• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Przełom w ładowaniu EV: Svolt prezentuje baterię ładowaną w niecałe 9 minut

09.01.2025
w Aktualności, Baterie
Czas czytania: 4 min
0
Udostępnij

Chiński producent baterii Svolt Energy zaprezentował przełomową technologię na piątym Dniu Baterii w Chengdu. Nowa bateria Fengxing Short Blade może zostać naładowana od 10 do 80 procent w zaledwie 8,5 minuty. To wynik, który przesuwa granice możliwości w dziedzinie ładowania pojazdów elektrycznych (EV) i otwiera nowe perspektywy dla użytkowników.

Technologia, która zmienia zasady gry

Bateria Fengxing opiera się na trzeciej generacji ogniw o krótkich ostrzach, które wykorzystują wysokoenergetyczne materiały katodowe i anodowe. Dzięki współczynnikowi ładowania 6C możliwe jest osiągnięcie niespotykanej dotąd wydajności ładowania. Co więcej, jej gęstość energii wynosi 185 Wh/kg, co zapewnia równowagę między szybkością ładowania a pojemnością.

svolt nowe baterie

To jednak nie wszystko. Svolt oferuje także wersję baterii o wydłużonej żywotności, która może działać przez 15 lat lub przejechać 600 000 kilometrów. Liczba cykli ładowania przekracza 5000, co czyni ją wyjątkowo trwałą w porównaniu z obecnymi standardami na rynku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Jak działa 6C i dlaczego to istotne?

W terminologii baterii „C” odnosi się do współczynnika ładowania. Wartość 6C oznacza, że bateria może być w pełni naładowana w jednej szóstej godziny, czyli w 10 minut. Obecnie w pojazdach produkcyjnych stosuje się baterie o współczynniku ładowania 5C, takie jak te w modelach Li Auto i Zeekr. Tym samym nowa technologia Svolt wyprzedza konkurencję.

REKLAMA
svolt nowe baterie

Bateria dla ekstremalnych warunków

Svolt przedstawił również baterię przeznaczoną specjalnie dla pojazdów terenowych. Może ona działać w ekstremalnych temperaturach od -43°C do 60°C, co czyni ją idealnym rozwiązaniem dla wymagających środowisk. W temperaturze -20°C jest w stanie osiągnąć moc rozładowania impulsowego 5C, co zapewnia niezawodność i wydajność nawet w trudnych warunkach.

Ta bateria znalazła już zastosowanie w modelu Great Wall Motor Tank 500 Hi-4-Z. Wyposażona w pojemność 59 kWh i wspierająca ładowanie 800V, zapewnia zasięg WLTC wynoszący 201 kilometrów.

Rozwój w sektorze komercyjnym

Svolt nie zapomina o rynku pojazdów komercyjnych. Firma zaprezentowała dwa nowe rodzaje baterii dla tej kategorii – wersję szybkiego ładowania oraz wersję o długiej żywotności.

REKLAMA

Bateria szybkiego ładowania ma pojemność 91,4 kWh i wspiera współczynnik ładowania 4C, co pozwala na naładowanie od 10 do 80 procent w 14 minut. Natomiast wersja długowieczna oferuje pojemność 95,7 kWh i współczynnik 3C. Producent zapewnia 8-letnią gwarancję lub 1,5 miliona kilometrów przebiegu.

svolt nowe baterie

Svolt rośnie w siłę

Svolt świętuje znaczący kamień milowy – milionowy pakiet baterii, który zszedł z linii produkcyjnej w Chengdu. W okresie od stycznia do listopada firma dostarczyła 5,8 GWh baterii do klientów zagranicznych, co stanowiło 27 procent całkowitych dostaw. Na rodzimym rynku w listopadzie Svolt zajęło piąte miejsce z udziałem 3,49 procent w dostawach baterii, osiągając 2,34 GWh.

Co dalej?

Technologia zaprezentowana przez Svolt stanowi krok naprzód w poprawie doświadczeń użytkowników EV. Krótsze czasy ładowania to nie tylko wygoda, ale także większa elastyczność w podróżach, co może przekonać sceptyków do przejścia na elektromobilność.

Jednak pojawiają się pytania: jak nowe baterie będą się sprawdzać w codziennym użytkowaniu? Czy producenci samochodów będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał nowej technologii? I wreszcie, jakie będą koszty wprowadzenia tych innowacji na szeroką skalę?

Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach. Czy szybkie ładowanie to klucz do przyszłości EV? Jakie inne rozwiązania mogą przyspieszyć rozwój rynku elektromobilności? Razem możemy wytyczyć drogę do bardziej zrównoważonej przyszłości.

Źródło: cnevpost
Tagi: svoltszybkie ładowanie
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

svolt logo
Aktualności

Chiński gigant Svolt rozpocznie produkcję rewolucyjnych baterii dla BMW Mini jeszcze w 2025 roku

2025-07-24
bateria catl qilin 2
Aktualności

CATL traci pozycję mimo rekordowych wyników – chińscy giganci baterii mają powody do niepokoju

2025-07-22
ladowarki 1000 kw byd
Aktualności

BYD przyspiesza rewolucję ładowania: 15 000 ultraszybkich ładowarek megawatowych w całych Chinach

2025-06-01

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
gac aion v iaa mobility
Aktualności

Chiński GAC ląduje w Polsce. Ceny zwalają z nóg, a 8 lat gwarancji to nokaut dla rywali

2025-09-12
Maextro S800
Aktualności

Maextro S800 od Huawei już 30 maja. Chiński konkurent Maybacha wjeżdża na salony

2025-05-21
ladowarki w polsce mapa podzial
Aktualności

Dwie Polski na mapie ładowarek. Gdzie bez problemu naładujesz auto, a gdzie utkniesz na lata?

2025-09-11
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.