• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nio testuje Firefly w Europie, ale Polski na razie nie ma na mapie

12.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 6 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • 5 500 kilometrów testów – ale nie przez nasz kraj
  • Auto premium za rozsądną cenę
  • Europa miała być pierwsza, ale zmieniły się warunki
  • A co z Polską?
  • Co dalej?
  • Czas na pytania

Chińska marka Nio przyspiesza z planami podboju europejskiego rynku. Jej submarka Firefly rozpoczęła właśnie 15-dniowe testy drogowe w siedmiu krajach Europy Zachodniej. Chociaż auto zapowiada się ciekawie i może powalczyć z takimi modelami jak Mini, Polska została pominięta w trasie testowej – przynajmniej na razie.

5 500 kilometrów testów – ale nie przez nasz kraj

Od poniedziałku, 9 czerwca dwóch menedżerów produktu Firefly przemierza Europę za kierownicą kompaktowego elektryka. Trasa obejmuje Niemcy, Danię, Holandię, Francję, Hiszpanię, Włochy i Austrię. Łącznie przejadą ponad 5 500 km w ciągu 15 dni, odwiedzając zarówno miejskie ulice, jak i autostrady, by sprawdzić, jak nowy model sprawdza się w różnych warunkach drogowych i klimatycznych.

To nie są zamknięte testy – pojazd porusza się normalnie po publicznych drogach. Dla Nio to nie tylko sprawdzian techniczny, ale też ruch marketingowy. Chodzi o zbadanie reakcji europejskich kierowców i zbieranie danych przed oficjalnym debiutem.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

firefly tour europejski

Auto premium za rozsądną cenę

Firefly to niewielki, ale dobrze wyposażony samochód elektryczny, który ma rywalizować z takimi graczami jak BMW Mini. W Chinach zadebiutował 19 kwietnia z ceną startową 119 800 RMB, czyli około 61 200 złotych. Co ważne, to cena z wliczonym pakietem baterii.

REKLAMA

Dostawy w Chinach ruszyły zaledwie kilka dni później – 29 kwietnia. W pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży, czyli w maju, udało się dostarczyć 3 680 egzemplarzy, co pokazuje, że zainteresowanie modelem jest spore.

Firefly to nie budżetowy pojazd – mimo kompaktowych rozmiarów ma oferować wyższą jakość wykończenia i technologii, co czyni go ciekawą alternatywą dla klientów, którzy szukają czegoś więcej niż tylko środka transportu.

REKLAMA

Europa miała być pierwsza, ale zmieniły się warunki

Pierwotnie to właśnie Europa miała być pierwszym rynkiem, na którym Firefly się pojawi, ale zmiana polityki celnej i wzrosty taryf sprawiły, że Nio zdecydowało się na debiut w Chinach. To ruch wymuszony – ale dobrze przemyślany.

Mimo to europejski rynek pozostaje kluczowy. Już wcześniej firma przeprowadziła badania w 40 miastach na terenie 17 krajów, spędzając ponad dwa miesiące na miejscu w Europie. Wszystko po to, żeby lepiej dostosować model do lokalnych potrzeb.

Zgodnie z zapowiedziami współzałożyciela Nio, Qina Lihonga, Firefly ma trafić do Europy między czerwcem a sierpniem 2025 roku. Wersja z kierownicą po prawej stronie będzie gotowa najpóźniej w październiku i trafi m.in. do Wielkiej Brytanii oraz państw Azji Południowo-Wschodniej.

A co z Polską?

Nie da się ukryć, że Polska została pominięta w europejskiej trasie testowej. I choć nie oznacza to definitywnego braku planów wobec naszego rynku, to jednak jest to czytelny sygnał, że nasz kraj nie należy obecnie do priorytetów Nio.

Może to być efekt kilku czynników:

  • Słabiej rozwinięta infrastruktura ładowania w porównaniu do zachodnich sąsiadów.
  • Mniejsze zainteresowanie elektromobilnością wśród przeciętnych konsumentów.
  • Niepewna polityka dotacyjna i fiskalna wobec EV w Polsce.

Z drugiej strony, Polska to jeden z większych rynków motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. A więc potencjał jest – tylko potrzeba impulsu. Może Firefly mógłby nim być?

firefly
firefly ev
firefly ev

Co dalej?

Wszystko wskazuje na to, że Firefly pojawi się na europejskich rynkach jeszcze w tym roku. Na razie jednak będą to głównie kraje Europy Zachodniej. Jeśli sprzedaż ruszy dobrze, kolejnym krokiem mogą być rynki „drugiej fali” – być może z Polską na czele.

Wprowadzenie wersji z kierownicą po prawej stronie świadczy o ambicjach globalnych – Nio nie chce być tylko graczem lokalnym, a marka Firefly ma w tym odegrać kluczową rolę. Kompaktowy rozmiar, niezła cena i ciekawe wyposażenie mogą się sprawdzić zarówno w zatłoczonym Londynie, jak i w azjatyckich megamiastach.

Czas na pytania

Czy Firefly ma szansę zawojować Europę? Czy model premium w przystępnej cenie trafi w gusta europejskich kierowców? I czy jest szansa, że zobaczymy go na polskich ulicach już w przyszłym roku?

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o tej strategii Nio. Czy Polska powinna się znaleźć na ich radarze wcześniej?

Tagi: austriadaniaEuropaFireflyfirefly evfirefly ev bateriafirefly ev cenafirefly ev mocfirefly ev specyfikacjafirefly ev wnętrzefirefly ev wyglądfrancjahiszpaniaholandiaNiemcyNioPolskawłochy
UdostępnijTweetUdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

bateria solid state nio 150 kwh
Aktualności

Nikt nie chce baterii na 1 000 km. Nio przyznaje się do klęski i anuluje plany dla Europy

2025-11-14
pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
toyota bz4x lift
Aktualności

Toyota odpala bombę cenową. Nowy bz4x ma 343 konie, 569 km zasięgu i kosztuje 125 900 złotych

2025-11-13

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

denza z9 gt
Aktualności

Niemcy mają problem. Denza wjeżdża do europy z marką premium. 965 koni i ładowanie 1000 kw to dopiero początek

2025-11-12
tesla suc rumia otwarty dla wszystkich
Aktualności

Tesla właśnie to zrobiła. Superchargery w polsce już nie tylko dla Tesli. Znamy ceny na pierwszej stacji

2025-11-12
tesla fsd
Aktualności

Desperacka walka Tesli o Chiny. Musk ogłasza FSD na marzec, bo sprzedaż nurkuje, a Xpeng daje to za darmo

2025-11-09
pożar elektryka w gdańsku
Aktualności

Straż pożarna rozwiewa wątpliwości. Płonące elektryki to mit? Twarde dane o pożarach Q1-Q3 2025 [RAPORT]

2025-11-14
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.