• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

12.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Drastyczne cięcia na chińskim rynku
  • Miażdżące statystyki sprzedaży
  • Bezlitosny rynek chiński
  • Nowa strategia na trudne czasy
  • Walka o przetrwanie poza Chinami
  • Co dalej z marką Polestar?

Szwedzko-chiński producent samochodów elektrycznych Polestar drastycznie ogranicza swoją obecność w Chinach. Firma zamknęła już dwie trzecie salonów w tym kraju, koncentrując się na innych, bardziej obiecujących rynkach. To zaskakujący zwrot dla marki, która mimo chińskiego właściciela, nie potrafi przebić się na największym rynku samochodów elektrycznych świata.

Drastyczne cięcia na chińskim rynku

Polestar cicho zredukował liczbę swoich salonów w Chinach z 36 do zaledwie 10. Zmianę widać w oficjalnej aplikacji marki służącej do umawiania jazd próbnych. Decyzja ta nastąpiła zaledwie miesiąc po tym, jak firma zaprzeczała pogłoskom o restrukturyzacji w Państwie Środka.

Oficjalnie dyrektor generalny Polestara, Michael Lohscheller, twierdzi, że marka nie porzuca Chin całkowicie, a jedynie „priorytetyzuje określone rynki”. Jednak trudno nie zauważyć, że Polestar stał się kolejną ofiarą bezwzględnej konkurencji lokalnych producentów.

Dołącz do forum dyskusyjnego, by tworzyć z nami społeczność posiadaczy i sympatyków samochodów elektrycznych!
Wejdź na forum

Miażdżące statystyki sprzedaży

Liczby mówią same za siebie – w 2024 roku Polestar sprzedał w Chinach zaledwie 3120 samochodów. To kropla w morzu na tle 12,9 miliona pojazdów elektrycznych i hybryd sprzedanych w tym samym okresie w Chinach. Chiny stanowiły jedynie 7% globalnej sprzedaży Polestara w ubiegłym roku.

REKLAMA

Dominację na chińskim rynku utrzymują lokalne marki, takie jak BYD, Geely, Li, Xpeng i Xiaomi. Co ciekawe, Polestar znajduje się w szczególnie trudnej sytuacji, ponieważ mimo chińskiego właściciela (Geely Group) jest postrzegany jako marka europejska i musi konkurować z podobnymi markami z portfolio Geely, jak choćby Zeekr.

Bezlitosny rynek chiński

Sytuacja Polestara podkreśla brutalną rzeczywistość – chiński rynek samochodów elektrycznych nie jest już przyjaznym miejscem dla marek „importowanych”. Choć Polestar produkuje model Polestar 2 w Chinach i należy do chińskiego koncernu Geely, jego działalność ma charakter europejski.

Lokalni gracze w Chinach opanowali sztukę tworzenia tańszych i szybciej produkowanych pojazdów elektrycznych niż konkurencja z zewnątrz. Dodatkowo, oferują technologie specjalnie dostosowane do lokalnego rynku, których nawet najbardziej minimalistyczne, skandynawskie projekty nie są w stanie zaoferować.

polestar 2 2026
Polestar 2 2026

Nowa strategia na trudne czasy

Rok 2024 był trudny dla Polestara na wielu frontach. Sprzedaż spowolniła, marże są napięte, taryfy celne liczne, a konkurencja rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł znaczącą poprawę z 76% wzrostem globalnej sprzedaży, ale przy tak niewielkim udziale Chin w całościowych wynikach, nie dziwi, że producent chce skupić się na rynkach, na których radzi sobie lepiej.

Lohscheller wskazał Wielką Brytanię i Francję jako dwa kluczowe rynki, gdzie marka widzi potencjał wzrostu. Firma zidentyfikowała również możliwości rozwoju w USA. Pod koniec ubiegłego roku Polestar zobowiązał się do zwiększenia swojej sieci sprzedaży w Stanach Zjednoczonych o 75% – z 35 do prawie 60 lokalizacji. Realizacja tego planu ma nastąpić poprzez wykorzystanie istniejącej sieci dealerów Volvo, co może zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki istniejącej bazie klientów.

Walka o przetrwanie poza Chinami

Polestar musi teraz skoncentrować się na mądrzejszej walce poza Chinami. Marka potrzebuje zbudować swoją tożsamość i rozpoznawalność w Europie i USA, aby zrekompensować utracony wolumen sprzedaży z Chin.

Oznacza to kontynuację rozwoju globalnej sprzedaży modeli Polestar 3 i Polestar 4 oraz przekonanie klientów, że potrzebują właśnie Polestara, a nie Volvo, Cadillaca czy Tesli. Z odrobiną szczęścia, firma może znaleźć swoje miejsce na innych rynkach.

REKLAMA

Co dalej z marką Polestar?

Decyzja o ograniczeniu działalności w Chinach rodzi pytania o przyszłość marki. Czy Polestar zdoła zbudować silną pozycję w Europie i USA? Czy uda mu się wyróżnić na tle coraz liczniejszej konkurencji w segmencie premium samochodów elektrycznych?

Czy uważacie, że Polestar ma szansę na sukces poza chińskim rynkiem, czy może jest to początek końca tej marki? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Tagi: ChinyPolestarpolestar 2polestar 3polestar 4Wyniki sprzedaży
Udostępnij4Tweet3Udostępnij1SummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model s tesla model x 2026
Aktualności

Wielki paradoks firmy Tesla. Rekordowe przychody, rekordowe dostawy i zyski w dół o 40 procent

2025-10-23
xiaomi su7 ultra
Aktualności

Xiaomi musi zapłacić klientowi krocie. Sprzedali auto z atrapą zamiast części tuningowej

2025-10-23
volkswagen id.unyx 07
Aktualności

Elektryki zalewają Ukrainę. Króluje chiński Volkswagen, którego nie kupisz w Europie

2025-10-23

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Tesla odpala Supercharger V4 na Bielanach Wrocławskich. Koniec problemów dla kierowców na A4?

2025-10-21
Kia EV6 IONITY
Aktualności

Kia z gigantyczną siecią ładowania. Milion punktów w Europie i jedna prosta aplikacja

2025-10-20
byd denza n9
Aktualności

Denza N9: Nowy luksusowy SUV od BYD w przedsprzedaży od 247 000 zł

2025-02-23
mercedes cla elektryczny
Aktualności

Mercedes staje przed Teslą. Elektryczny CLA 200 wjeżdża do Polski z ceną od 209 900 zł

2025-10-18
REKLAMA
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Mapa stacji ładowania
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.