• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Cadillac wchodzi na sportowo: nowy Cadillac Optiq-V ma dać kopa całej serii elektryków

24.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Elektryk, który nie zamierza się nudzić
  • Sportowy sznyt nie tylko w osiągach
  • Zasięg? To będzie kompromis
  • Cena i pozycjonowanie
  • Dlaczego to ważne?
  • Co dalej?

Cadillac chce pokazać, że elektryczne SUV-y też mogą być ekscytujące. Amerykańska marka zapowiada mocną, sportową wersję swojego najnowszego modelu – Cadillac Optiq-V. To odpowiedź na rosnące oczekiwania kierowców, którzy nie chcą już wybierać między osiągami a elektromobilnością.

Elektryk, który nie zamierza się nudzić

Standardowy Cadillac Optiq to średniej wielkości SUV na prąd. Ma dwa silniki i łącznie 300 KM, co daje mu niezłe osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w okolicach 5 sekund. Ale w czasach, gdy elektryki biją rekordy przyspieszeń, to już nie wystarcza, by wyróżnić się na rynku.

Cadillac Optiq-V ma to zmienić. Chociaż Cadillac jeszcze nie ujawnia pełnych danych technicznych, wiadomo już, że będzie to wersja z dużo większą mocą. Jeśli producent sięgnie po ten sam napęd, co w większym modelu Lyriq-V, możemy spodziewać się aż 515 koni mechanicznych i 610 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, by zejść z czasem do setki poniżej 4 sekund.

Cadillac Optiq-V

Sportowy sznyt nie tylko w osiągach

Nie tylko silnik czyni Optiq-V ciekawym. Cadillac pokazuje, że zmiany pójdą też w kierunku prowadzenia i stylu. Auto dostanie sportowo zestrojone zawieszenie, precyzyjniejszy układ kierowniczy i mocniejsze hamulce. Wszystko po to, by nie tylko przyspieszało jak sportowiec, ale i tak się prowadziło.

Inne w podobnym temacie

leapmotor a10

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

27/11/2025
lucid gravity touring

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

21/11/2025
Hyundai Crater Concept

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

21/11/2025
jeep recon

Jeep Recon 2026 to terenowy potwór, który zostawi drzwi w garażu. Wrangler może czuć się zagrożony?

20/11/2025
REKLAMA

Na opublikowanych zdjęciach widać też pierwsze zmiany wizualne. Agresywny przedni zderzak, spoiler z włókna węglowego, emblematy V oraz unikalne felgi – to wszystko sygnalizuje, że mamy do czynienia z czymś więcej niż zwykłym SUV-em.

Zasięg? To będzie kompromis

Nowy Cadillac Optiq-V ma zachować ten sam akumulator co wersja bazowa – 85 kWh, ale większa moc oznacza mniejszy zasięg. Standardowy model może pochwalić się 302 milami wg normy EPA, czyli około 485 km. Przy jeździe autostradowej ta wartość spada do 400 km.

REKLAMA

W wersji V realny zasięg będzie zapewne niższy – możliwe, że zejdzie do około 420–440 km, a w trasie nawet do 350 km. To może być cena za sportowe osiągi. Dla wielu użytkowników nie będzie to problem, ale osoby często jeżdżące w trasę powinny mieć to na uwadze.

Cadillac Optiq-V

Cena i pozycjonowanie

Bazowy Cadillac Optiq z napędem na cztery koła kosztuje w USA 54 390 dolarów, czyli ok. 205 tys. zł. Po uwzględnieniu federalnej ulgi podatkowej (7 500 USD), cena spada do niespełna 47 tys. dolarów. To czyni go jedną z atrakcyjniejszych propozycji w swoim segmencie.

Cadillac Optiq-V, według spekulacji, ma kosztować około 70 000 dolarów (około 263 tys. zł), co oznacza pułap cenowy porównywalny z Teslą Model Y Performance czy BMW iX3 M Sport. Ale w odróżnieniu od Tesli, Cadillac nadal kwalifikuje się do rządowych dopłat, co może dać mu przewagę.

Dlaczego to ważne?

Cadillac dopiero wchodzi do gry z elektrykami. Lyriq był pierwszym krokiem. Optiq to kolejny, bardziej przystępny model, który ma budować wolumen. Ale to właśnie wersja V może zmienić percepcję marki – pokazać, że amerykański producent potrafi tworzyć auta, które nie tylko wożą, ale i emocjonują.

W czasach, gdy kolejne SUV-y na prąd zaczynają wyglądać i jeździć tak samo, Cadillac Optiq-V może być powiewem świeżości. Szczególnie dla kierowców, którzy nie chcą rezygnować z frajdy za kierownicą, a jednocześnie myślą o elektromobilności.

Co dalej?

Cadillac zapowiada, że pełna premiera Cadillac Optiq-V odbędzie się jeszcze w tym roku. To oznacza, że pierwsze jazdy testowe i recenzje zobaczymy najpewniej na jesieni. Jeśli reakcje będą pozytywne, Cadillac Optiq-V może stać się katalizatorem do rozwoju całej linii elektryków Cadillaca, w tym możliwych wariantów Escalade IQ czy Celestiq z dopiskiem „V”.

Na razie pozostaje nam czekać. Ale już dziś widać, że Cadillac nie chce tylko nadążać za trendami – chce je kreować.

Czy taka koncepcja sportowego elektryka w luksusowym wydaniu ma dla Was sens? A może uważacie, że to tylko marketingowy trik? Dajcie znać w komentarzach, jak widzicie przyszłość takich modeli jak Optiq-V.

Tagi: cadillacCadillac Optiq-VCadillac Optiq-V bateriaCadillac Optiq-V cenaCadillac Optiq-V mocCadillac Optiq-V specyfikacjaCadillac Optiq-V wnętrzeCadillac Optiq-V wyglądCadillac Optiq-V zasięgSUVzapowiedź
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
lucid gravity touring
Aktualności

Lucid Gravity Touring oficjalnie wjeżdża do gry. Tańszy o 15 tysięcy dolarów, ale czy to wystarczy, by uratować sprzedaż?

2025-11-21
Hyundai Crater Concept
Aktualności

Koniec z „udawanymi” terenówkami – oto Hyundai Crater Concept

2025-11-21

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.