• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy Xpeng P7 nadjeżdża. Poznaliśmy wygląd wnętrza tego sedana.

21.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Nowy design i francuski sznyt
  • Wnętrze – cyfrowe, nowoczesne i sportowe
  • Technologie z górnej półki
  • Napęd – dwa warianty i zasięg nawet do 820 km
  • Specjalna edycja z drzwiami typu „skrzydła”
  • Konkurencja i możliwe ceny
  • Co to oznacza dla rynku?
  • Czy Xpeng ma szansę na sukces w Europie?
  • A co Wy myślicie?

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng szykuje się do premiery zupełnie nowej wersji swojej flagowej limuzyny – modelu Xpeng P7. Choć nazwa pozostaje ta sama, auto przeszło gruntowną metamorfozę. Zarówno pod względem designu, jak i technologii. Premiera na chińskim rynku planowana jest na drugą połowę 2025 roku, a wszystko wskazuje na to, że Xpeng chce wprowadzić zamieszanie w segmencie elektrycznych sedanów klasy premium.

Nowy design i francuski sznyt

Za projekt stylistyczny nowego Xpeng P7 odpowiada francuski designer Rafik Ferrag, który nadał pojazdowi zupełnie nowy charakter. Linia nadwozia stała się bardziej agresywna, z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i opływową sylwetką typu fastback. Auto zachowało charakterystyczny LED-owy pas świetlny z przodu, ale reflektory są teraz ostrzejsze, a zderzak bardziej dynamiczny.

Ukryte klamki, bezramkowe szyby i aktywny spojler z tyłu to detale, które mają poprawić aerodynamikę i dodać sportowego charakteru. Wymiary nowego P7 również uległy zmianie – mierzy 5017 mm długości, 1970 mm szerokości i 1427 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi aż 3008 mm. W porównaniu do obecnej wersji P7i, nowy model jest dłuższy, szerszy i niższy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

xpeng p7
xpeng p7
xpeng p7

Wnętrze – cyfrowe, nowoczesne i sportowe

Kabina Xpeng P7 została zaprojektowana zgodnie z najnowszym językiem stylistycznym marki. Centralnym punktem kokpitu jest duży, „pływający” ekran dotykowy, a pod kierownicą typu flat-bottom znalazły się dwa bezprzewodowe ładowarki do smartfonów.

REKLAMA

Przednie fotele są teraz bardziej sportowe, kubełkowe, zintegrowane z zagłówkami. Przełącznik biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy, co uwalnia miejsce na konsoli środkowej i nadaje wnętrzu bardziej nowoczesnego charakteru.

Technologie z górnej półki

Największe zmiany zaszły jednak w sferze technologii. Nowy Xpeng P7 otrzymało własny chip AI – Turing, opracowany przez producenta, wcześniej zastosowany w SUV-ie G7. Układ wspiera zaawansowany system asystenta jazdy ADAS, który działa wyłącznie w oparciu o kamery, bez użycia lidarów.

System ten obsługuje funkcję nawigacji prowadzonej (NGP) zarówno w miastach, jak i na autostradach – to odpowiedź Xpeng na system Navigate on Autopilot Tesli. Wszystko wskazuje na to, że chińska marka chce wyznaczać własne standardy w zakresie autonomicznej jazdy.

xpeng p7 wnętrze
xpeng p7 wnętrze
xpeng p7 wnętrze

Napęd – dwa warianty i zasięg nawet do 820 km

Nowe P7 będzie dostępne w dwóch wersjach napędu – tylno- i dwusilnikowej z napędem na cztery koła. Wariant RWD wyposażono w silnik o mocy 270 kW i do wyboru dwa akumulatory: 74,9 kWh oraz większy 92,2 kWh. W zależności od konfiguracji, zasięg w cyklu CLTC ma wynosić od 625 do aż 820 km.

Wersja AWD łączy przedni silnik 167 kW z tylnym 270 kW. Dla fanów dynamicznej jazdy przygotowano możliwość wyboru mieszanych kół (szersze z tyłu) o średnicy 20 lub 21 cali.

Specjalna edycja z drzwiami typu „skrzydła”

Nie zabrakło też charakterystycznego wariantu z przednimi drzwiami otwieranymi do góry – tzw. Peng Wing Edition. Ten model pozwoli klientom personalizować pojazd poprzez dodatki imitujące karbon na progach, nadkolach i lusterkach. Auto wyróżni się także specjalnym wykończeniem tylnej szyby i pakietami stylistycznymi pod media i marketing.

xpeng p7

Konkurencja i możliwe ceny

Nowy Xpeng P7 wejdzie do rywalizacji z rosnącą liczbą elektrycznych limuzyn z Chin, takich jak Xiaomi SU7, którego ceny zaczynają się od 215 900 juanów (ok. 112 000 zł). Cena nowego Xpeng P7 nie została jeszcze ogłoszona, ale najprawdopodobniej utrzyma się w przedziale 200–220 tys. juanów, czyli około 103 000 – 114 000 zł.

Co to oznacza dla rynku?

Xpeng wyraźnie przesuwa granice w swojej klasie. Nowy Xpeng P7 to nie tylko lifting – to praktycznie nowe auto, które ma potencjał zagrozić dominacji Tesli Model 3 i innych liderów segmentu. O ile system autonomii rzeczywiście okaże się skuteczny, a zasięg w realnych warunkach zbliżony do deklarowanego, P7 może zdobyć szporą część rynku – nie tylko w Chinach.

REKLAMA

Dodatkowo, z coraz silniejszym parciem chińskich marek na eksport, nie jest wykluczone, że nowe P7 trafi też do Europy. Jeśli pojawi się w Polsce w rozsądnej cenie, może namieszać w segmencie, który obecnie zdominowany jest przez Volkswagena ID.7, Teslę i BMW i4.

xpeng p7
xpeng p7

Czy Xpeng ma szansę na sukces w Europie?

Pytanie kluczowe brzmi: czy polscy klienci zaufają chińskiej technologii? Patrząc na rosnące zainteresowanie markami jak BYD czy Nio – wszystko wskazuje na to, że tak. Kluczem będzie jakość, wsparcie serwisowe i cena. Jeśli te trzy elementy się zgrają, Xpeng P7 może być ciekawą alternatywą dla zachodnich modeli – szczególnie dla tych, którzy chcą czegoś świeżego i technologicznie zaawansowanego.

A co Wy myślicie?

Czy nowy Xpeng P7 ma potencjał, żeby zdobyć polski rynek? Czy zaufałbyś samochodowi z chińskim AI zamiast Tesli? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach. Dajcie znać, czy chcielibyście zobaczyć tego Xpenga na naszych drogach!

Tagi: XpengXpeng P7xpeng p7 bateriaxpeng p7 cenaxpeng p7 mocxpeng p7 specyfikacjaxpeng p7 wnętrzexpeng p7 wyglądxpeng p7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

Volkswagen ID. UNYX 08
Aktualności

Volkswagen idzie na skróty w Chinach. Oto ID. UNYX 08, wielki SUV na platformie Xpenga. Zasięg 700 km i 800V

2025-11-11
xpeng robotaxi zapowiedz
Aktualności

Xpeng rzuca wyzwanie Tesli i Google. Wprowadzają fizyczną AI, a Volkswagen już to kupuje

2025-11-08
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.