• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

DS N°4 – Nowa broń Stellantis w walce o rynek aut elektrycznych

15.05.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 9 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Napęd elektryczny bez kompromisów
  • Hybrydy na dwa sposoby
  • Styl, który przyciąga wzrok
  • Nowoczesne technologie w służbie komfortu
  • Jakie szanse na rynku?
  • Co dalej?

Nowe wcielenie DS N°4 zapowiada ofensywę francuskiego producenta w segmencie premium z napędem elektrycznym. Czy ta elegancka technologia ma szansę przekonać kierowców do porzucenia spalinówek?

DS Automobiles, marka należąca do koncernu Stellantis, pokazała światu nową wersję swojego kompaktowego hatchbacka – DS N°4. Auto od samego początku dostępne będzie wyłącznie z napędami zelektryfikowanymi: jako hybryda, hybryda plug-in oraz w pełni elektryczny wariant E-Tense. Szczególne nadzieje producent wiąże właśnie z tym ostatnim – 213-konny „elektryk” ma oferować do 450 km zasięgu (WLTP) i szybkość ładowania, która zadowoli także kierowców pokonujących dłuższe trasy.

Napęd elektryczny bez kompromisów

DS N°4 E-Tense napędzany jest przez silnik o mocy 213 KM (157 kW), oferujący 343 Nm momentu obrotowego. Energia magazynowana jest w nowej baterii o pojemności netto 58,3 kWh, która bazuje na chemii z dodatkiem niklu. Według producenta, samochód osiąga zasięg do 450 km według normy WLTP.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Auto wspiera szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 120 kW – pozwala to naładować baterię od 20 do 80% w około 30 minut. Dla jazdy miejskiej przewidziano trzy poziomy rekuperacji (D, B, B+), które można zmieniać za pomocą manetek przy kierownicy.

REKLAMA

W trybie codziennym ma sprawdzać się równie dobrze, co na trasie – to m.in. zasługa nowej pompy ciepła oraz zoptymalizowanej aerodynamiki (obniżony prześwit o 10 mm, zintegrowane elementy poprawiające przepływ powietrza).

Hybrydy na dwa sposoby

Dla tych, którzy nie są jeszcze gotowi na pełną elektryfikację, DS przygotował dwie opcje:

  • DS N°4 Plug-in Hybrid (PHEV): łączy 180-konny silnik benzynowy z 125-konnym silnikiem elektrycznym i nową skrzynią eDCT7. Całość generuje 225 KM i 360 Nm, a do „setki” auto przyspiesza w 7,1 sekundy. Nowa bateria (14,6 kWh) pozwala na przejechanie do 81 km wyłącznie na prądzie – to o 30% więcej niż wcześniej.
  • DS N°4 Hybrid: ta wersja samodoładowująca się generuje 145 KM z połączenia 1,2-litrowego silnika benzynowego i 21-konnego silnika elektrycznego. Hybryda pozwala na jazdę w trybie EV nawet do połowy czasu w mieście.
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4

Styl, który przyciąga wzrok

DS nie byłby sobą, gdyby nie postawił na design. Nowy N°4 to pełnoprawny przedstawiciel francuskiej szkoły elegancji: szeroki grill w czarnym macie, smukłe światła LED nawiązujące do koncepcyjnego DS E-Tense Performance i nowego flagowca DS N°8, a także efektowna sygnatura świetlna z tyłu.

Sylwetka auta prezentuje się dynamicznie i atletycznie, z charakterystycznym „pływającym dachem” w kontrastowym kolorze i dużymi kołami (19 cali w standardzie, 20 cali opcjonalnie w PHEV). Wnętrze to natomiast festiwal luksusowych materiałów: Nappa, Alcantara, dekoracyjne drewno i elementy inspirowane zegarmistrzostwem.

Nowoczesne technologie w służbie komfortu

W kokpicie znajdziemy dwa ekrany: cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala i centralny ekran systemu DS IRIS SYSTEM. Dostępna jest także rozszerzona rzeczywistość na przedniej szybie – informacje wyświetlane są jakby 4 metry przed kierowcą, wirtualnie, na 21-calowym polu widzenia.

DS N°4 oferuje również wiele zaawansowanych funkcji wsparcia kierowcy. System DS DRIVE ASSIST 2.0 umożliwia jazdę półautonomiczną (poziom 2), w tym zmianę pasa ruchu i dostosowanie prędkości do znaków drogowych. Kamera śledzi także poziom skupienia kierowcy.

Opcjonalny system audio FOCAL ELECTRA z 14 głośnikami i mocą 690 W zapewnia doskonałe wrażenia dźwiękowe, wspomagane przez akustyczne szyby.

DS N°4 wnętrze
DS N°4 wnętrze
DS N°4 wnętrze
DS N°4 wnętrze

Jakie szanse na rynku?

Stellantis zapowiada, że DS N°4 pojawi się w Niemczech już we wrześniu 2025 roku. Do Wielkiej Brytanii trafi w pierwszym kwartale 2026. Polska nie została jeszcze oficjalnie wymieniona, ale biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie segmentem premium i elektromobilnością, DS ma u nas potencjał do sukcesu – pod warunkiem odpowiedniego poziomu promocji i wsparcia sieci sprzedaży.

Kluczowe będą też ceny – choć marka DS celuje wyżej niż popularne marki, to konkurencja w klasie kompaktowych elektryków robi się coraz bardziej zacięta. Trzeba będzie zmierzyć się choćby z Teslą Model 3, Volvo EX30 czy nadchodzącym VW ID.3 po liftingu.

Z drugiej strony, DS N°4 oferuje unikalne połączenie francuskiej elegancji, komfortu i nowoczesnych technologii. Może to być świetna alternatywa dla tych, którzy szukają czegoś mniej oczywistego niż niemiecka „wielka trójka”.

DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4
DS N°4 platforma
DS N°4 platforma
DS N°4 platforma
DS N°4 platforma

Co dalej?

Jeśli DS faktycznie planuje rozbudowę oferty w kierunku pełnej elektryfikacji, N°4 może okazać się ważnym krokiem w strategii marki. Kluczowe będzie, jak rynek przyjmie ten model – zarówno pod względem sprzedaży, jak i realnego użytkowania. Francuzi pokazali, że potrafią robić nie tylko ładne, ale też przemyślane samochody. Teraz czas na weryfikację w praktyce.

REKLAMA

Co myślicie o nowym DS N°4? Czy francuska elegancja i nowoczesność wystarczą, by przekonać Was do elektromobilności? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach.

Tagi: dsDS N°4DS N°4 bateriaDS N°4 cenaDS N°4 mocDS N°4 specyfikacjaDS N°4 wnętrzeDS N°4 wyglądDS N°4 zasięgEuropaPHEVStellantis
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

elantix ex erev
Aktualności

Rewolucja na cztery koła? EREVy szturmem zdobywają rynek, a to dopiero początek

2025-06-20
leapmotor c16
Aktualności

Chińskie SUV-y coraz bliżej Europy? Leapmotor C16 kusi ceną i zasięgiem

2025-06-20
lucid gravity lucid air
Aktualności

Lucid Air w końcu z Android Auto. Czy teraz amerykański producent ma szansę powalczyć z Teslą?

2025-06-19

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
polestar 4
Aktualności

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

2025-04-12
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
forum .lovev.pl grafika ai
Aktualności

Forum.LovEV.pl – tworzymy nową jakość dla miłośników elektromobilności w Polsce

2025-04-12
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.