• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio ET5 2025 z nowym chipem i odświeżonym wyglądem. Czy zagrozi Xiaomi SU7 i BYD Han L?

05.05.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Subtelna ewolucja z zewnątrz
  • Przełom pod powierzchnią – chip Nio NX9031
  • AI, Sky OS i nowy układ wnętrza
  • Sprawdzona mechanika i dobrze znane baterie
  • Champion Edition – czyli co?
  • Rywale nie śpią
  • Co dalej?

Chiński producent samochodów elektrycznych Nio przygotowuje mocne uderzenie w segmencie średniej klasy sedanów premium. Model Nio ET5 2025 właśnie przeszedł ważne odświeżenie, które obejmuje nową stylistykę, zmiany w kabinie oraz debiut własnego chipu o architekturze 5 nm. To nie tylko odpowiedź na rosnącą konkurencję, ale też jasny sygnał, że Nio chce samodzielnie kształtować swoją technologiczną przyszłość.

Subtelna ewolucja z zewnątrz

Patrząc z zewnątrz, nowy Nio ET5 nie zmienia się radykalnie, ale diabeł tkwi w szczegółach. Przód pojazdu zyskał nowe światła do jazdy dziennej w kształcie równoległoboku, które zastępują poprzednie, bumerangowe formy. Zmieniły się też główne reflektory – teraz mają ostrzejszy, trapezoidalny kształt i opierają się na technologii matrycowej LED.

Przedni zderzak również został przeprojektowany. Większe wloty powietrza poprawiają aerodynamikę, choć są to raczej kosmetyczne zmiany niż rewolucja. Szklany dach panoramiczny, bezramkowe drzwi i chowane klamki pozostały bez zmian, co świadczy o zachowaniu spójności designu z dotychczasowym modelem. Z tyłu dodano niewielki spojler nad listwą świetlną, co może poprawić stabilność przy wyższych prędkościach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025
nio et5 2025

Przełom pod powierzchnią – chip Nio NX9031

Najważniejsza nowość kryje się pod karoserią. Nowe Nio ET5 to pierwszy model chińskiego producenta z autorskim procesorem NX9031. Chip został opracowany na bazie zaawansowanej architektury 5 nm, co przekłada się na lepszą wydajność przetwarzania danych z kamer i lidarów. System wspomagania jazdy autonomicznej ma dzięki temu działać szybciej i dokładniej.

REKLAMA

To strategiczny krok. Dotychczas Nio polegało na zewnętrznych dostawcach układów scalonych. Teraz firma przejmuje kontrolę nad kluczową częścią swojego ekosystemu technologicznego – nie tylko sprzętowego, ale i software’owego.

AI, Sky OS i nowy układ wnętrza

Choć Nio nie pokazało jeszcze pełnego wnętrza nowego Nio ET5, firma potwierdziła, że kabina przejdzie ważne zmiany. Zniknie pionowy ekran centralny, znany z obecnej wersji – zastąpi go poziomy wyświetlacz, taki sam jak w flagowym modelu ET9.

REKLAMA

Wszystkie nowe modele z rocznika 2025 – Nio ET5, ET5 Touring, ES6 i EC6 – będą korzystać z własnego systemu operacyjnego Sky OS, który zarządza całym samochodem. Do tego dojdzie ulepszony asystent głosowy NOMI, który będzie potrafił prowadzić bardziej zaawansowane rozmowy i obsługiwać więcej funkcji.

Na konsoli centralnej pojawią się dwa bezprzewodowe ładowarki i dodatkowe schowki. To zmiany może niewielkie, ale w codziennym użytkowaniu – znaczące.

Sprawdzona mechanika i dobrze znane baterie

Pod względem napędu Nio nie wprowadza rewolucji. W Nio ET5 pozostaje układ z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 360 kW i napędem na wszystkie koła. Klienci nadal będą mieli do wyboru dwie wersje akumulatora: 75 kWh (do 560 km zasięgu) oraz 100 kWh (do 710 km) według chińskiego cyklu CLTC.

Obie wersje wspierają szybkie ładowanie 180 kW oraz są kompatybilne z systemem wymiennych baterii Nio Power Swap – unikalnym rozwiązaniem, które daje dużą przewagę w codziennym użytkowaniu.

nio et5 2025
nio et5 2025

Champion Edition – czyli co?

Samochód trafił już do rejestracji w chińskim urzędzie homologacyjnym, gdzie zyskał oznaczenie „Champion Edition”. Co to oznacza? Najpewniej pakiet dodatków w standardzie albo bardziej agresywną politykę cenową. Oficjalne szczegóły poznamy jeszcze w maju, gdy ET5 trafi do sprzedaży razem z wersją Touring.

Rywale nie śpią

Nowe Nio ET5 będzie musiało stawić czoła rosnącej konkurencji – zwłaszcza Xiaomi SU7, który zrobił furorę w mediach i wśród klientów, oraz odświeżonemu BYD Han L. Nio liczy na to, że technologiczne przewagi, własny chip oraz integracja systemów pozwolą wyróżnić się w tłumie.

Jednak rynek jest bezlitosny. W Chinach konkurencja wśród samochodów elektrycznych jest niezwykle ostra, a lojalność klientów wobec marek wciąż się kształtuje. Nio nie może więc liczyć tylko na przywiązanie użytkowników – musi dostarczać realną wartość.

Co dalej?

Pytanie brzmi: czy własny chip i nowy system operacyjny wystarczą, by zdobyć przewagę? Jeśli technologia Nio okaże się stabilna i bardziej intuicyjna w obsłudze niż u konkurencji, może to być punkt zwrotny. Jeśli nie – inwestycja w rozwój własnych układów może się szybko nie zwrócić.

Dla klientów najważniejsze będzie jednak coś innego: czy Nio ET5 2025 będzie rzeczywiście lepszy w codziennym użytkowaniu? Czy nowa wersja NOMI faktycznie zrozumie nasze polecenia? Czy Sky OS nie zawiedzie w kluczowym momencie?

Czas pokaże, ale jedno jest pewne – Nio zagrało va banque i nie zamierza być tylko kolejnym graczem na rynku. Czy to wystarczy?

Co sądzicie o kierunku, w jakim idzie Nio? Czy własne chipy i OS to przyszłość elektromobilności, czy raczej ryzykowny eksperyment? Dajcie znać w komentarzach!

Tagi: ChinyNionio et5nio et5 baterianio et5 cenanio et5 mocnio et5 specyfikacjanio et5 wnętrzenio et5 wyglądnio et5 zasięgsedan
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

volkswagen id.unyx 07
Aktualności

Volkswagen zrywa z Europą. Nowy ID.UNYX 07 to samochód stworzony od zera dla Chin

2025-10-19
hub ladowania chiny
Aktualności

Chiny wciskają gaz do dechy. W trzy lata podwoją liczbę ładowarek dla aut elektrycznych

2025-10-19
mercedes cla elektryczny
Aktualności

Mercedes staje przed Teslą. Elektryczny CLA 200 wjeżdża do Polski z ceną od 209 900 zł

2025-10-18

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-20
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
green cell habu
Poradniki

Ładowanie auta w domu. Przewodnik, o którym nie wiedziałeś, że go potrzebujesz.

2025-10-17
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.