• Słownik
  • Kontakt
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nowy Xpeng P7 nadjeżdża. Poznaliśmy wygląd wnętrza tego sedana.

21.06.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 7 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Nowy design i francuski sznyt
  • Wnętrze – cyfrowe, nowoczesne i sportowe
  • Technologie z górnej półki
  • Napęd – dwa warianty i zasięg nawet do 820 km
  • Specjalna edycja z drzwiami typu „skrzydła”
  • Konkurencja i możliwe ceny
  • Co to oznacza dla rynku?
  • Czy Xpeng ma szansę na sukces w Europie?
  • A co Wy myślicie?

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng szykuje się do premiery zupełnie nowej wersji swojej flagowej limuzyny – modelu Xpeng P7. Choć nazwa pozostaje ta sama, auto przeszło gruntowną metamorfozę. Zarówno pod względem designu, jak i technologii. Premiera na chińskim rynku planowana jest na drugą połowę 2025 roku, a wszystko wskazuje na to, że Xpeng chce wprowadzić zamieszanie w segmencie elektrycznych sedanów klasy premium.

Nowy design i francuski sznyt

Za projekt stylistyczny nowego Xpeng P7 odpowiada francuski designer Rafik Ferrag, który nadał pojazdowi zupełnie nowy charakter. Linia nadwozia stała się bardziej agresywna, z wyraźnie zaznaczonymi krawędziami i opływową sylwetką typu fastback. Auto zachowało charakterystyczny LED-owy pas świetlny z przodu, ale reflektory są teraz ostrzejsze, a zderzak bardziej dynamiczny.

Ukryte klamki, bezramkowe szyby i aktywny spojler z tyłu to detale, które mają poprawić aerodynamikę i dodać sportowego charakteru. Wymiary nowego P7 również uległy zmianie – mierzy 5017 mm długości, 1970 mm szerokości i 1427 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi aż 3008 mm. W porównaniu do obecnej wersji P7i, nowy model jest dłuższy, szerszy i niższy.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

xpeng p7
xpeng p7
xpeng p7

Wnętrze – cyfrowe, nowoczesne i sportowe

Kabina Xpeng P7 została zaprojektowana zgodnie z najnowszym językiem stylistycznym marki. Centralnym punktem kokpitu jest duży, „pływający” ekran dotykowy, a pod kierownicą typu flat-bottom znalazły się dwa bezprzewodowe ładowarki do smartfonów.

REKLAMA

Przednie fotele są teraz bardziej sportowe, kubełkowe, zintegrowane z zagłówkami. Przełącznik biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy, co uwalnia miejsce na konsoli środkowej i nadaje wnętrzu bardziej nowoczesnego charakteru.

Technologie z górnej półki

Największe zmiany zaszły jednak w sferze technologii. Nowy Xpeng P7 otrzymało własny chip AI – Turing, opracowany przez producenta, wcześniej zastosowany w SUV-ie G7. Układ wspiera zaawansowany system asystenta jazdy ADAS, który działa wyłącznie w oparciu o kamery, bez użycia lidarów.

System ten obsługuje funkcję nawigacji prowadzonej (NGP) zarówno w miastach, jak i na autostradach – to odpowiedź Xpeng na system Navigate on Autopilot Tesli. Wszystko wskazuje na to, że chińska marka chce wyznaczać własne standardy w zakresie autonomicznej jazdy.

xpeng p7 wnętrze
xpeng p7 wnętrze
xpeng p7 wnętrze

Napęd – dwa warianty i zasięg nawet do 820 km

Nowe P7 będzie dostępne w dwóch wersjach napędu – tylno- i dwusilnikowej z napędem na cztery koła. Wariant RWD wyposażono w silnik o mocy 270 kW i do wyboru dwa akumulatory: 74,9 kWh oraz większy 92,2 kWh. W zależności od konfiguracji, zasięg w cyklu CLTC ma wynosić od 625 do aż 820 km.

Wersja AWD łączy przedni silnik 167 kW z tylnym 270 kW. Dla fanów dynamicznej jazdy przygotowano możliwość wyboru mieszanych kół (szersze z tyłu) o średnicy 20 lub 21 cali.

Specjalna edycja z drzwiami typu „skrzydła”

Nie zabrakło też charakterystycznego wariantu z przednimi drzwiami otwieranymi do góry – tzw. Peng Wing Edition. Ten model pozwoli klientom personalizować pojazd poprzez dodatki imitujące karbon na progach, nadkolach i lusterkach. Auto wyróżni się także specjalnym wykończeniem tylnej szyby i pakietami stylistycznymi pod media i marketing.

xpeng p7

Konkurencja i możliwe ceny

Nowy Xpeng P7 wejdzie do rywalizacji z rosnącą liczbą elektrycznych limuzyn z Chin, takich jak Xiaomi SU7, którego ceny zaczynają się od 215 900 juanów (ok. 112 000 zł). Cena nowego Xpeng P7 nie została jeszcze ogłoszona, ale najprawdopodobniej utrzyma się w przedziale 200–220 tys. juanów, czyli około 103 000 – 114 000 zł.

Co to oznacza dla rynku?

Xpeng wyraźnie przesuwa granice w swojej klasie. Nowy Xpeng P7 to nie tylko lifting – to praktycznie nowe auto, które ma potencjał zagrozić dominacji Tesli Model 3 i innych liderów segmentu. O ile system autonomii rzeczywiście okaże się skuteczny, a zasięg w realnych warunkach zbliżony do deklarowanego, P7 może zdobyć szporą część rynku – nie tylko w Chinach.

REKLAMA

Dodatkowo, z coraz silniejszym parciem chińskich marek na eksport, nie jest wykluczone, że nowe P7 trafi też do Europy. Jeśli pojawi się w Polsce w rozsądnej cenie, może namieszać w segmencie, który obecnie zdominowany jest przez Volkswagena ID.7, Teslę i BMW i4.

xpeng p7
xpeng p7

Czy Xpeng ma szansę na sukces w Europie?

Pytanie kluczowe brzmi: czy polscy klienci zaufają chińskiej technologii? Patrząc na rosnące zainteresowanie markami jak BYD czy Nio – wszystko wskazuje na to, że tak. Kluczem będzie jakość, wsparcie serwisowe i cena. Jeśli te trzy elementy się zgrają, Xpeng P7 może być ciekawą alternatywą dla zachodnich modeli – szczególnie dla tych, którzy chcą czegoś świeżego i technologicznie zaawansowanego.

A co Wy myślicie?

Czy nowy Xpeng P7 ma potencjał, żeby zdobyć polski rynek? Czy zaufałbyś samochodowi z chińskim AI zamiast Tesli? Czekamy na Wasze opinie w komentarzach. Dajcie znać, czy chcielibyście zobaczyć tego Xpenga na naszych drogach!

Tagi: XpengXpeng P7xpeng p7 bateriaxpeng p7 cenaxpeng p7 mocxpeng p7 specyfikacjaxpeng p7 wnętrzexpeng p7 wyglądxpeng p7 zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

xpeng p7 test 24h
Aktualności

Xpeng P7 nokautuje Xiaomi. Nowy rekord wytrzymałości pobity o włos

2025-08-16
zeekr 007 gt
Aktualności

Europejczycy przekonują się do aut z Chin. Zaskakujące wyniki nowego badania

2025-08-09
nowy xpeng p7
Aktualności

Chiński smok rzuca rękawicę Tesli i Xiaomi. Nowy Xpeng P7 to technologiczny potwór z ładowaniem w 10 minut

2025-08-06

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

gac hyptec hl
Aktualności

GAC Hyptec HL z baterią CATL Freevoy i zasięgiem 1200 km zaprezentowany. Chiński SUV premium wchodzi do gry

2025-04-13
xiaomi su7 weselnie
Aktualności

Gigant od smartfonów rzuca wyzwanie Tesli. Xiaomi oficjalnie potwierdza plany na Europę

2025-08-19
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
stelato s9t
Aktualności

Ten elektryk Huawei to luksusowe kombi, które może namieszać na rynku. Oto Stelato S9T

2025-08-19
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.