Spis treści
Na targach motoryzacyjnych w Szanghaju firma MG zaprezentowała nowy model elektrycznego SUV-a – MG Cyber X. To już drugi samochód w futurystycznej serii „Cyber” tej marki, po sportowym roadsterze Cyberster, który zadebiutował pod koniec 2023 roku.
Cyber X zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Ma pudełkowatą sylwetkę i matowe, czarne nadwozie, które wygląda niemal jak wyjęte z futurystycznego filmu. Ale to nie wszystko – pojazd wyposażono w wysuwane reflektory, które ukrywają się w karoserii, kiedy nie są używane. Ten detal to ukłon w stronę klasyki, ale w nowoczesnym wydaniu.
Efektowne detale i współpraca z Oppo
Z profilu MG Cyber X prezentuje się bardzo nowocześnie. Czarne słupki A i B sprawiają, że dach wydaje się unosić nad resztą nadwozia – to tzw. efekt „floating roof”, który coraz częściej pojawia się w nowych modelach aut. Uzupełniają to pięcioramienne felgi w dwóch kolorach – srebrnym i czarnym.
Wnętrze i systemy pokładowe opracowano wspólnie z producentem smartfonów Oppo. Można więc spodziewać się, że konnektoryka i cyfrowe rozwiązania będą mocną stroną MG Cyber X. Choć MG nie podało jeszcze szczegółowych danych technicznych, to już teraz widać, że celują w segment, gdzie design i technologia idą w parze.




MG – brytyjska nazwa, chińska siła
Choć MG kojarzy się wielu kierowcom z brytyjską motoryzacją, dziś marka należy do chińskiego koncernu SAIC Motor. Chińczycy mocno inwestują w rozwój MG jako nowoczesnego producenta samochodów elektrycznych – z planami, które wykraczają daleko poza MG Cyber X.
Według zapowiedzi, w ciągu najbliższych dwóch lat MG zamierza wprowadzić aż osiem nowych modeli EV. W planach są kolejne SUV-y, sedany i sportowe auta. Już w 2025 roku do oferty mają dołączyć dwa kolejne modele: większy SUV z pięcioma miejscami oraz kompaktowy sedan elektryczny.
Elektryczna ofensywa MG nabiera tempa
W marcu tego roku MG pokazało światu nową wersję MG4. To mały hatchback, który najpierw pojawi się w Chinach, a później trafi do Europy. Sprzedaż MG w Chinach rośnie dynamicznie – w marcu sprzedano tam 10 tysięcy aut, co oznacza wzrost o 82,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Wszystko wskazuje na to, że MG nie zamierza być tylko jedną z wielu marek na rynku EV. Chce być rozpoznawalna, odważna i – co równie ważne – konsekwentna w rozwoju. Cyber X może być tego dobrym przykładem.




Co dalej z Cyber X?
Pojawia się pytanie: czy MG Cyber X trafi do Europy? Oficjalnie tego jeszcze nie wiadomo. Brak także danych technicznych – nie znamy mocy silników, zasięgu ani ceny. Ale patrząc na rosnącą obecność MG na rynku europejskim, można się spodziewać, że MG Cyber X prędzej czy później pojawi się także na naszych drogach.
Jeśli tak się stanie, to będzie to ciekawa alternatywa dla Tesli Model Y, Kii EV6 czy Volkswagena ID.4 – szczególnie dla osób szukających czegoś bardziej wyrazistego, o unikalnym charakterze.
Świat EV się zmienia – i MG chce być jego częścią
Cyber X to więcej niż tylko kolejny elektryczny SUV. To sygnał, że MG poważnie myśli o zdobyciu pozycji lidera na rynku elektromobilności. I choć konkurencja jest ogromna, to Chińczycy pokazują, że mają nie tylko technologię, ale też odwagę i pomysł na siebie.
Nie brakuje jednak znaków zapytania. Czy klienci uwierzą, że dawny MG może konkurować z gigantami? Czy design w stylu cyberpunkowym nie okaże się zbyt niszowy? A może właśnie to okaże się kluczem do sukcesu?
Ciekawi nas Wasze zdanie. Czy Cyber X ma szansę podbić europejski rynek? A może to tylko designerski eksperyment, który zostanie w Chinach? Dajcie znać w komentarzach – chętnie poznamy Waszą opinię.
Dołącz do dyskusji