• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Zeekr w panice? Model Zeekr X dostaje lodówkę, 489 koni i… desperacką obniżkę cen po klapie sprzedażowej

06.11.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Dramatyczne dane sprzedażowe
  • Więcej baterii za mniej pieniędzy
  • Lodówka, przesuwny ekran i 3,7 sekundy do setki
  • Czy to wystarczy, by przetrwać?

Chiński rynek pojazdów elektrycznych to nie jest zwykła konkurencja. To blender. Albo, jak wolą niektórzy, istny „głodowy igrzysk”. Wygrywa nie tylko ten, kto ma najlepszy produkt, ale ten, kto potrafi przetrwać brutalną wojnę cenową i dostosować się do rynku dosłownie z miesiąca na miesiąc. Marka Zeekr, luksusowe ramię giganta Geely (do którego należy m.in. Volvo i Polestar), właśnie dała bolesny pokaz tego, jak wygląda walka o przetrwanie.

Zgodnie z zapowiedzią, firma oficjalnie wprowadziła na rynek „zaktualizowany” model Zeekr X. To już trzecia duża rewizja tego modelu w ciągu… 15 miesięcy. Powód? Intensywna konkurencja i fatalne wyniki sprzedaży. W obliczu rynkowej porażki, Zeekr rzucił na stół wszystko, co miał: radykalnie lepsze specyfikacje, jeszcze więcej gadżetów i, co najważniejsze, niższą cenę.

Dramatyczne dane sprzedażowe

Żeby zrozumieć tę decyzję, trzeba spojrzeć w liczby. Zeekr X, który miał być luksusowym kompaktowym SUV-em do walki z Mercedesem, BMW i Audi, po prostu się nie sprzedaje. We wrześniu marka dostarczyła klientom zaledwie 739 sztuk tego modelu. To oznacza spadek o ponad 27% rok do roku i ponad 13% miesiąc do miesiąca. Co gorsza, cała marka Zeekr, mimo że jest notowana na nowojorskiej giełdzie, zanotowała w październiku spadek dostaw o 14,5% rok do roku.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W chińskich realiach takie liczby dla relatywnie nowego modelu oznaczają jedno: katastrofę i natychmiastową potrzebę reanimacji.

REKLAMA

I tak, pierwotnie Zeekr X zadebiutował w kwietniu 2023 roku. Już w styczniu 2024 dostał aktualizację „model 2024”. W lipcu 2024 (niecałe sześć miesięcy później) wprowadzono „model 2025”. A teraz, kilka miesięcy później, mamy kolejną „aktualizację”. To tempo jest absolutnie szalone i pokazuje desperację firmy.

Zeekr w panice? Model Zeekr X dostaje lodówkę, 489 koni i... desperacką obniżkę cen po klapie sprzedażowej
zeekr x 2025 wnętrze
zeekr x 2025 wnętrze

Więcej baterii za mniej pieniędzy

Co więc Zeekr zrobił, by ratować tonący okręt? Przede wszystkim drastycznie poprawił specyfikację bazowego modelu, jednocześnie obniżając cenę.

Poprzednia, bazowa wersja Zeekr X miała śmiesznie małą baterię 49 kWh, oferującą zaledwie 420 km zasięgu (według optymistycznej chińskiej normy CLTC). W nowej wersji ten podstawowy model otrzymał pakiet akumulatorów LFP (litowo-żelazowo-fosforanowy) o pojemności aż 61,47 kWh. To przekłada się na zasięg 530 km (CLTC). To nie jest lifting, to fundamentalna zmiana, która sprawia, że bazowy model w ogóle staje się konkurencyjny.

REKLAMA

A cena? Startowa cena poprzednika wynosiła 149 000 juanów. Nowa wersja, po uwzględnieniu „tymczasowych zachęt” (które na chińskim rynku niemal zawsze oznaczają permanentną obniżkę) startuje od 145 800 juanów (ok 75 500 zł). Czyli: ponad 100 km zasięgu więcej i niższa cena.

Lodówka, przesuwny ekran i 3,7 sekundy do setki

Zeekr X od początku miał być „fajny” i celować w młodych, bogatych klientów z miast. Dlatego jego wymiary (4,45 m długości) są takie same jak wcześniej. To, co ma go wyróżniać, to wyposażenie i osiągi, które mają zawstydzić niemiecką konkurencję.

Wnętrze jest zdominowane przez 14,6-calowy ekran, który… elektrycznie przesuwa się po szynie. Za pomocą gestu można go przesunąć z konsoli centralnej na stronę pasażera, zmieniając go z centrum sterowania w centrum rozrywki.

Do tego dochodzi 50-watowa ładowarka bezprzewodowa, elektronicznie zamykany na hasło schowek i absolutny hit: 5,7-litrowa lodówka w konsoli centralnej. I nie jest to zwykły „schładzacz”. Lodówka ma tryb chłodzenia (od -6°C do 20°C) oraz podgrzewania (od 35°C do 50°C).

zeekr x 2025
zeekr x 2025 wnętrze
zeekr x 2025 wnętrze

Pod maską Zeekr X też jest absurdalnie dobrze.

  • Wersje z jednym silnikiem (RWD): Moc 250 kW (ok. 335 KM), przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 sekundy. Bateria LFP 61,47 kWh (zasięg 530 km). Co ciekawe, ładowanie 10-80% ma zajmować zaledwie 15 minut!
  • Wersja z dwoma silnikami (AWD): Łączna moc 365 kW (ok. 489 KM) i moment obrotowy 573 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 3,69 sekundy. Bateria to 66 kWh (trójskładnikowa, od CATL), zasięg 512 km, a ładowanie 10-80% zajmuje 30 minut.

Czy to wystarczy, by przetrwać?

Ruch Zeekr to klasyczne postawienie wszystkiego na jedną kartę. Zeekr X jest po prostu „wciśnięty” w najtrudniejszy segment rynku. Od dołu jest podgryzany przez tańsze marki jak BYD czy MG, które oferują coraz lepsze produkty. Od góry zderza się ze ścianą, jaką jest prestiż niemieckiej trójcy – Audi, BMW i Mercedesa.

Zeekr próbował stworzyć własną niszę: „fajny, luksusowy gadżet”, który jest szybszy od niemieckich aut sportowych (3,7s do setki to poziom BMW M3), a jednocześnie ma bajery jak lodówka. Dane sprzedażowe brutalnie pokazały, że ta strategia nie zadziałała.

Teraz firma próbuje jeszcze raz, dokładając do tego „niemiecka jakość plus gadżety” nowy argument: „więcej baterii za mniej pieniędzy”. Jest to desperacka próba zainteresowania klientów, którzy wyraźnie uznali, że poprzednia oferta nie była warta ich pieniędzy.

Dla nas w Europie to fascynujący wgląd w to, co nas czeka. Chińscy producenci są w stanie całkowicie przeprojektować kluczowy komponent auta (baterię) i obniżyć cenę w ciągu kilku miesięcy od premiery, jeśli tylko słupki sprzedaży się nie zgadzają. W Europie taki cykl aktualizacji zajmuje lata.

Zeekr, jako część potężnego Geely, ma pieniądze na takie eksperymenty, ale cierpliwość księgowych kiedyś się skończy. Ta aktualizacja to prawdopodobnie ostatnia szansa dla modelu X w jego obecnej formie. Jeśli teraz sprzedaż nie wystrzeli, projekt będzie można uznać za porażkę.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy taka strategia – łączenie absurdalnych osiągów (489 KM!) z luksusowymi gadżetami (lodówka!) i teraz także konkurencyjną ceną – to przepis na sukces? Czy kupilibyście auto, które jest aktualizowane trzy razy w ciągu 15 miesięcy? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: baterie LFPchińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektrycznelfppremieraSUVZeekrzeekr xZeekr X bateriaZeekr X cenaZeekr X mocZeekr X specyfikacjaZeekr X wnętrzeZeekr X wyglądZeekr X zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

dacia spring 2025
Aktualności

To się nazywa obniżka. Nowa Dacia Spring (2025) od 66 500 zł, ale na najtańszy model musicie uważać

2025-11-06
zeekr x 2026
Aktualności

Chińczycy oszaleli. Zeekr X 2026 to czwarta modernizacja w 2.5 roku, moc skacze do 489 KM

2025-11-04
GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
REKLAMA

Popularne wpisy

GAC Hyptec GT Lite
Aktualności

Chińska wojna cenowa wchodzi w nową fazę. GAC odpala Hyptec GT Lite z zasięgiem 630 km za grosze

2025-11-02
orlen charge hub
Aktualności

Orlen na poważnie startuje z elektromobilnością. 400 kW mocy i 20 minut postoju na MOP-ie. Koniec strachu przed podróżą elektrykiem po Polsce

2025-11-05
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
rumia hub ładowania
Aktualności

Polska ma za dużo ładowarek, a i tak jest problem. Nowy raport pokazuje nasz paradoks

2025-11-04
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.