• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Volkswagen walczy o przetrwanie w Chinach. Nowe auta mają uratować pozycję giganta

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Trzy nowe modele, jeden cel – odbudować zaufanie
  • Volkswagen ID. Era – elektryk z duszą spalinówki
  • Volkswagen ID. Evo – szybkie ładowanie, szybkie decyzje
  • Volkswagen ID. Aura – sedan z „mózgiem” i osobowością
  • Chińska prędkość, niemiecka precyzja?
  • 30 nowych modeli do 2027 roku
  • Audi też gra po chińsku
  • Czy to wystarczy?

Volkswagen jeszcze kilka lat temu był królem chińskich szos. Teraz walczy o przetrwanie w kraju, który sam pomógł zmotoryzować. Przez lata niemiecki koncern zarabiał krocie w Państwie Środka. Ale czasy się zmieniły – chińscy producenci elektryków stali się szybsi, bardziej nowocześni i lepiej rozumieją lokalnego klienta. Volkswagen to wie i wreszcie wyciąga wnioski.

Trzy nowe modele, jeden cel – odbudować zaufanie

Na targach w Szanghaju Volkswagen zaprezentował trzy koncepcyjne samochody elektryczne stworzone wyłącznie z myślą o Chinach. To ID. Aura, ID. Evo i ID. Era – sedan oraz dwa SUV-y. Każdy został zaprojektowany wspólnie z jednym z trzech chińskich partnerów: SAIC, FAW oraz Volkswagen Anhui.

To nie jest już „niemiecka technologia dla całego świata”. To strategia „In China, for China” – po chińsku, dla Chińczyków.

Volkswagen ID. Era – elektryk z duszą spalinówki

Największe zainteresowanie wzbudził ID. Era, czyli samochód o napędzie EREV (Extended Range Electric Vehicle). To elektryk z generatorem spalinowym, który ładuje baterię w trasie. W efekcie auto ma oferować nawet 1000 km zasięgu, z czego 300 km na samym prądzie.

Inne w podobnym temacie

xpeng x9 chiny

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

08/12/2025
avatr 11

Chiński gigant Changan wprowadzi do Europy dwie nowe marki i celuje w klasę PREMIUM

08/12/2025
mercedes glb eq

Kanciasty Mercedes wraca do gry i celuje prosto w Teslę Model Y. Oto nowy Mercedes GLB EQ

08/12/2025
kia vision meta turismo

Czy duch Stingera powraca w cyfrowej zbroi? Kia odsłania karty na swoje 80-lecie

07/12/2025
REKLAMA

To ukłon w stronę chińskiego rynku, gdzie EREV-y stają się coraz popularniejsze. Klienci chcą elektryka, ale bez obaw o brak ładowarek. Volkswagen w końcu to zrozumiał.

volkswagen id era
volkswagen id era
volkswagen id era

Volkswagen ID. Evo – szybkie ładowanie, szybkie decyzje

Kolejny projekt to ID. Evo – SUV stworzony z myślą o młodych, stylowych kierowcach. Auto zbudowano na platformie 800-voltowej, co oznacza szybsze ładowanie i większą moc. To pierwszy model nowej submarki VW w Chinach – ID. Unyx.

Design? Ostry, futurystyczny, mocno inspirowany lokalną estetyką. To coś zupełnie innego niż znane nam modele Volkswagena w Europie.

volkswagen id evo
volkswagen id evo
volkswagen id evo

Volkswagen ID. Aura – sedan z „mózgiem” i osobowością

Trzeci z konceptów to sedan ID. Aura, oparty na nowej platformie Compact Main Platform. Auto ma „ludzkiego asystenta AI”, naturalne zachowanie przy autonomicznej jeździe i interfejs przypominający smartfona.

Brzmi jak science fiction? W Chinach to już standard. Klienci oczekują, że samochód będzie inteligentny, interaktywny i połączony z ich cyfrowym światem. Volkswagen musiał się dostosować albo zniknąć.

volkswagen id aura
volkswagen id aura
volkswagen id aura

Chińska prędkość, niemiecka precyzja?

Volkswagen ma świadomość, że jego tempo wprowadzania nowych modeli nie przystaje do realiów rynku chińskiego. Tam lokalne marki potrafią wypuszczać nowe modele co 2–3 lata, często szybciej. Dlatego VW ogłosił, że dzięki nowemu centrum rozwojowemu w Hefei czas opracowania modelu ma spaść do maksymalnie 34 miesięcy.

To nadal wolniej niż Nio czy BYD, ale dla Volkswagena to i tak rewolucja. Wreszcie liczy się szybkość, nie tylko tradycyjna solidność.

30 nowych modeli do 2027 roku

Trzy zaprezentowane auta to dopiero początek. Do końca 2027 roku Volkswagen planuje wprowadzić 30 nowych modeli, w tym 20 „New Energy Vehicles”, czyli elektryków i hybryd plug-in. Każdy z nich będzie odpowiadał na potrzeby lokalnego klienta.

VW nie chce już przenosić niemieckich rozwiązań do Chin. Teraz tworzy auta na miejscu, z lokalnymi partnerami, lokalnym zespołem, lokalnym podejściem.

REKLAMA

Audi też gra po chińsku

Na tej samej imprezie swój nowy model pokazała również chińska spółka Audi. Audi E5 Sportback powstało z myślą o Chinach – bez klasycznych czterech pierścieni z przodu, ale z ogromnym 27-calowym ekranem 4K i systemem AI do obsługi głosowej.

Auto ma nawet 800-voltowy system ładowania, zasięg do 770 km i cztery warianty napędu. Wszystko to na nowej platformie Advanced Digitised Platform, stworzonej wspólnie z SAIC.

Audi także stawia na lokalność – więcej technologii, więcej personalizacji, więcej Chin w Chinach.

Czy to wystarczy?

Volkswagen stracił 10% sprzedaży w Chinach w zeszłym roku. Traci udziały, prestiż i pozycję lidera. Teraz stawia wszystko na jedną kartę: lokalną produkcję, szybki rozwój, nowoczesne technologie i auta dopasowane do chińskiego stylu życia.

Ale czy to wystarczy, by przekonać klientów, którzy już zakochali się w BYD, XPeng czy Nio?

Chiński rynek jest bezlitosny. Klienci oczekują doskonałości, nie sentymentów. Volkswagen musi być innowacyjny, szybki i precyzyjny. To nie jest druga szansa – to ostatnia.

A Wy co sądzicie o tej ofensywie Volkswagena? Czy nowa strategia „In China, for China” to dobry kierunek? A może jest już za późno, by dogonić chińską konkurencję? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach!

Tagi: 800vChinyerevkonceptsaicSUVVolkswagenvolkswagen id. auravolkswagen id. aura bateriavolkswagen id. aura cenavolkswagen id. aura mocvolkswagen id. aura specyfikacjavolkswagen id. aura wnętrzevolkswagen id. aura wyglądvolkswagen id. aura zasięgvolkswagen id. eravolkswagen id. era bateriavolkswagen id. era cenavolkswagen id. era mocvolkswagen id. era specyfikacjavolkswagen id. era wnętrzevolkswagen id. era wyglądvolkswagen id. era zasięgvolkswagen id. evovolkswagen id. evo bateriavolkswagen id. evo cenavolkswagen id. evo mocvolkswagen id. evo specyfikacjavolkswagen id. evo wnętrzevolkswagen id. evo wyglądvolkswagen id. evo zasięgzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xpeng x9 chiny
Aktualności

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

2025-12-08
avatr 11
Aktualności

Chiński gigant Changan wprowadzi do Europy dwie nowe marki i celuje w klasę PREMIUM

2025-12-08
mercedes glb eq
Aktualności

Kanciasty Mercedes wraca do gry i celuje prosto w Teslę Model Y. Oto nowy Mercedes GLB EQ

2025-12-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
dongfeng nissan NX8 SUV
Aktualności

Nissan wstaje z kolan? Nowy potężny SUV NX8 może namieszać na rynku

2025-12-06
tesla holiday update 2025
Aktualności

Tesla 2025 Holiday Update oficjalnie. Elon Musk dowozi worki pełne prezentów i jedną dużą nowość w świątecznej aktualizacji

2025-12-06
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.