• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Renault i Geely łączą siły – opracowali sposób na szybkie przekształcenie EV w hybrydy

17.04.2025
w Aktualności, Hybrydy, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
2
Udostępnij

Spis treści

  • Rewolucyjny system hybrydowy dla platform elektrycznych
  • Minimalne modyfikacje, maksymalna elastyczność
  • Wszechstronne zastosowania
  • Potencjalne zastosowania
  • Pomoc dla producentów OEM
  • Przyszłość technologii

Podczas gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie, szczególnie w USA i Chinach, niektórzy producenci samochodów zaczynają rewidować swoje ambitne plany elektryfikacji. Horse Powertrain – firma będąca wspólnym przedsięwzięciem Grupy Renault, Geely i petrochemicznego giganta Aramco – zaprezentowała nowatorskie rozwiązanie tego problemu.

Rewolucyjny system hybrydowy dla platform elektrycznych

Horse Powertrain opracował koncepcję, która pozwala na szybkie i ekonomiczne przekształcenie pojazdu elektrycznego w hybrydę. Ich innowacyjny „Future Hybrid Concept” to zintegrowany system składający się z silnika spalinowego, silnika elektrycznego i skrzyni biegów, zaprojektowany jako bezpośredni zamiennik przedniej jednostki napędowej w samochodach elektrycznych.

System zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas tegorocznych targów Auto Shanghai. Co istotne, może on współpracować z różnymi rodzajami paliw – benzyną, paliwami z domieszką etanolu, czystym metanolem, a nawet nowoczesnymi paliwami syntetycznymi.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

horse powertrain koncept renault geely

Minimalne modyfikacje, maksymalna elastyczność

Głównym założeniem Horse Powertrain jest maksymalne obniżenie kosztów. Według firmy, pojazdy elektryczne i hybrydowe wykorzystujące ten napęd mogłyby być montowane na tej samej linii produkcyjnej, co znacząco zmniejsza złożoność procesu.

Jednostka mocowana jest bezpośrednio do ramy pomocniczej pojazdu, a niezbędne modyfikacje istniejącej architektury elektrycznej są minimalne. Oczywiście nadal potrzebne będą dodatkowe elementy, takie jak zbiornik paliwa i układ wydechowy, ale podstawy techniczne są gotowe.

REKLAMA

Wszechstronne zastosowania

Napęd może funkcjonować jako range extender dla akumulatora wysokonapięciowego, który jest już zainstalowany w samochodzie. Zintegrowana skrzynia biegów może pracować samodzielnie, napędzając przednie koła, lub współdziałać z elektrycznie napędzaną tylną osią, zapewniając napęd na wszystkie koła.

System, montowany poprzecznie, zawiera wszystkie niezbędne elementy elektroniki potrzebne do napędu hybrydowego, w tym sterownik, falownik, przetwornicę DC/DC i pokładową ładowarkę. Wyposażony jest również w booster ładowania 800V, co znacznie poszerza możliwości inżynierów.

horse powertrain koncept renault geely
horse powertrain koncept renault geely
horse powertrain koncept renault geely
horse powertrain koncept renault geely

Potencjalne zastosowania

Teoretycznie samochody takie jak Hyundai Ioniq 5 czy odświeżony Porsche Taycan mogłyby zostać zmodyfikowane przy użyciu systemu hybrydowego Horse. Choć jest to mało prawdopodobne w przypadku dużych producentów, mniejsze firmy z ograniczonymi zasobami mogłyby skorzystać z pomocy Horse w przekształcaniu swoich przyszłych przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych w hybrydy.

REKLAMA

Matias Giannini, dyrektor generalny Horse Powertrain, wyjaśnia:

Przez ponad dekadę wydawało się, że pojazdy elektryczne na baterie są jedyną drogą do osiągnięcia neutralności emisyjnej, i producenci OEM planowali odpowiednio. Jednak teraz przechodzimy do świata neutralnego technologicznie, gdzie różne rynki i zastosowania podążają własną drogą do zrównoważonej mobilności.

Pomoc dla producentów OEM

Nasz Future Hybrid Concept pomaga producentom OEM rozwiązać ten problem

– dodaje Giannini.

Dzięki naszej innowacji możemy dostarczyć pełny system napędu hybrydowego, który bezproblemowo integruje się z platformą pojazdu elektrycznego. Ta kompaktowa, zintegrowana koncepcja napędu pozwala producentom OEM oferować różnorodność układów napędowych przy minimalnych zakłóceniach procesu produkcyjnego i wydatkach na zasoby.

Przyszłość technologii

Horse Powertrain planuje, że ich system hybrydowy typu „plug-and-play” trafi do pojazdów seryjnych już w 2028 roku. Jest to odpowiedź na zmieniające się trendy rynkowe i oczekiwania konsumentów, którzy nie zawsze są gotowi na całkowitą elektryfikację.

W obliczu setek milionów dolarów zainwestowanych już w rozwój platform dedykowanych pojazdom elektrycznym, rozwiązanie Horse Powertrain może okazać się złotym środkiem dla producentów, którzy chcą zaoferować klientom szerszy wybór napędów przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury produkcyjnej.

A Wy co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy przekształcanie EV w hybrydy to krok wstecz, czy raczej pragmatyczne podejście do zmieniających się preferencji konsumentów? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Obserwuj LovEV.pl w Google News
Obserwuj
Tagi: geelyhorse powertrainrenaultsilniksilnik elektryczny
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij
REKLAMA

Zobacz też

Renault 4 Savane 4x4
Aktualności

Renault 4 Savane 4×4 Concept: francuska odpowiedź na Riviana R3X i hołd dla ducha przygody

2025-05-17
zeekr 007 gt
Aktualności

Geely ściąga Zeekr z giełdy. Chiński gigant zmienia strategię w obliczu wojny cenowej i napięć z USA

2025-05-12
radar r6
Aktualności

Chiński elektryczny pickup szturmem zdobywa świat. Czy Radar R6 namiesza także w Europie?

2025-05-10

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
  • Elon Musk - czy problemy Tesli są jego winą
  • Must have elektryka
REKLAMA

Popularne wpisy

byd dolphin mini byd dolphin surf
Aktualności

BYD Dolphin Surf nadciąga do Polski. Mały elektryk, który może sporo namieszać

2025-05-17
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
xiaomi yu7
Aktualności

Xiaomi YU7 oficjalnie zaprezentowany – Czy Tesla Model Y ma się czego bać?

2025-05-22
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.