• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów

30.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Tania premiera, szybki start
  • Co oferuje Firefly?
  • BaaS – klucz do drugiego życia
  • Kogo celuje Firefly?
  • Ekspansja globalna – Europa, Azja i Ameryka Południowa
  • Szansa czy ryzyko?

29 kwietnia 2025 roku chiński producent pojazdów elektrycznych Nio rozpoczął dostawy pierwszego modelu nowej marki Firefly. To trzecia marka w portfolio koncernu, obok głównego brandu Nio oraz popularnych modeli Onvo. Debiutujący samochód to kompaktowy elektryk, którego zadaniem jest zdobycie 10% rynku miejskich aut premium na prąd. Czy ten plan ma szansę powodzenia?

Tania premiera, szybki start

Firefly został zaprezentowany zaledwie 10 dni przed rozpoczęciem dostaw, a mimo to start okazał się wyjątkowo dynamiczny. Cena bazowa modelu wynosi 119 800 juanów (około 62 200 zł), co oznacza aż 30 000 juanów mniej niż w przedsprzedaży. Tak agresywna polityka cenowa wyraźnie zadziałała – już w pierwszej godzinie transmisji premierowej padło ponad tysiąc zamówień.

Przedstawiciele salonów w Pekinie mówią o kilkunastu zamówieniach na lokalnym poziomie jeszcze przed pojawieniem się aut demonstracyjnych. Testy drogowe mają dodatkowo zwiększyć konwersję klientów. Auta trafiły już do pierwszych właścicieli w miastach takich jak Guangzhou czy Hangzhou.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

pierwsi klienci firefly
pierwsi klienci firefly
pierwsi klienci firefly
Pierwsi klienci odebrali Firefly

Co oferuje Firefly?

Nowy model to kompakt z wyrazistą stylistyką – trzy świetlne pierścienie z przodu i z tyłu nadają mu futurystyczny charakter. Wymiary (4003×1781×1557 mm, rozstaw osi 2615 mm) i promień skrętu 4,7 metra czynią go świetnym wyborem do miasta. Napędza go silnik o mocy 105 kW (141 KM), a klienci mają do wyboru dwa zestawy baterii. Bazowa wersja 42,1 kWh zapewnia zasięg 420 km.

REKLAMA

Na tle konkurencji Firefly wyróżnia się też poziomem bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdziemy aż 9 poduszek powietrznych, z bocznymi kurtynami rozciągającymi się od słupka A do C. Tylny zderzak wzmacnia stal o wytrzymałości 2000 MPa – materiał rodem z przemysłu okrętowego.

BaaS – klucz do drugiego życia

Od 1 sierpnia Firefly wejdzie do systemu Battery as a Service (BaaS). Oznacza to możliwość zakupu auta bez baterii, którą można będzie wypożyczać w ramach miesięcznej opłaty. Dla klientów oznacza to niższą cenę początkową, a dla Nio – większe szanse na zatrzymanie klientów w swoim ekosystemie wymiany akumulatorów.

Firma zapowiedziała również, że Firefly będzie kompatybilny z piątą generacją stacji wymiany baterii, które już są w budowie. Nowe punkty będą współdzielone z markami Nio i Onvo, co może zmienić reguły gry w obszarze ładowania EV.

Kogo celuje Firefly?

Prezes marki Firefly, Jin Ge, jasno określił grupę docelową: młodzi profesjonaliści szukający pierwszego auta oraz klasy średniej potrzebującej drugiego pojazdu do miasta. Co ciekawe, aż 52% pierwszych nabywców to dotychczasowi klienci Nio, a pozostała część to osoby przesiadające się z innych chińskich marek premium, jak Li Auto czy Aito.

Firma szacuje, że w ciągu 2–3 lat rynek miejskich elektryków w Chinach wzrośnie do 2 milionów aut rocznie, z czego aż 10% ma stanowić segment premium – czyli dokładnie tam, gdzie celuje Firefly.

Ekspansja globalna – Europa, Azja i Ameryka Południowa

Firefly nie ogranicza się do Chin. Już w 2025 roku pojazd trafi do 16 krajów, w tym do Polski. Pierwsze dostawy dla Europy zaplanowano na jesień, a zamówienia w Holandii i Norwegii mają ruszyć między czerwcem a sierpniem. Cena będzie tu jednak znacznie wyższa – od 23 500 do 29 900 euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w Chinach.

REKLAMA

Firma przyjęła strategię „jeden kraj – jedna cena, jedno podejście”, co ma ograniczyć koszty operacyjne. W Europie dominować będą salony prowadzone bezpośrednio przez Nio, natomiast w innych regionach model hybrydowy z udziałem lokalnych dystrybutorów.

Na rynki z ruchem lewostronnym (jak Wielka Brytania czy Singapur) Firefly wjedzie jesienią – wersje z kierownicą po prawej stronie będą gotowe do października 2025 roku.

firefly
firefly ev
firefly ev
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
firefly ev
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
firefly ev wnętrze

Szansa czy ryzyko?

Firefly wchodzi na rynek w trudnym momencie dla Nio. Marka Onvo nie spełniła oczekiwań, a firma przeszła niedawno reorganizację działu marketingu. Teraz cała nadzieja w „świetliku”, który ma nie tylko zdobyć nową grupę klientów, ale też ustabilizować trójmarkową strategię firmy.

Czy się uda? To zależy od kilku czynników: czy użytkownicy zaakceptują filozofię BaaS, czy europejskie ceny nie zniechęcą klientów, i czy system wymiany baterii okaże się rzeczywiście użyteczny poza Chinami.

Bez względu na wynik, jedno jest pewne – Firefly to próba stworzenia nowej kategorii pojazdów: kompaktowego, premium EV do miasta w cenie auta masowego.

Czy takie auta mają sens na naszym rynku? A może to tylko chwilowa moda napędzana dotacjami i marketingiem?

Tagi: ChinyFireflyfirefly evfirefly ev bateriafirefly ev cenafirefly ev mocfirefly ev specyfikacjafirefly ev wnętrzefirefly ev wyglądNio
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

Volvo XC70
Aktualności

Volvo uśmierca legendę, by stworzyć hybrydę lepszą od niejednego elektryka. Oto Volvo XC70

2025-08-29
dreame wchodzi w motoryzacje
Aktualności

Producent odkurzaczy rzuca wyzwanie Bugatti. Dreame chce zbudować najszybszy samochód świata

2025-08-28
xpeng p7 autonomia w fabryce
Aktualności

Xpeng P7 sam zjeżdża z taśmy produkcyjnej. Podobnie jak samochody Tesli w ich fabryce

2025-08-28

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

nowe xpeng g6 i xpeng g9
Aktualności

Chiński Xpeng z europejskiej fabryki celuje w Polskę. Konkurencja ma poważny problem, bo te ceny są świetne

2025-08-28
gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
nio es8
Aktualności

Nio odpala bombę. Nowe Nio ES8 to gigant na prąd, który chce zawstydzić Europę

2025-08-21
yangwang u7
Aktualności

BYD Yangwang U7 oficjalnie debiutuje – luksusowy sedan za nieoczekiwanie niską cenę

2025-03-27
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.