• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Pierwszy śmiertelny wypadek z udziałem Xiaomi SU7 pochłonął trzy ofiary na chińskiej autostradzie

01.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Tragedia stawia pod znakiem zapytania bezpieczeństwo flagowego elektryka chińskiego giganta

Xiaomi SU7, elektryczny sedan chwalony za swoje funkcje bezpieczeństwa od momentu wprowadzenia na rynek w marcu 2024 roku, zanotował pierwszy głośno opisywany śmiertelny wypadek. W tragicznym zdarzeniu zginęły trzy studentki uniwersytetu.

Wypadek miał miejsce 29 marca 2025 roku około godziny 22:44 na autostradzie Dezhou-Shangrao w prowincji Anhui w Chinach. Pierwsze doniesienia w chińskich mediach społecznościowych twierdziły, że pojazd zapalił się po kolizji, a „drzwi nie mogły zostać odblokowane, uniemożliwiając ucieczkę”. Incydent szybko zyskał rozgłos jako pierwszy publicznie zgłoszony przypadek śmiertelny z udziałem flagowego pojazdu elektrycznego Xiaomi.

Xiaomi publikuje szczegółową analizę wypadku

W odpowiedzi na rosnące publiczne zaniepokojenie, Xiaomi wydało 1 kwietnia szczegółowe oświadczenie, przedstawiając kompleksową oś czasu wypadku na podstawie danych z pojazdu przekazanych policyjnym śledczym.

Według oświadczenia Xiaomi, pojazd – standardowa wersja SU7 – poruszał się z prędkością 116 km/h w trybie inteligentnego wspomagania jazdy NOA (Navigation on Autopilot), gdy zbliżył się do strefy budowy. Pas ruchu był zamknięty barierami, przekierowując ruch na przeciwległy pas. System wykrył przeszkodę, wydał alert i rozpoczął hamowanie. Kierowca następnie przejął kontrolę manualną, kontynuował hamowanie i kierowanie, ale ostatecznie zderzył się z betonowym słupkiem barierowym z szacowaną prędkością 97 km/h.

Inne w podobnym temacie

xiaomi su7 w rzece

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

13/12/2025
xiaomi su7

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

12/12/2025
tesla model 3

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

03/12/2025
xiaomi auto

Sztuczna inteligencja Xiaomi zaczyna „rozumieć” świat. Nowy system HAD to pokaz siły w Kantonie

22/11/2025
xiaomi su7 wypadek smiertelny
xiaomi su7 wypadek smiertelny
xiaomi su7 wypadek smiertelny

System awaryjny zadziałał natychmiast

Po uderzeniu, system awaryjny Xiaomi został automatycznie aktywowany. Firma natychmiast skontaktowała się z zarejestrowanym właścicielem pojazdu, który potwierdził, że samochód był prowadzony przez kogoś innego. Wykonano połączenia alarmowe do pasażerów pojazdu i wysłano służby ratunkowe, które przybyły na miejsce około godziny 23:00.

Odnosząc się do twierdzeń o funkcjonalności drzwi, przedstawiciele Xiaomi wyjaśnili dla China News Weekly, że wszystkie cztery drzwi są wyposażone w mechaniczne uchwyty awaryjnego otwierania, zlokalizowane w przestrzeni przechowywania każdego panelu drzwi. Uchwyty te działają mechanicznie i mogą otworzyć drzwi nawet jeśli akumulator jest uszkodzony.

Szczegółowa chronologia zdarzeń

Szczegółowa oś czasu incydentu przedstawiona przez firmę ujawnia kilka godnych uwagi zdarzeń prowadzących do wypadku:

  • 22:27:17: Aktywacja NOA, prędkość pojazdu 116 km/h
  • 22:28:17: Wydano ostrzeżenie o łagodnym rozproszeniu uwagi
  • 22:36:48: NOA wydało ostrzeżenie o puszczeniu kierownicy: „Proszę trzymać kierownicę”
  • 22:44:24: NOA wydało ostrzeżenie o ryzyku: „Proszę zwrócić uwagę na przeszkodę z przodu”, z prośbą o zmniejszenie prędkości
  • 22:44:25: Kierowca przejął kontrolę od NOA, wchodząc w tryb jazdy ręcznej, kierownica skręcona 22,0625 stopnia w lewo, pedał hamulca wciśnięty w 31%
  • 22:44:26: Kierownica skręcona 1,0625 stopnia w prawo, pedał hamulca wciśnięty w 38%
  • Między 22:44:26–28: Pojazd zderzył się z betonową barierą
  • 22:44:28: Aktywacja systemu eCall pojazdu
  • 22:44:39: eCall połączony, potwierdzono wypadek, skontaktowano się z policją i służbami ratunkowymi
  • 22:45:06: Nawiązano kontakt z właścicielem pojazdu, potwierdzając, że prowadził nie-właściciel
  • 22:47:15: Pomyślnie wysłano służby medyczne
  • Około 23:00: Służby ratunkowe przybyły na miejsce

Reakcja firmy i rynku

Xiaomi oświadczyło, że specjalny zespół śledczy został utworzony natychmiast po wypadku i udał się do Tongling 30 marca, aby współpracować z władzami policyjnymi. Firma zobowiązała się do pomocy rodzinom ofiar i zachowania przejrzystości przez cały czas dochodzenia.

Po oficjalnym oświadczeniu Xiaomi, cena akcji Xiaomi Group (01810.HK) spadła o ponad 5% podczas handlu.

xiaomi su7

Co to oznacza dla reputacji Xiaomi SU7?

Jest to pierwszy poważny test reputacji marki Xiaomi na rynku motoryzacyjnym. Firma, znana głównie z elektroniki użytkowej, dopiero wkroczyła w świat produkcji samochodów elektrycznych, a SU7 miał być jej wizytówką.Wypadek ten prawdopodobnie doprowadzi do wzmożonej kontroli nad oprogramowaniem do jazdy autonomicznej stosowanym w nowoczesnych pojazdach, szczególnie tych produkowanych przez firmy, które niedawno weszły do branży motoryzacyjnej.

Ten tragiczny incydent będzie stanowić istotny sprawdzian dla protokołów bezpieczeństwa Xiaomi i może mieć wpływ na zaufanie konsumentów do tej stosunkowo nowej marki samochodowej, zwłaszcza że SU7 był reklamowany jako przełomowy pod względem bezpieczeństwa i zaawansowanej technologicznie pojazd.

Tagi: bezpieczeństwowypadekXiaomiXiaomi SU7xiaomi su7 bateriaXiaomi SU7 cenaxiaomi su7 czas oczekiwaniaxiaomi su7 mocxiaomi su7 polskaXiaomi SU7 specyfikacja
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

xiaomi su7 w rzece
Aktualności

Xiaomi SU7 próbuje pływać. Seria wpadek autonomicznego parkowania po aktualizacji

2025-12-13
xiaomi su7
Aktualności

Xiaomi idzie po wszystko. Trzy nowe modele mają rzucić wyzwanie Porsche i Tesli

2025-12-12
tesla model 3
Aktualności

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

2025-12-03

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.