• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

GM też ma plan na baterie! Kierunek inny od konkurencji.

30.12.2024
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 3 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

General Motors (GM) zaprezentowało pomysł, który może zmienić sposób, w jaki postrzegamy baterie do samochodów elektrycznych. Amerykański gigant motoryzacyjny złożył patent dotyczący wykorzystania baterii o mieszanej chemii w swoich pojazdach elektrycznych. Ten nowatorski pomysł ma szansę połączyć zalety różnych technologii i zniwelować ich wady.

Jak działa mieszana chemia baterii?

Nowy system zakłada połączenie ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) z ogniwami niklowo-manganowo-kobaltowymi (NCM). Obie technologie mają swoje unikalne cechy:

  • LFP są tańsze, bardziej trwałe i bezpieczniejsze, ale oferują niższą gęstość energii.
  • NCM mają wyższą wydajność i energię, lecz są droższe i mniej stabilne w ekstremalnych warunkach.

Patent GM zakłada, że obie chemie będą podzielone na oddzielne moduły w jednym pakiecie baterii. Specjalny kontroler ma monitorować parametry takie jak temperatura i poziom naładowania, by decydować, które ogniwa mają być aktywne w danym momencie.

gm ultium bateria
Bateria GM Ultium

Zalety mieszanej chemii

Nowatorskie podejście GM może przynieść kilka kluczowych korzyści:

Inne w podobnym temacie

elektryczny statek catl yujian 77

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

14/12/2025
catl i stellantis

Europejczycy patrzą i się uczą. Tysiące Chińczyków zbudują gigafabrykę dla Stellantis w Hiszpanii

29/11/2025
chevy sporty ev 01

Chevrolet pokazał projekt idealnego miejskiego elektryka. Niestety, jest jeden poważny haczyk

25/11/2025
ceo catl Robin Zeng

CATL już nawet się nie ściga. Odpalili 5. generację LFP, a teraz biorą się za statki i latające taksówki

15/11/2025
  1. Balans między kosztem a wydajnością: Tańsze ogniwa LFP mogą obniżyć koszt produkcji, podczas gdy NCM zapewnią odpowiednią moc i zasięg.
  2. Szybsze ładowanie: Pewne chemie ładują się szybciej, co może skrócić czas postoju na stacjach ładowania.
  3. Mniejsza masa i koszt baterii: Dzięki optymalizacji użycia różnych ogniw możliwe będzie zmniejszenie rozmiarów i wagi baterii bez utraty wydajności.
  4. Elastyczność: Kontroler umożliwi wybór odpowiedniej chemii w zależności od sytuacji, na przykład priorytetyzując LFP w niskich temperaturach.

GM nie jest jedyne

Nie tylko GM rozwija tę technologię. Chiński gigant CATL ogłosił niedawno baterie mieszanej chemii przeznaczone do hybryd plug-in, które mają oferować szybsze ładowanie. Z kolei amerykański startup Our Next Energy (ONE) wykorzystał podobne rozwiązanie, by podwoić zasięg BMW iX do imponujących 600 mil.

bmw ix z baterią o mieszanej chemii
BMW iX z prototypową baterią

Co to oznacza dla rynku EV?

Rozwiązania oparte na mieszanej chemii mogą zmienić reguły gry. Niższe koszty produkcji, wyższa elastyczność i większa trwałość baterii mogą przyspieszyć popularyzację pojazdów elektrycznych. To szczególnie ważne w obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce i rosnącej presji na redukcję emisji.

Jednak wprowadzenie tak zaawansowanego systemu to nie lada wyzwanie. Złożoność technologiczna i konieczność integracji różnych chemii w jednym pakiecie wymagają precyzyjnych rozwiązań inżynieryjnych.

Czy przyszłość należy do baterii mieszanej chemii?

Mieszane chemie baterii to obiecujący krok naprzód, ale ich sukces zależy od wielu czynników, takich jak koszty produkcji, niezawodność technologii i akceptacja rynku. Co myślicie o tej koncepcji? Czy baterie o mieszanej chemii zrewolucjonizują samochody elektryczne? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Źródło: greencarreport
Tagi: CATLGeneral Motorsmieszana chemia baterii
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

elektryczny statek catl yujian 77
Aktualności

Chiński gigant obiecuje elektryczne statki oceaniczne za trzy lata. Koniec spalin na pełnym morzu?

2025-12-14
catl i stellantis
Aktualności

Europejczycy patrzą i się uczą. Tysiące Chińczyków zbudują gigafabrykę dla Stellantis w Hiszpanii

2025-11-29
chevy sporty ev 01
Aktualności

Chevrolet pokazał projekt idealnego miejskiego elektryka. Niestety, jest jeden poważny haczyk

2025-11-25

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
koszt ladowania ev w polsce
Poradniki

Ile kosztuje 100 km elektrykiem w 2025 roku? Jak wygląda koszt ładowania elektryka? Różnice są gigantyczne

2025-12-14
tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.