koncernu.

Nie wiadomo jeszcze, czy marka AUDI wyjdzie poza Chiny, ale jedno jest pewne: to laboratorium przyszłości Audi. Jeśli E5 Sportback odniesie sukces, wiele z jego rozwiązań może trafić do globalnych modeli.

Czas na dyskusję

Czy Audi powinno wprowadzić AUDI E5 Sportback do Europy? Czy nowy styl bez pierścieni ma szansę się przyjąć? I co z klientami premium w Polsce – czy byliby zainteresowani takim pojazdem? Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o tym kierunku rozwoju Audi.

Tagi: 800vAudiAUDI E5 SportbackAUDI E5 Sportback bateriaAUDI E5 Sportback cenaAUDI E5 Sportback mocAUDI E5 Sportback specyfikacjaAUDI E5 Sportback wnętrzeAUDI E5 Sportback wyglądAUDI E5 Sportback zasięgChinyLiDARpremiera
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
rivian r2 lidar
Aktualności

Rivian R2 zawstydzi konkurencję? Tani LiDAR i jazda autonomiczna w standardzie

2025-12-13
byd sealion 06
Aktualności

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

2025-12-12

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.