• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Chińczycy znowu to zrobili. Ten SUV GAC ma 60 kwh baterii i… silnik spalinowy

24.08.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Elektryk, który nie boi się braku ładowarki
  • Technologia z najwyższej półki w hybrydowej formie
  • Czy to początek nowego trendu?

Chiński rynek motoryzacyjny nie przestaje zaskakiwać. Kiedy w Europie producenci skupiają się na czystych autach elektrycznych lub hybrydach plug-in z niewielkimi bateriami, GAC Group pod marką Hyptec prezentuje zupełnie inne podejście. Na rynek wjeżdża Hyptec HL w wersji EREV, czyli pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu. To definicja, która w tym przypadku wymaga jednak głębszego wyjaśnienia, bo mamy do czynienia z czymś, co na nowo definiuje pojęcie hybrydy.

Elektryk, który nie boi się braku ładowarki

Na pierwszy rzut oka GAC Hyptec HL EREV to po prostu duży, nowoczesny SUV. Prawdziwa rewolucja kryje się jednak pod jego karoserią. Inżynierowie z GAC postanowili rozwiązać największą bolączkę aut elektrycznych – lęk przed zasięgiem – w bardzo radykalny sposób. Zamontowali w aucie akumulator o gigantycznej, jak na hybrydę, pojemności 60 kWh.

Żeby zrozumieć, jak duża to wartość, wystarczy ją porównać. Wiele w pełni elektrycznych samochodów kompaktowych na europejskim rynku ma mniejsze baterie. Taka pojemność pozwala chińskiemu SUV-owi przejechać na samym prądzie nawet 350 kilometrów w cyklu CLTC. To zasięg, który dla większości kierowców w zupełności wystarcza na kilka dni codziennej jazdy do pracy, szkoły czy na zakupy, bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego.

Gdy jednak energia w akumulatorze się skończy, do gry wkracza silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra. Co kluczowe w technologii EREV (Extended-Range Electric Vehicle), silnik spalinowy nie napędza kół bezpośrednio. Działa on wyłącznie jako pokładowy generator prądu, który ładuje baterię, a ta z kolei zasila silnik elektryczny. Kierowca przez cały czas ma więc do czynienia z płynnością i charakterystyką jazdy auta elektrycznego.

Inne w podobnym temacie

aito m9 globalny infotaiment

Huawei szykuje się do desantu na Europę? Luksusowy SUV Aito M9 przyłapany z globalnym systemem

02/12/2025
volkswagen chiny

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

30/11/2025
leapmotor a10

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

27/11/2025
gac produkcja baterii solid-state

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

26/11/2025
REKLAMA
gac hyptec hl erev
gac hyptec hl erev wnętrze

Technologia z najwyższej półki w hybrydowej formie

GAC Hyptec HL EREV to nie jest prosty kompromis. Auto wyposażono w nowoczesne rozwiązania, które znamy z topowych „elektryków”. Pojazd bazuje na architekturze 800V i obsługuje ultraszybkie ładowanie 5C. Dzięki temu, po podłączeniu do odpowiednio mocnej ładowarki, wystarczy zaledwie 10 minut, aby zwiększyć zasięg na prądzie o kolejne 210 kilometrów. To wynik, którego nie powstydziłyby się najdroższe modele BEV.

Silnik elektryczny napędzający tylną oś generuje moc 250 kW, czyli około 340 koni mechanicznych, i moment obrotowy 430 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. To w zupełności wystarczające parametry do sprawnego poruszania się zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Przy pełnym baku i naładowanej baterii, łączny zasięg SUV-a wynosi imponujące 1369 kilometrów (CLTC). Co ciekawe, gdy bateria jest już rozładowana, a auto korzysta z generatora spalinowego, zużycie paliwa według normy WLTC wynosi 6,7 litra na 100 kilometrów. To przyzwoity wynik jak na tak dużego SUV-a. Ceny modelu na rynku chińskim zaczynają się od 269 800 juanów, co w przeliczeniu daje około 137 600 złotych.

Czy to początek nowego trendu?

Hyptec nie jest jedyną firmą w Chinach, która eksperymentuje z taką koncepcją. Chwilę wcześniej konkurencyjna marka IM Motors (należąca do SAIC) pokazała system z baterią o pojemności aż 66 kWh, oferujący do 450 km zasięgu na prądzie. To wyraźny sygnał, że na chińskim rynku tworzy się nowa nisza – pojazdów, które oferują zalety aut elektrycznych w codziennym użytkowaniu, jednocześnie całkowicie eliminując problem zasięgu i niedostatecznie rozwiniętej infrastruktury ładowania podczas długich podróży.

REKLAMA

Wydaje się, że jest to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy chcą jeździć „na prądzie”, ale obawiają się jednorazowej, dłuższej trasy wakacyjnej czy nagłego wyjazdu do miejsca bez dostępu do ładowarek. Taki pojazd daje im pełną swobodę. Co więcej, GAC już zapowiada kolejne modele oparte na tej technologii, w tym sedana A8 i model Aion V, co świadczy o tym, że firma traktuje tę strategię bardzo poważnie.

Czy taki trend ma szansę przyjąć się w Europie? To trudne pytanie. Z jednej strony, europejskie normy emisji spalin są coraz bardziej restrykcyjne, co promuje auta w pełni bezemisyjne. Z drugiej strony, pojazd, który przez 95% czasu jeździ jak „elektryk”, a jednocześnie daje spokój ducha dzięki generatorowi spalinowemu, mógłby być atrakcyjną propozycją dla wielu niezdecydowanych kierowców. To mógłby być idealny pomost między erą spalinową a pełną elektromobilnością.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy hybryda z baterią 60 kWh i zasięgiem 350 km na prądzie to genialne rozwiązanie problemów transformacji, czy może niepotrzebne komplikowanie konstrukcji, łączące wady obu światów? Czy taki samochód to jeszcze hybryda, czy już nowa kategoria pojazdu? Zapraszamy do ożywionej dyskusji w komentarzach.

Tagi: 800vChinyerevgacGAC Hyptec HLGAC Hyptec HL bateriaGAC Hyptec HL cenaGAC Hyptec HL mocGAC Hyptec HL specyfikacjaGAC Hyptec HL wnętrzeGAC Hyptec HL wyglądGAC Hyptec HL zasięgSUV
Udostępnij2Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

aito m9 globalny infotaiment
Aktualności

Huawei szykuje się do desantu na Europę? Luksusowy SUV Aito M9 przyłapany z globalnym systemem

2025-12-02
volkswagen chiny
Aktualności

Niemiecka inżynieria kapituluje przed chińskim tempem? Volkswagen otwiera kluczowe centrum w Hefei

2025-11-30
leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

leapmotor a10
Aktualności

Leapmotor A10 czyli tanie auto z LiDARem.1 Chińczycy pokazali model który w Europie sprzeda Stellantis

2025-11-27
Zeekr 7x
Aktualności

Chiński premium wchodzi do jaskini lwa. Zeekr startuje w Niemczech z agresywnymi cenami i gwarancją na dekadę

2025-12-01
xpeng ladowanie plugsurfing
Aktualności

Chińczycy zawstydzili europejską infrastrukturę. Xpeng ładuje się tak szybko, że brakuje dla niego ładowarek

2025-11-27
gac produkcja baterii solid-state
Aktualności

GAC uruchamia linię produkcyjną baterii solid-state. Zasięg 1000 kilometrów staje się faktem

2025-11-26
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.