BYD wprowadza na rynek dwa nowe modele z serii Dynasty – Han L i Tang L. Oba pojazdy to potężne maszyny o imponujących osiągach i nowoczesnym designie. Z zaprezentowanymi oficjalnie obrazami tych modeli oraz ich specyfikacją, BYD umacnia swoją pozycję lidera w segmencie pojazdów elektrycznych na chińskim rynku.
Han L – sportowa limuzyna z pazurem
BYD Han L to sedan, który na pierwszy rzut oka przypomina standardową wersję modelu Han. Różni się jednak kilkoma szczegółami. Z przodu uwagę przyciągają wydłużone reflektory połączone chromowaną listwą, a na dachu umieszczono sensor LiDAR. Smukła linia dachu i zintegrowane klamki drzwi dodają pojazdowi elegancji. Tył zdobi pojedynczy pas świetlny, a całość uzupełniają dziesięcioramienne felgi z czerwonymi zaciskami hamulców oraz panoramiczny dach.
Pod względem wymiarów Han L jest większy od standardowego modelu. Jego długość to 5050 mm, szerokość 1960 mm, a wysokość 1505 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2970 mm. Pojazd porusza się na 19-calowych kołach z oponami o rozmiarze 245/45.
Najważniejszą cechą Han L jest jego układ napędowy. W wersji elektrycznej RWD model oferuje silnik o mocy 500 kW (670 KM) z maksymalnymi obrotami wynoszącymi 30 000 RPM. Jeszcze bardziej imponująca jest wersja 4WD, która łączy silnik o mocy 580 kW (777 KM) na tylnej osi z silnikiem o mocy 230 kW (308 KM) z przodu. Ta konfiguracja pozwala na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy.
Han L jest dostępny również w wersji hybrydowej plug-in, w wariantach DM-i i DM-p. Pierwszy z nich łączy silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra i mocy 115 kW (154 KM) z silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW (268 KM). Wariant DM-p dodaje jeszcze jeden silnik elektryczny o tej samej mocy.
Tang L – dynamiczny SUV dla wymagających
BYD Tang L to luksusowy SUV, który wprowadza zmiany zarówno w wyglądzie, jak i specyfikacji technicznej. Przód pojazdu zdominowany jest przez wąskie światła LED, zintegrowane z przednim zderzakiem, oraz aktywny wlot powietrza. Na dachu, podobnie jak w Han L, zamontowano sensor LiDAR. Tang L wyróżnia się także delikatnie opadającą linią dachu, ukrytymi klamkami i sportowym spojlerem dachowym.
SUV jest większy od standardowego modelu Tang. Jego długość to 5040 mm, szerokość 1996 mm, a wysokość 1760 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2950 mm. Pojazd dostępny jest z 20- i 21-calowymi felgami, co podkreśla jego masywny charakter.
Podobnie jak Han L, Tang L oferuje układ napędowy o mocy 1085 KM w wersji elektrycznej, co czyni go jednym z najmocniejszych SUV-ów na rynku. Osiągi tego modelu z pewnością przyciągną uwagę entuzjastów szybkich i luksusowych pojazdów.
Nowe standardy w segmencie NEV
Oficjalna premiera modeli Han L i Tang L miała miejsce 17 stycznia, a ich wejście na rynek nastąpi w najbliższym czasie. Oba pojazdy mają szansę zrewolucjonizować segment NEV (New Energy Vehicles) w Chinach, wprowadzając niespotykaną dotąd moc i zaawansowane technologie.
Dzięki zastosowaniu sensorów LiDAR i potężnych silników elektrycznych, BYD oferuje nie tylko osiągi, ale także bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. Oba modele są wyposażone w nowoczesne systemy wspomagania kierowcy, co sprawia, że są one atrakcyjną opcją dla klientów szukających zarówno sportowych, jak i praktycznych pojazdów.
Możliwości rozwoju i wpływ na rynek
BYD umacnia swoją pozycję na rynku chińskim, a nowe modele mogą stać się kluczowym elementem globalnej ekspansji marki. Han L i Tang L mają potencjał, by zyskać popularność również poza Chinami, zwłaszcza w Europie i na rynkach rozwijających się.
Czy te modele mogą zagrozić liderom segmentu premium, takim jak Tesla czy Porsche? To pytanie pozostaje otwarte, ale jedno jest pewne – BYD nie zwalnia tempa i konsekwentnie wprowadza innowacje, które przyciągają uwagę zarówno klientów, jak i konkurencji.
Jak Wam się podobają?
Co sądzicie o nowych modelach BYD? Czy Han L i Tang L mają szansę zrewolucjonizować segment NEV? Jakie znaczenie może mieć ich sukces dla globalnego rynku pojazdów elektrycznych? Zapraszamy do dyskusji!
Dołącz do dyskusji