• 1000 km CHALLENGE
  • Katalog EV
  • Katalog warsztatów EV
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Słownik
Mapa stacji ładowania
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
  • Samochody elektryczne
  • Rowery, motocykle i UTO
  • Hybrydy
  • Baterie
  • Stacje ładowania
  • Poradniki
  • Testy
  • Forum dyskusyjne
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
LovEV.pl - samochody elektryczne i elektromobilność!
Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki

Polestar wycofuje się z Chin. Gigant elektromobilności przegrywa na własnym podwórku

12.04.2025
w Aktualności, Samochody elektryczne
Czas czytania: 5 min
0
UdostępnijPodsumujPodsumuj

Spis treści

  • Drastyczne cięcia na chińskim rynku
  • Miażdżące statystyki sprzedaży
  • Bezlitosny rynek chiński
  • Nowa strategia na trudne czasy
  • Walka o przetrwanie poza Chinami
  • Co dalej z marką Polestar?

Szwedzko-chiński producent samochodów elektrycznych Polestar drastycznie ogranicza swoją obecność w Chinach. Firma zamknęła już dwie trzecie salonów w tym kraju, koncentrując się na innych, bardziej obiecujących rynkach. To zaskakujący zwrot dla marki, która mimo chińskiego właściciela, nie potrafi przebić się na największym rynku samochodów elektrycznych świata.

Drastyczne cięcia na chińskim rynku

Polestar cicho zredukował liczbę swoich salonów w Chinach z 36 do zaledwie 10. Zmianę widać w oficjalnej aplikacji marki służącej do umawiania jazd próbnych. Decyzja ta nastąpiła zaledwie miesiąc po tym, jak firma zaprzeczała pogłoskom o restrukturyzacji w Państwie Środka.

Oficjalnie dyrektor generalny Polestara, Michael Lohscheller, twierdzi, że marka nie porzuca Chin całkowicie, a jedynie „priorytetyzuje określone rynki”. Jednak trudno nie zauważyć, że Polestar stał się kolejną ofiarą bezwzględnej konkurencji lokalnych producentów.

Miażdżące statystyki sprzedaży

Liczby mówią same za siebie – w 2024 roku Polestar sprzedał w Chinach zaledwie 3120 samochodów. To kropla w morzu na tle 12,9 miliona pojazdów elektrycznych i hybryd sprzedanych w tym samym okresie w Chinach. Chiny stanowiły jedynie 7% globalnej sprzedaży Polestara w ubiegłym roku.

Inne w podobnym temacie

tesla model y performance

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

14/12/2025
byd sealion 06

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

12/12/2025
xpeng x9 chiny

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

08/12/2025
tesla model 3

Chińczycy zrobili wielki test na autostradzie. Wyszło, że Tesla jest najlepsza. Szef Xiaomi komentuje

03/12/2025

Dominację na chińskim rynku utrzymują lokalne marki, takie jak BYD, Geely, Li, Xpeng i Xiaomi. Co ciekawe, Polestar znajduje się w szczególnie trudnej sytuacji, ponieważ mimo chińskiego właściciela (Geely Group) jest postrzegany jako marka europejska i musi konkurować z podobnymi markami z portfolio Geely, jak choćby Zeekr.

Bezlitosny rynek chiński

Sytuacja Polestara podkreśla brutalną rzeczywistość – chiński rynek samochodów elektrycznych nie jest już przyjaznym miejscem dla marek „importowanych”. Choć Polestar produkuje model Polestar 2 w Chinach i należy do chińskiego koncernu Geely, jego działalność ma charakter europejski.

Lokalni gracze w Chinach opanowali sztukę tworzenia tańszych i szybciej produkowanych pojazdów elektrycznych niż konkurencja z zewnątrz. Dodatkowo, oferują technologie specjalnie dostosowane do lokalnego rynku, których nawet najbardziej minimalistyczne, skandynawskie projekty nie są w stanie zaoferować.

polestar 2 2026
Polestar 2 2026

Nowa strategia na trudne czasy

Rok 2024 był trudny dla Polestara na wielu frontach. Sprzedaż spowolniła, marże są napięte, taryfy celne liczne, a konkurencja rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł znaczącą poprawę z 76% wzrostem globalnej sprzedaży, ale przy tak niewielkim udziale Chin w całościowych wynikach, nie dziwi, że producent chce skupić się na rynkach, na których radzi sobie lepiej.

Lohscheller wskazał Wielką Brytanię i Francję jako dwa kluczowe rynki, gdzie marka widzi potencjał wzrostu. Firma zidentyfikowała również możliwości rozwoju w USA. Pod koniec ubiegłego roku Polestar zobowiązał się do zwiększenia swojej sieci sprzedaży w Stanach Zjednoczonych o 75% – z 35 do prawie 60 lokalizacji. Realizacja tego planu ma nastąpić poprzez wykorzystanie istniejącej sieci dealerów Volvo, co może zwiększyć rozpoznawalność marki dzięki istniejącej bazie klientów.

Walka o przetrwanie poza Chinami

Polestar musi teraz skoncentrować się na mądrzejszej walce poza Chinami. Marka potrzebuje zbudować swoją tożsamość i rozpoznawalność w Europie i USA, aby zrekompensować utracony wolumen sprzedaży z Chin.

Oznacza to kontynuację rozwoju globalnej sprzedaży modeli Polestar 3 i Polestar 4 oraz przekonanie klientów, że potrzebują właśnie Polestara, a nie Volvo, Cadillaca czy Tesli. Z odrobiną szczęścia, firma może znaleźć swoje miejsce na innych rynkach.

Co dalej z marką Polestar?

Decyzja o ograniczeniu działalności w Chinach rodzi pytania o przyszłość marki. Czy Polestar zdoła zbudować silną pozycję w Europie i USA? Czy uda mu się wyróżnić na tle coraz liczniejszej konkurencji w segmencie premium samochodów elektrycznych?

Czy uważacie, że Polestar ma szansę na sukces poza chińskim rynkiem, czy może jest to początek końca tej marki? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!

Tagi: ChinyPolestarpolestar 2polestar 3polestar 4Wyniki sprzedaży
Udostępnij4Tweet3Udostępnij1SummarizeSummarizeWyślij

Zobacz też

tesla model y performance
Aktualności

Europa przyspiesza, Ameryka zaciąga ręczny, a nowy król tanich elektryków rzuca wyzwanie Tesli [RAPORT]

2025-12-14
byd sealion 06
Aktualności

Przełom czy gra na czas? Unia i Chiny wznawiają negocjacje w sprawie cen aut elektrycznych

2025-12-12
xpeng x9 chiny
Aktualności

Chiny dokonują niemożliwego w transporcie, ale mają potężny problem z węglem. Raport obnaża paradoks

2025-12-08

Dołącz do dyskusji

REKLAMA

Popularne wpisy

greenway promocja darmowe ladowanie huby
Aktualności

GreenWay odpala prawdziwą bombę na święta. Ładujesz z mocą 400 kW zupełnie za darmo

2025-12-11
tesla lg cells vs panasonic ev clinic
Aktualności

Miażdżący raport EV Clinic w sprawie baterii w samochodach Tesla. Chińskie ogniwa LG wytrzymują o wiele mniej niż Panasonic

2025-12-09
tesla supercharger wroclaw
Aktualności

Wielki rozjazd cen na ładowarkach. W grudniu za to samo ładowanie zapłacisz 50 albo 200 złotych

2025-12-15
mercedes-benz cla elektryczny
Testy

Mercedes CLA EQ to duchowy spadkobierca „auta jednolitrowego”. Zasięg w teście realnym nokautuje dane katalogowe [TEST ZASIĘGU]

2025-12-08
  • Polityka prywatności
  • Współpraca
  • Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Brak wyników
Sprawdź wszystkie wyniki
  • Samochody elektryczne
  • Stacje ładowania
  • Baterie
  • Rowery, motocykle i UTO
  • OZE
  • Poradniki
  • Testy
  • Kalkulator kosztów ładowania
  • Katalog samochodów elektrycznych
  • Katalog warsztatów EV
  • Mapa stacji ładowania
  • Forum dyskusyjne
Kontakt

© 2024 LovEV.pl.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Możesz włączyć lub wyłączyć ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności.