• Kontakt
  • Forum dyskusyjne
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Elektryczny luksus w wersji premium. Zeekr 009 Grand Collector’s Edition zachwyca, ale i zaskakuje ceną

21.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 8 min
0
Udostępnij

Spis treści

  • Co oferuje Zeekr za pół miliona?
  • Kabina? Raczej salon VIP
  • Silnik, bateria i osiągi
  • Dlaczego teraz i dlaczego tak?
  • Co dalej?
  • Złoto, prestiż i cisza zamiast silnika V8?

Zeekr nie zwalnia tempa. Chiński producent pojazdów elektrycznych stawia kolejny krok w stronę najbardziej wymagających klientów. Właśnie zaprezentował Zeekr 009 Grand Collector’s Edition – ultraluksusowego elektrycznego vana z dodatkami z 24-karatowego złota i wnętrzem jak z prywatnego odrzutowca.

Nowa wersja oparta jest na modelu Zeekr 009 Grand, który zadebiutował w kwietniu 2024 roku. Różni się jednak detalami – i to dosłownie. Cena startowa kolekcjonerskiej edycji to aż 899 000 juanów, czyli około 464 000 złotych. To o ponad 100 tys. zł więcej niż standardowa wersja Grand (789 000 juanów, ok. 407 000 zł).

Co oferuje Zeekr za pół miliona?

Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia z klasycznym luksusowym MPV. Wymiary (5217 mm długości, 2024 mm szerokości, 1812 mm wysokości i 3205 mm rozstawu osi) robią wrażenie. Ale prawdziwa różnica kryje się w szczegółach.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Zeekr 009 Grand Collector’s Edition to siedem emblematów wykonanych z 3 gramów czystego, 24-karatowego złota, które błyszczą na karoserii, felgach i tylnej klapie. Zeekr twierdzi, że inspirowano się chińską techniką szkliwa lustrzanego, a ozdobna linia boczna powstała w 16 etapach, przy użyciu lasera femtosekundowego i powłoki PVD. Cały proces trwał ponad 30 godzin i był wykonywany ręcznie.

To nie tylko pokaz mocy designu, ale też deklaracja: „jesteśmy gotowi rywalizować z Rolls-Royce’em i Maybachem, tylko że elektrycznie”.

REKLAMA
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition

Kabina? Raczej salon VIP

We wnętrzu – tylko cztery miejsca. Każde z tylnych siedzeń wyposażono w 24-stopniową regulację, podnóżki, stoliki i oparcia z funkcją masażu w ośmiu trybach. Fotele otulone są wielbłądzią wełną z peruwiańskich Andów, a między nimi stoi lodówka o pojemności 18 litrów z funkcją chłodzenia i grzania.

System multimedialny Zeekr 009 Grand Collector’s Edition to osobna historia. Ekran 43-calowy 4K w tylnej części kabiny pracuje pod kontrolą systemu Zeekr OS 6.0. Wspierają go chipy Qualcomm Snapdragon 8295, a dźwięk płynie z 18 głośników Yamaha. Jest też obsługa komunikacji satelitarnej – użytkownik może wysłać wiadomość lub zadzwonić nawet bez zasięgu GSM.

zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze
zeekr 009 grand collector edition wnętrze

Silnik, bateria i osiągi

Pod względem technicznym model nie różni się od Zeekr 009 Grand. Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 580 kW (778 KM) i 810 Nm momentu obrotowego pozwalają rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy – i to przy masie własnej ważącej grubo ponad dwie tony.

REKLAMA

Zasięg? Dzięki baterii Qilin od CATL o pojemności 108 kWh auto przejedzie do 702 km (cykl CLTC). Ładowanie od 10% do 80% zajmuje tylko 11,5 minuty dzięki technologii 5C i napięciu 800V. To imponujące nawet jak na chiński rynek, który jest technologicznie liderem w szybkim ładowaniu.

Dlaczego teraz i dlaczego tak?

Zeekr nie ukrywa, że mierzy w elitarnych klientów – właścicieli firm, prezesów, celebrytów. W kwietniu 2024 zadebiutowała wersja Grand jako alternatywa dla Mercedesa Klasy V czy Lexusa LM. Teraz producent idzie o krok dalej, oferując jeszcze bardziej prestiżową edycję.

Według danych z marca, Zeekr 009 odpowiadał za niemal 24% wszystkich dostaw marki Zeekr, a w pierwszym kwartale 2025 roku – za ponad 17%. To pokazuje, że zainteresowanie jest realne. A jeśli producent przekona nabywców, że zamiast SUV-a z silnikiem V8 warto kupić elektrycznego MPV ze złotymi emblematami – sukces jest w zasięgu ręki.

zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition
zeekr 009 grand collector edition

Co dalej?

Zeekr planuje rozpocząć dostawy modelu już w czerwcu 2025 roku. Model zostanie też zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Szanghaju – to kluczowy moment na zdobycie rozgłosu i przyciągnięcie zagranicznych klientów.

Czy znajdą się nabywcy na samochód elektryczny za ponad pół miliona złotych, z logiem z czystego złota? W Chinach – na pewno. A w Europie? Tego jeszcze nie wiadomo, choć marka Zeekr stopniowo wchodzi na rynki zachodnie i nie ukrywa, że premium to ich docelowy kierunek.

Złoto, prestiż i cisza zamiast silnika V8?

Nowy Zeekr 009 Grand Collector’s Edition to manifest luksusu w erze elektromobilności. Pokazuje, że elektryczny samochód może być nie tylko ekologiczny, ale też ekskluzywny i technologicznie zaawansowany jak prywatny jet. Ale czy taka filozofia przekona również europejskich klientów, którzy wciąż przywiązani są do marek z Niemiec czy Włoch?

Czekamy na wasze opinie: czy Zeekr 009 Grand Collector’s Edition to luksus przyszłości, czy marketingowa fanaberia? Czy widzielibyście taki pojazd na polskich drogach?

Tagi: 800vchinypremieravanvatzeekr 009 grandzeekr 009 grand bateriazeekr 009 grand cenazeekr 009 grand collector's editionzeekr 009 grand moczeekr 009 grand specyfikacjazeekr 009 grand wyglądzeekr 009 grand zasięg
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

Zobacz też

xiaomi su7
Aktualności

Produkcja Xiaomi SU7 nie wyrabia. Na elektryka trzeba czekać rok

2025-06-05
cadillac vistiq
Aktualności

Cadillac rusza na podbój Europy. Nowe centrum w Sztokholmie i elektryczny SUV, który robi wrażenie – Cadillac Vistiq

2025-06-04
fabryka xiaomi
Aktualności

Xiaomi zacznie zarabiać na swoich elektrykach szybciej niż konkurencja? Ambitny plan Chińczyków

2025-06-04

Dołącz do dyskusji

RSS Nowe tematy na forum

  • Folia na ekranie - ktoś ma?
  • Jaki mały samochód elektryczny?
  • Xiaomi YU7 zaprezentowane. Co o nim myślicie?
  • Czym śmigacie, jeśli macie?
  • TeslaFI czy Tessie czy Tesla Mate?
REKLAMA

Popularne wpisy

lucid gravity lucid air
Aktualności

Polski debiut Lucid: amerykańska konkurencja dla Tesli już dostępna!

2025-06-04
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
denza n9
Aktualności

Denza N9 oficjalnie debiutuje – BYD atakuje segment luksusowych SUVów

2025-03-21
nio et5
Aktualności

Nio wkracza do Polski i sześciu innych krajów Europy. Chiński gigant elektryczny szykuje ofensywę

2025-06-03
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.