• Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Nadchodzi nowy model od Leapmotor. Stellantis chce dać młodym samochód marzeń i podbić Europę

01.09.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
2
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Samochód marzeń dla nonkonformistów
  • Co wiemy o Leapmotor Lafa 5?
  • Europejski poligon doświadczalny
  • Siła chińskiego smoka

Chińscy producenci samochodów elektrycznych coraz odważniej pukają do drzwi Europy. Do tego grona z impetem dołącza Leapmotor, który zapowiedział oficjalną premierę swojego nowego modelu podczas targów motoryzacyjnych w Monachium. Już 8 września światło dzienne ujrzy Leapmotor Lafa 5, czyli elektryczny hatchback zaprojektowany z myślą o globalnym, a zwłaszcza o młodym kliencie. To nie jest kolejny, nudny samochód. To ma być manifestacja stylu i technologii w przystępnej cenie.

Samochód marzeń dla nonkonformistów

Cao Li, wiceprezes firmy, nie kryje entuzjazmu i wielkich nadziei związanych z nowym modelem. W swoich mediach społecznościowych określił Lafę 5 jako „prezent” dla młodych ludzi na całym świecie z okazji dziesiątej rocznicy istnienia firmy. Podkreślił, że celem jest stworzenie „samochodu marzeń dla młodych ludzi, którzy nie chcą się godzić na kompromisy, dostosowywać się i być zwyczajni”. To odważna deklaracja, która pozycjonuje ten model nie tylko jako środek transportu, ale jako element stylu życia.

Zapowiedź globalnej strategii i debiutu w Monachium jasno pokazuje, że Leapmotor traktuje Europę bardzo poważnie. Nie chodzi już tylko o zdobycie przyczółka, ale o realną walkę o klienta w jednym z najbardziej wymagających segmentów rynku. Chińczycy wiedzą, że aby odnieść sukces na Starym Kontynencie, muszą zaoferować coś więcej niż tylko niską cenę. Muszą zaproponować produkt, który będzie atrakcyjny wizualnie, zaawansowany technologicznie i niezawodny.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Co wiemy o Leapmotor Lafa 5?

Na razie firma oszczędnie dawkuje informacje. Z opublikowanych zdjęć wiemy, że Lafa 5 to kompaktowy hatchback o dynamicznej sylwetce. Co istotne, choć jego oficjalna, premierowa nazwa to Lafa 5, pojawiają się coraz głośniejsze spekulacje, że na rynek europejski trafi pod oznaczeniem B05. Nie jest to jeszcze informacja potwierdzona, ale wpisywałaby się w logikę nazewnictwa innych modeli marki przeznaczonych na eksport.

REKLAMA

Niezależnie od nazwy, uwagę zwraca jeden, bardzo istotny szczegół – LIDAR zamontowany na dachu. To technologia kluczowa dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) i jazdy autonomicznej. Jej obecność w samochodzie, który ma konkurować w segmencie budżetowym, to prawdziwa rewolucja. Do tej pory takie rozwiązania były zarezerwowane dla znacznie droższych modeli premium. Stylistyka tyłu pojazdu przywodzi na myśl innego chińskiego bestsellera, BYD Seagull. To nie przypadek. Seagull jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w Chinach, a jego sukces pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w segmencie miejskich, dobrze zaprojektowanych elektryków. Leapmotor najwyraźniej chce powtórzyć ten sukces, dodając od siebie szczyptę nowoczesnej technologii.

leapmotor lafa 5 b05 zapowiedz
leapmotor lafa 5 b05 zapowiedz
leapmotor lafa 5 b05 zapowiedz

Europejski poligon doświadczalny

Wejście na rynek europejski nie będzie jednak łatwe. Leapmotor Lafa 5 (lub B05) zmierzy się z silną i zróżnicowaną konkurencją. W szranki stanie z takimi graczami jak BYD Dolphin Surf, nadchodzący Hyundai Inster czy niezwykle popularna Dacia Spring. Każdy z tych modeli ma swoje mocne strony – Dacia kusi ekstremalnie niską ceną, Hyundai zaufaniem do marki i rozbudowaną siecią serwisową, a BYD innowacyjną technologią baterii.

Kluczem do sukcesu będzie znalezienie idealnego balansu między ceną, wyposażeniem i jakością. Jeśli Leapmotor zaoferuje LIDAR i bogate wyposażenie w cenie zbliżonej do konkurencji, może poważnie namieszać na rynku. Europejscy klienci, choć coraz bardziej otwarci na nowe marki, wciąż przywiązują dużą wagę do niezawodności i dostępności serwisu. To będzie największe wyzwanie dla chińskiej firmy – zbudowanie zaufania i solidnej sieci posprzedażowej.

REKLAMA

Siła chińskiego smoka

Nie należy jednak lekceważyć potencjału Leapmotor. Firma notuje w Chinach imponujące wyniki. W sierpniu dostarczyła na rynek 57 066 pojazdów, co jest czwartym z rzędu rekordowym miesiącem. Wzrost rok do roku wyniósł ponad 88%. To pokazuje, że firma ma moce produkcyjne i potrafi skutecznie skalować swój biznes.

Lafa 5 jest elementem szerszej strategii. W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor planuje wprowadzić na rynek łącznie 13-14 modeli w ramach czterech serii produktowych. Ich ceny mają wahać się od 60 000 do 300 000 juanów. Po przeliczeniu daje to orientacyjny przedział od około 30 600 zł do 153 000 zł. Oczywiście ceny w Europie będą wyższe ze względu na cła, podatki i koszty homologacji, ale daje to obraz pozycjonowania marki.

Oficjalna premiera w Monachium otworzy nowy rozdział dla Leapmotor. To wtedy poznamy pełną specyfikację, docelowe rynki w Europie i, co najważniejsze, przybliżone ceny. Jedno jest pewne – na rynku tanich samochodów elektrycznych robi się coraz ciekawiej, a największymi beneficjentami tej rosnącej konkurencji będą klienci. Czy Lafa 5 okaże się „samochodem marzeń”, jak zapowiada producent? Odpowiedź poznamy już wkrótce.

Jakie jest wasze zdanie? Czy chiński hatchback z radarem na dachu ma szansę podbić serca europejskich kierowców i stać się realną alternatywą dla Dacii Spring czy Hyundaia Instera? Czekamy na wasze opinie w komentarzach.

Tagi: ADASchińskie elektrykichińskie samochodychińskie samochody elektrycznehatchbackleapmotorLeapmotor B05Leapmotor B05 bateriaLeapmotor B05 cenaLeapmotor B05 mocLeapmotor B05 specyfikacjaLeapmotor B05 wnętrzeLeapmotor B05 wyglądLeapmotor B05 zasięgLeapmotor Lafa 5Leapmotor Lafa 5 bateriaLeapmotor Lafa 5 cenaLeapmotor Lafa 5 mocLeapmotor Lafa 5 specyfikacjaLeapmotor Lafa 5 wnętrzeLeapmotor Lafa 5 wyglądLeapmotor Lafa 5 zasięgLiDARStellantiszapowiedź
Udostępnij1Tweet1UdostępnijSummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

volkswagen id.unyx 07
Aktualności

Volkswagen zrywa z Europą. Nowy ID.UNYX 07 to samochód stworzony od zera dla Chin

2025-10-19
byd logo
Aktualności

Ucieczka przed cłami. BYD wybiera Hiszpanię na swoją nową twierdzę w Europie

2025-10-17
DS N°8
Aktualności

DS N°8 kończy z lękiem o zasięg. 500 km autostradą to już nie problem

2025-10-17

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

orlen czechy
Aktualności

Orlen rusza z potężną ofensywą. Tysiące ładowarek zaleją Czechy, a w Polsce już widać pierwsze efekty

2025-10-15
gotion bateria solid-state jinshi
Aktualności

Volkswagen ma asa w rękawie. Chińska rewolucja w bateriach właśnie ruszyła

2025-10-13
renault twingo e-tech
Aktualności

Renault odpala rewolucję. Tanie auta elektryczne z Europy mają zmieść chińską konkurencję

2025-10-13
Leapmotor B10
Aktualności

Chiński SUV za 120 tysięcy złotych wjeżdża do Polski – Leapmotor B10

2025-10-15
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.