• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

9 razy mniej wypadków. Tesla publikuje twarde dane o autopilocie i deklasuje ludzkich kierowców

24.10.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Każdy wypadek z udziałem Tesli odbija się szerokim echem w mediach na całym świecie. Natychmiast pojawiają się pytania o bezpieczeństwo i niezawodność systemów wspomagania kierowcy. Właśnie dlatego Tesla regularnie publikuje swoje własne raporty bezpieczeństwa. To próba zastąpienia medialnych anegdot twardymi danymi.

Najnowszy raport za trzeci kwartał 2025 roku jest już dostępny. I po raz kolejny liczby mówią same za siebie. Statystycznie, jazda z włączonym Autopilotem jest radykalnie bezpieczniejsza niż prowadzenie pojazdu przez człowieka.

Druzgocąca różnica w statystykach

Przejdźmy do konkretów, bo to one są najważniejsze. Z raportu Tesli wynika, że w trzecim kwartale tego roku jeden wypadek z udziałem samochodu z aktywnym Autopilotem zdarzał się średnio co 6,36 miliona mil (czyli co około 10,2 miliona kilometrów).

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

To liczba, która sama w sobie może niewiele mówić. Nabiera ona jednak potężnej wymowy, gdy zestawimy ją z oficjalnymi danymi amerykańskich agencji rządowych.

REKLAMA

Według najnowszych statystyk NHTSA (Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego) oraz FHWA (Federalnej Administracji Autostrad), przeciętny wypadek samochodowy w Stanach Zjednoczonych zdarza się co około 702 000 mil (około 1,13 miliona kilometrów).

Kalkulacja jest prosta. Porównanie tych dwóch wartości pokazuje, że jazda z włączonym Autopilotem Tesli jest statystycznie ponad dziewięciokrotnie bezpieczniejsza niż jazda przeciętnego amerykańskiego kierowcy. To nie jest marginalna różnica. To przepaść.

Sezonowość ma znaczenie

Co ciekawe, najnowszy wynik 6,36 miliona mil jest nieznacznie słabszy niż ten, który firma odnotowała rok temu. W trzecim kwartale 2024 roku Tesla przekroczyła barierę 7 milionów mil między wypadkami na Autopilocie.

Dane z ostatnich siedmiu kwartałów pokazują wyraźny trend sezonowy. Najlepsze wyniki bezpieczeństwa Tesla notuje regularnie w pierwszych kwartałach roku. Absolutny rekord padł w pierwszym kwartale 2024 roku, kiedy jeden wypadek zdarzał się co 7,63 miliona mil.

Z kolei najsłabsze wyniki przypadają zwykle na czwarty kwartał. Tesla sama tłumaczy to pogarszającymi się warunkami pogodowymi i drogowymi pod koniec roku. Mniejsza ilość światła dziennego, deszcz, śnieg i lód to wyzwanie zarówno dla ludzkich kierowców, jak i dla systemów opartych na kamerach. Mimo sezonowych wahań, przewaga nad średnią krajową pozostaje jednak miażdżąca.

Autopilot & FSD Supervised safety data

In Q3 2025, we recorded 1 crash for every 6.36 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology

By comparison, the most recent data available from NHTSA & FHWA (from 2023) shows that in the United States there was an… pic.twitter.com/8isNe7X4vg

— Tesla (@Tesla) October 22, 2025

Od autopilota do pełnej autonomii

Raporty bezpieczeństwa nie służą Tesli wyłącznie do celów marketingowych. Są one kluczowym elementem strategii firmy, która w ostatnich latach w pełni skupiła się na rozwoju oprogramowania FSD (Full Self-Driving), obecnie w wersji „Supervised” (nadzorowanej).

System ten, choć wciąż wymaga od kierowcy pełnej uwagi i trzymania rąk na kierownicy, jest już opisywany jako niezwykle skuteczny w codziennym podróżowaniu i radzeniu sobie w dowolnych warunkach drogowych.

Kluczem do sukcesu jest tutaj metoda uczenia maszynowego oparta na danych z całej globalnej floty. Każdy kilometr przejechany przez Teslę na świecie (zarówno na Autopilocie, jak i bez niego) dostarcza cennych danych, które pozwalają trenować i udoskonalać sieci neuronowe. Im więcej aut jeździ, tym mądrzejszy i dokładniejszy staje się system.

REKLAMA

Ten raport pokazuje, że obrana strategia przynosi wymierne efekty w postaci rosnącego bezpieczeństwa. To nie tylko ratuje ludzkie życie tu i teraz, ale także buduje fundament pod ostateczny cel firmy.

Co dalej? tesla chce „rozwiązać” autonomię

Celem Tesli nie jest stworzenie idealnego tempomatu. Celem jest „rozwiązanie” problemu pełnej autonomii. Firma już teraz zapowiada potencjalne wdrożenie w przyszłości całkowicie nienadzorowanego trybu FSD, czyli popularnego Robotaxi. Zanim to jednak nastąpi, system musi osiągnąć poziom niezawodności wielokrotnie przewyższający ludzkiego kierowcę.

Dziewięciokrotna poprawa to imponujący kamień milowy, ale wciąż tylko krok na drodze do celu. Tesla musi udowodnić regulatorom i opinii publicznej, że jej technologia jest gotowa, by w pełni przejąć odpowiedzialność. A do tego potrzebne są właśnie takie raporty i miliardy przejechanych kilometrów.

Co sądzicie o tych danych? Czy raporty publikowane przez samą Teslę są dla was w pełni wiarygodne? A może 9-krotna poprawa to wciąż za mało, by w pełni zaufać maszynie w tak krytycznej kwestii, jak prowadzenie pojazdu? Czekamy na wasze opinie w komentarzach.

Zamów swoją Teslę i zaoszczędź 2000 zł!
Zamów swoją Teslę!
Tagi: autonomiczna jazdaautopilotbezpieczeństworaportTeslaTesla FSD
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

nvidia render autonomicznych pojazdow
Aktualności

Koniec zabawy w dostawcę. Nvidia buduje własną robotaksówkę i rzuca wyzwanie Waymo

2025-10-24
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Wielki paradoks firmy Tesla. Rekordowe przychody, rekordowe dostawy i zyski w dół o 40 procent

2025-10-23
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Koniec plotek. Tesla Model S i Model X wracają do Europy. Mają 744 km zasięgu, ale nie możesz ich zamówić

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Koniec plotek. Tesla Model S i Model X wracają do Europy. Mają 744 km zasięgu, ale nie możesz ich zamówić

2025-10-23
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.