• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów

30.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Tania premiera, szybki start
  • Co oferuje Firefly?
  • BaaS – klucz do drugiego życia
  • Kogo celuje Firefly?
  • Ekspansja globalna – Europa, Azja i Ameryka Południowa
  • Szansa czy ryzyko?

29 kwietnia 2025 roku chiński producent pojazdów elektrycznych Nio rozpoczął dostawy pierwszego modelu nowej marki Firefly. To trzecia marka w portfolio koncernu, obok głównego brandu Nio oraz popularnych modeli Onvo. Debiutujący samochód to kompaktowy elektryk, którego zadaniem jest zdobycie 10% rynku miejskich aut premium na prąd. Czy ten plan ma szansę powodzenia?

Tania premiera, szybki start

Firefly został zaprezentowany zaledwie 10 dni przed rozpoczęciem dostaw, a mimo to start okazał się wyjątkowo dynamiczny. Cena bazowa modelu wynosi 119 800 juanów (około 62 200 zł), co oznacza aż 30 000 juanów mniej niż w przedsprzedaży. Tak agresywna polityka cenowa wyraźnie zadziałała – już w pierwszej godzinie transmisji premierowej padło ponad tysiąc zamówień.

Przedstawiciele salonów w Pekinie mówią o kilkunastu zamówieniach na lokalnym poziomie jeszcze przed pojawieniem się aut demonstracyjnych. Testy drogowe mają dodatkowo zwiększyć konwersję klientów. Auta trafiły już do pierwszych właścicieli w miastach takich jak Guangzhou czy Hangzhou.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

pierwsi klienci firefly
pierwsi klienci firefly
pierwsi klienci firefly
Pierwsi klienci odebrali Firefly

Co oferuje Firefly?

Nowy model to kompakt z wyrazistą stylistyką – trzy świetlne pierścienie z przodu i z tyłu nadają mu futurystyczny charakter. Wymiary (4003×1781×1557 mm, rozstaw osi 2615 mm) i promień skrętu 4,7 metra czynią go świetnym wyborem do miasta. Napędza go silnik o mocy 105 kW (141 KM), a klienci mają do wyboru dwa zestawy baterii. Bazowa wersja 42,1 kWh zapewnia zasięg 420 km.

Na tle konkurencji Firefly wyróżnia się też poziomem bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdziemy aż 9 poduszek powietrznych, z bocznymi kurtynami rozciągającymi się od słupka A do C. Tylny zderzak wzmacnia stal o wytrzymałości 2000 MPa – materiał rodem z przemysłu okrętowego.

REKLAMA

BaaS – klucz do drugiego życia

Od 1 sierpnia Firefly wejdzie do systemu Battery as a Service (BaaS). Oznacza to możliwość zakupu auta bez baterii, którą można będzie wypożyczać w ramach miesięcznej opłaty. Dla klientów oznacza to niższą cenę początkową, a dla Nio – większe szanse na zatrzymanie klientów w swoim ekosystemie wymiany akumulatorów.

Firma zapowiedziała również, że Firefly będzie kompatybilny z piątą generacją stacji wymiany baterii, które już są w budowie. Nowe punkty będą współdzielone z markami Nio i Onvo, co może zmienić reguły gry w obszarze ładowania EV.

Kogo celuje Firefly?

Prezes marki Firefly, Jin Ge, jasno określił grupę docelową: młodzi profesjonaliści szukający pierwszego auta oraz klasy średniej potrzebującej drugiego pojazdu do miasta. Co ciekawe, aż 52% pierwszych nabywców to dotychczasowi klienci Nio, a pozostała część to osoby przesiadające się z innych chińskich marek premium, jak Li Auto czy Aito.

REKLAMA

Firma szacuje, że w ciągu 2–3 lat rynek miejskich elektryków w Chinach wzrośnie do 2 milionów aut rocznie, z czego aż 10% ma stanowić segment premium – czyli dokładnie tam, gdzie celuje Firefly.

Ekspansja globalna – Europa, Azja i Ameryka Południowa

Firefly nie ogranicza się do Chin. Już w 2025 roku pojazd trafi do 16 krajów, w tym do Polski. Pierwsze dostawy dla Europy zaplanowano na jesień, a zamówienia w Holandii i Norwegii mają ruszyć między czerwcem a sierpniem. Cena będzie tu jednak znacznie wyższa – od 23 500 do 29 900 euro, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w Chinach.

Firma przyjęła strategię „jeden kraj – jedna cena, jedno podejście”, co ma ograniczyć koszty operacyjne. W Europie dominować będą salony prowadzone bezpośrednio przez Nio, natomiast w innych regionach model hybrydowy z udziałem lokalnych dystrybutorów.

Na rynki z ruchem lewostronnym (jak Wielka Brytania czy Singapur) Firefly wjedzie jesienią – wersje z kierownicą po prawej stronie będą gotowe do października 2025 roku.

firefly
firefly ev
firefly ev
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
firefly ev
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
Nowy gracz na rynku premium? Firefly od Nio już w rękach pierwszych klientów
firefly ev wnętrze

Szansa czy ryzyko?

Firefly wchodzi na rynek w trudnym momencie dla Nio. Marka Onvo nie spełniła oczekiwań, a firma przeszła niedawno reorganizację działu marketingu. Teraz cała nadzieja w „świetliku”, który ma nie tylko zdobyć nową grupę klientów, ale też ustabilizować trójmarkową strategię firmy.

Czy się uda? To zależy od kilku czynników: czy użytkownicy zaakceptują filozofię BaaS, czy europejskie ceny nie zniechęcą klientów, i czy system wymiany baterii okaże się rzeczywiście użyteczny poza Chinami.

Bez względu na wynik, jedno jest pewne – Firefly to próba stworzenia nowej kategorii pojazdów: kompaktowego, premium EV do miasta w cenie auta masowego.

Czy takie auta mają sens na naszym rynku? A może to tylko chwilowa moda napędzana dotacjami i marketingiem?

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: chinyfireflyfirefly evfirefly ev bateriafirefly ev cenafirefly ev mocfirefly ev specyfikacjafirefly ev wnętrzefirefly ev wyglądnio
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

onvo l90
Aktualności

Flagowy SUV Nio Onvo L90 z 85 kWh baterią – nowy rozdział na rynku masowych aut elektrycznych

2025-05-23
hiphi ev electra
Aktualności

HiPhi wraca do gry dzięki pieniądzom z Libanu – czy elektryczna rewolucja nabierze rozpędu?

2025-05-22
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.