• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio redukuje zatrudnienie w wielu zespołach – reorganizacja i cięcie kosztów

12.03.2025
w Aktualności
Czas czytania: 4 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Chiński producent pojazdów elektrycznych Nio przeprowadza zwolnienia wśród swoich zespołów, koncentrując się głównie na działach sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Według raportu lokalnego portalu technologicznego Leiphone, cięcia objęły około 10 procent pracowników, choć proporcje różnią się w zależności od regionu. Zwolnieni pracownicy otrzymali pakiety kompensacyjne oraz możliwość przeniesienia na inne stanowiska.

Zwolnienia w działach sprzedaży i obsługi posprzedażowej

Największe zmiany dotknęły zespoły odpowiedzialne za obsługę klientów, w tym dział UR Fellow, który zajmuje się serwisem posprzedażowym, salonami Nio House oraz innymi usługami posprzedażowymi. W Szanghaju zredukowano około 10 procent zespołu UR Fellow, który liczył 80 osób. W Shenzhen odsetek zwolnionych wyniósł aż 50 procent, a część pracowników przeniosła się do jednostki pojazdów elektrycznych firmy Xiaomi, która rozwija własny system obsługi użytkowników.

Reorganizacja i nacisk na kontrolę kosztów

Zwolnienia są częścią szerszej reorganizacji, mającej na celu kontrolę kosztów. Według raportu portalu 36kr, założyciel i CEO Nio, William Li, osobiście zwiększył swoje zaangażowanie w zarządzanie łańcuchem dostaw. Firma wprowadziła system zarządzania CBU (Cell Business Unit), który ma wzmocnić kontrolę nad kosztami i zoptymalizować działania poszczególnych działów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

W ciągu pierwszej połowy 2024 roku Nio znacznie rozbudowało swój zespół sprzedaży w związku z premierą modelu Onvo L60, pierwszego modelu submarki Onvo. Zespół sprzedaży w Shenzhen zwiększył się wówczas z 200 do 400 osób. Jednak sprzedaż modelu L60 nie spełniła oczekiwań, co doprowadziło do nadmiaru pracowników w relacji do rzeczywistej sprzedaży.

REKLAMA

Spadek sprzedaży i problemy submarki Onvo

Submarka Onvo miała ambitne cele sprzedażowe na początku 2024 roku. Prezydent Onvo, Alan Ai, zapowiadał sprzedaż 15,000 sztuk w styczniu i lutym, 20,000 w marcu, a w czwartym kwartale nawet 30,000 miesięcznie. Jednak rzeczywiste wyniki sprzedaży były znacznie niższe od oczekiwań.

Według źródeł, Ai ograniczył swoje publiczne wystąpienia po słabych wynikach sprzedaży w styczniu, a wewnętrzne spotkania prowadzi obecnie wiceprezydent Onvo, Xia Qinghua. W firmie krążą pogłoski, że Ai może wkrótce zrezygnować, realizując wcześniejszą obietnicę rezygnacji, jeśli cele sprzedażowe nie zostaną osiągnięte.

onvo l60
Onvo L60

Zmiany w Nio House

Kolejne zmiany dotknęły flagowe salony marki, Nio House. Firma zlikwidowała stanowisko menedżera salonu, łącząc je z funkcjami sprzedażowymi. Liczba pracowników w Nio House została zredukowana z ośmiu–dziewięciu do trzech–czterech osób, a część zadań obsługi klienta przejęły osoby zatrudnione na zasadach pracy tymczasowej.

Co więcej, Nio House w Shenzhen, które wcześniej były dostępne wyłącznie dla właścicieli samochodów marki Nio, zostały otwarte dla szerszej publiczności.

Pozytywne trendy w biznesie wymiany baterii

Pomimo trudności w sprzedaży, Nio odnotowuje pozytywne wyniki w segmencie stacji wymiany baterii. Według raportu, koszty budowy tych stacji spadły z wcześniejszych 5–6 milionów RMB (około 2,65 mln – 3,18 mln zł) do 1–2 milionów RMB (około 530 000 – 1,06 mln zł). Dzięki temu stacje w Szanghaju zaczynają osiągać rentowność.

Dodatkowo, stacje ładowania Nio obsługują również pojazdy innych marek, co zwiększa ich potencjał operacyjny. William Li potwierdził w lutowym wystąpieniu, że trendy w segmencie wymiany baterii są coraz bardziej obiecujące.

REKLAMA

Co myślisz?

Redukcje zatrudnienia i reorganizacja w Nio są wynikiem słabszych niż oczekiwano wyników sprzedaży oraz konieczności optymalizacji kosztów. Chociaż firma zmaga się z wyzwaniami, pozytywne rezultaty w segmencie wymiany baterii mogą być ważnym krokiem w kierunku poprawy rentowności.

Czy Nio zdoła przezwyciężyć trudności i odzyskać dynamikę wzrostu? Jak zmiany wpłyną na pozycję marki na rynku EV? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!

Tagi: ChinyNioWyniki sprzedaży
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

buick electra l7 test adas noa
Aktualności

Tesla, Xiaomi, Yangwang i Huawei na deskach. Tani Buick nieoczekiwanym królem autonomicznej jazdy w Chinach

2025-10-27
nio es9 i nio es8
Aktualności

Nio ES9 nadchodzi. Gigantyczny SUV większy od największych zadebiutuje niedługo

2025-10-26
tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Wielki paradoks firmy Tesla. Rekordowe przychody, rekordowe dostawy i zyski w dół o 40 procent

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
byd tang l
Aktualności

Koniec żartów. BYD Atto 8 nadciąga globalnie z mocą 1086 KM i absurdalnie niską ceną

2025-10-26
platforma e-gmp hyundai
Aktualności

Baterie w używanych elektrykach to tykająca bomba? Szwedzi zbadali 1300 aut. Wyniki to szok. Kia i Tesla na czele

2025-10-23
xpeng x9
Aktualności

Koniec plotek. Kosmiczny Xpeng X9 przyłapany na ładowarce w Europie. To zła wiadomość dla Mercedesa

2025-10-26
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.