Porsche Macan EV to nowy, elektryczny SUV, który właśnie został zaprezentowany. Samochód elektryczny ma cechować się zasięgiem na poziomie 613 km WLTP, sportowymi osiągami i przestronnym wnętrzem!
Porsche Macan EV oficjalnie
Nowy, elektryczny SUV Porsche zapowiadany był już od 2019 roku i po prawie 5 latach w końcu trafia na rynek. Tym samym Porsche Macan EV dołącza do Taycana, jako drugi samochód elektryczny w gamie firmy, z którym wiązane są naprawdę duże nadzieje. Co więcej, nowy wariant zastępuje samochód z napędem spalinowym, co także wiąże się z pewnymi dodatkowymi wyzwaniami wobec tego elektryka.
Elektryczny SUV pojawił się w dwóch wariantach – Porsche Macan 4 EV oraz Macan Turbo – utrzymujących stylistykę, sportowe osiągi oraz wygodę w codziennym użytkowaniu, tak jak ma to miejsce w przypadku innych samochodów tego producenta. Oba warianty dostały podwójny silnik z napędem na wszystkie koła (AWD).
Bazowy model Porsche Macan EV ma ponad 400 KM mocy i zasięg WLTP na poziomie 613 KM, podczas gdy Macan Turbo ma ponad 630 KM mocy, a rozpędzenie się od 0 do 100 km zajmuje mu tylko 3.3 sekundy. Większa moc to jednak trochę mniejszy zasięg na poziomie 591 km WLTP. Niezależnie od wersji, bateria ma pojemność 100 kWh i obsługuje szybkie ładowanie o mocy 270 kW, które ma pozwolić na uzupełnienie energii od 10% do 80% w niecałe 21 minut.
Stylistyka Porsche zachowana
Mimo dość sporych wymiarów (4 784 mm długości, 1 938 mm szerokości i 1 622 mm wysokości) projektantom Porsche udało się uzyskać jeden z lepszych współczynników oporu w tym segmencie, który wynosi zaledwie 0.25. Oczywiście nie zapomnieli oni także o stylistyce, z której znane są samochody marki. Porsche Macan EV jednoznacznie kojarzy się z innymi samochodami producenta, jednocześnie cechując się nowoczesnością znaną z samochodów elektrycznych innych firm.
Wnętrze Porsche Macan EV zaprojektowano z myślą o komforcie codziennej jazdy. Producent chwali się przestronnością, która pozwoli bez problemu zapakować się na dłuższą drogę, dzięki bagażnikowi o pojemności 540L i większej ilości miejsca na nogi. Kierowca ma przed sobą zarówno fizyczne przełączniki do sterowania funkcjami samochodu oraz dwa wyświetlacze 10.9-calowy oraz 12.6-calowy. Do tego przed pasażerem producent także umieścił 10.9-calowy wyświetlacz, by podczas jazdy mógł konsumować wybrane multimedia. Co więcej, jest to pierwsze auto producenta pracujące bezpośrednio pod kontrolą Android Auto połączonym z oprogramowaniem Porsche.
W Polsce nowe, elektryczne Porsche Macan kupić można w cenie od 386 000 zł za wersję podstawową, oraz od 526 000 zł za wersję Turbo. Obie są już dostępne w konfiguratorze na stronie producenta i bez problemu tę cenę można jeszcze sporo wyciągnąć w górę – jeśli ktoś będzie zainteresowany większą personalizacją samochodu.
Dołącz do dyskusji